Praxis laat nieuw logo zien | RetailDetail

Praxis laat nieuw logo zien

Praxis treedt  sinds deze week voor het eerst met het nieuwe logo breed naar buiten. Sinds afgelopen zondag is het logo te zien in de televisiecampagne van de bouwmarktketen. Praxis is een docheronderneming van Maxeda.

 

Waar voorheen de kleur oranje van cruciaal belang was voor Praxis, met rode letters, is er nu gekozen voor rood als dominante kleur. Het logo, dat is gekoppeld aan de nieuwe huisstijl, was het eerst te zien bij de pilotstore van Praxis in Utrecht en recent ook bij de nieuwbouwvestiging in Vlaardingen. 

 

Vanaf deze week staan de nieuwe huisstijl en het nieuwe logo centraal in alle uitingen van de bouwmarktketen. Behalve bij de televisiereclames gaat het ook om posters, prijskaarten, tassen en displays. De ombouw van de winkels wordt, mede uit kostenoverwegingen, geleidelijk gedaan.

Praxis treedt  sinds deze week voor het eerst met het nieuwe logo breed naar buiten. Sinds afgelopen zondag is het logo te zien in de televisiecampagne van de bouwmarktketen. Praxis is een docheronderneming van Maxeda.

 

Waar voorheen de kleur oranje van cruciaal belang was voor Praxis, met rode letters, is er nu gekozen voor rood als dominante kleur. Het logo, dat is gekoppeld aan de nieuwe huisstijl, was het eerst te zien bij de pilotstore van Praxis in Utrecht en recent ook bij de nieuwbouwvestiging in Vlaardingen. 

 

Vanaf deze week staan de nieuwe huisstijl en het nieuwe logo centraal in alle uitingen van de bouwmarktketen. Behalve bij de televisiereclames gaat het ook om posters, prijskaarten, tassen en displays. De ombouw van de winkels wordt, mede uit kostenoverwegingen, geleidelijk gedaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Bakker.com start door als e-commerceplatform en fulfilmentpartner

09/04/2018

Bakker.com, het voormalige postorderbedrijf voor tuinartikelen, maakt een doorstart. Een team ondernemers neemt op initiatief van de Globitas het bedrijf over en wil er zowel een consumentenplatform als fulfilmentpartner van maken. 

"Bouwmarkt Hornbach het goedkoopst"

28/03/2018

De Nederlandse Consumentenbond wijst Hornbach opnieuw aan als de meest voordelige bouwmarkt van Nederland. De prijzen van doe-het-zelfartikelen blijken bij de Duitse bouwmarktketen gemiddeld 13% goedkoper dan bij de concurrenten.

Hornbach groeit boven de vier miljard euro omzet

23/03/2018

De Duitse bouwmarktketen Hornbach haalde in zijn vorige boekjaar, dat 28 februari afliep, meer dan vier miljard euro omzet. De totale omzetgroei bedroeg 5,1%: in Nederland was er dubbelcijferige groei, de Duitse thuismarkt stagneert.