Promotionele acties helpen Beter Bed aan winst en omzet | RetailDetail

Promotionele acties helpen Beter Bed aan winst en omzet

Bedden- en slaapkamerspecialist Beter Bed Holding heeft een goed eerste kwartaal achter de rug. Onder de invloed van de opening van nieuwe winkels en sterke promotionele acties namen zowel omzet als winst van de internationale retailer toe.

 

Beter Bed zag de nettowinst met 10 procent toenemen tot 9 miljoen euro, terwijl de omzet een sprong van 5 procent maakte naar 101,4 miljoen euro. In de afgelopen drie maanden heeft de onderneming netto tien winkels toegevoegd aan het netwerk in Europa. In totaal werden 21 nieuwe winkels geopend en tien bestaande vestigingen gesloten. Beter Bed beschikt nu over 1127 winkels.

 

Over de nabije toekomst doet Beter Bed geen uitspraken. De directie van de onderneming ziet in de meeste delen van Europa nog geen verbetering op het gebied van consumentenbestedingen. Uitzondering is de Duitse markt. Consumenten blijven echter voorzichtig bij het uitgeven van hun geld.

Bedden- en slaapkamerspecialist Beter Bed Holding heeft een goed eerste kwartaal achter de rug. Onder de invloed van de opening van nieuwe winkels en sterke promotionele acties namen zowel omzet als winst van de internationale retailer toe.

 

Beter Bed zag de nettowinst met 10 procent toenemen tot 9 miljoen euro, terwijl de omzet een sprong van 5 procent maakte naar 101,4 miljoen euro. In de afgelopen drie maanden heeft de onderneming netto tien winkels toegevoegd aan het netwerk in Europa. In totaal werden 21 nieuwe winkels geopend en tien bestaande vestigingen gesloten. Beter Bed beschikt nu over 1127 winkels.

 

Over de nabije toekomst doet Beter Bed geen uitspraken. De directie van de onderneming ziet in de meeste delen van Europa nog geen verbetering op het gebied van consumentenbestedingen. Uitzondering is de Duitse markt. Consumenten blijven echter voorzichtig bij het uitgeven van hun geld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.