Promotionele acties helpen Beter Bed aan winst en omzet

Bedden- en slaapkamerspecialist Beter Bed Holding heeft een goed eerste kwartaal achter de rug. Onder de invloed van de opening van nieuwe winkels en sterke promotionele acties namen zowel omzet als winst van de internationale retailer toe.

 

Beter Bed zag de nettowinst met 10 procent toenemen tot 9 miljoen euro, terwijl de omzet een sprong van 5 procent maakte naar 101,4 miljoen euro. In de afgelopen drie maanden heeft de onderneming netto tien winkels toegevoegd aan het netwerk in Europa. In totaal werden 21 nieuwe winkels geopend en tien bestaande vestigingen gesloten. Beter Bed beschikt nu over 1127 winkels.

 

Over de nabije toekomst doet Beter Bed geen uitspraken. De directie van de onderneming ziet in de meeste delen van Europa nog geen verbetering op het gebied van consumentenbestedingen. Uitzondering is de Duitse markt. Consumenten blijven echter voorzichtig bij het uitgeven van hun geld.

Bedden- en slaapkamerspecialist Beter Bed Holding heeft een goed eerste kwartaal achter de rug. Onder de invloed van de opening van nieuwe winkels en sterke promotionele acties namen zowel omzet als winst van de internationale retailer toe.

 

Beter Bed zag de nettowinst met 10 procent toenemen tot 9 miljoen euro, terwijl de omzet een sprong van 5 procent maakte naar 101,4 miljoen euro. In de afgelopen drie maanden heeft de onderneming netto tien winkels toegevoegd aan het netwerk in Europa. In totaal werden 21 nieuwe winkels geopend en tien bestaande vestigingen gesloten. Beter Bed beschikt nu over 1127 winkels.

 

Over de nabije toekomst doet Beter Bed geen uitspraken. De directie van de onderneming ziet in de meeste delen van Europa nog geen verbetering op het gebied van consumentenbestedingen. Uitzondering is de Duitse markt. Consumenten blijven echter voorzichtig bij het uitgeven van hun geld.

Tags: