Positief omzetsignaal bouwmarkten | RetailDetail

Positief omzetsignaal bouwmarkten

De doe-het-zelf-sector in Nederland kruipt langzaam uit het dal van de afgelopen jaren. Voor de tweede keer dit jaar werd in een periode een omzetplus geboekt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Over het hele jaar bekeken bevindt de sector zich echter nog in de min.

 

Dat blijkt uit de cijfers over periode zes van onderzoeksbureau GfK, waarover het vakblad Mix schrijft. In periode zes nam de omzet van retailers in de doe-het-zelfmarkt met 1,4 procent toe, zo blijkt uit de cijfers. Ook in periode drie was al sprake geweest van een kleine plus.

 

Het succes in periode zes is vooral te danken aan de bouwmarkten, die de omzet met 3,3 procent zagen toenemen. De kleinere verkooppunten zitten nog wel in de min. Over het hele jaar bekeken scoort de doe-het-zelfsector zo'n 1,5 procent lager dan in 2010.

De doe-het-zelf-sector in Nederland kruipt langzaam uit het dal van de afgelopen jaren. Voor de tweede keer dit jaar werd in een periode een omzetplus geboekt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Over het hele jaar bekeken bevindt de sector zich echter nog in de min.

 

Dat blijkt uit de cijfers over periode zes van onderzoeksbureau GfK, waarover het vakblad Mix schrijft. In periode zes nam de omzet van retailers in de doe-het-zelfmarkt met 1,4 procent toe, zo blijkt uit de cijfers. Ook in periode drie was al sprake geweest van een kleine plus.

 

Het succes in periode zes is vooral te danken aan de bouwmarkten, die de omzet met 3,3 procent zagen toenemen. De kleinere verkooppunten zitten nog wel in de min. Over het hele jaar bekeken scoort de doe-het-zelfsector zo'n 1,5 procent lager dan in 2010.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.