Pull & Bear breidt uit in Nederland

Het Spaanse modeconcern Inditex breidt het aantal vestigingen van de formule Pull & Bear in Nederland uit naar minimaal drie. Daarnaast is het bedrijf op zoek naar verdere locaties voor de zusterketen van Zara.

 

Pull & Bear krijgt een vestiging aan de Spuistraat in Den Haag, die in januari van dit jaar werd gehuurd via Vastned Retail en nu ook aan de Heuvelstraat in Tilburg en ergens in Rotterdam, zo meldt het modevakblad Textilia. De winkel in Rotterdam wordt met een oppervlakte van duizend vierkante meter de grootste van de drie. De andere twee hebben een oppervlak van vierhonderd vierkante meter.

 

Nederland is voor Pull & Bear nog maar een kleine markt. De in 1991 opgerichte formule telt 690 winkels in 47 landen. Daarmee is het in aantal winkels de derde keten van het Inditex-concern na het internationale succesnummer Zara en de formule Bershka.


 

Het Spaanse modeconcern Inditex breidt het aantal vestigingen van de formule Pull & Bear in Nederland uit naar minimaal drie. Daarnaast is het bedrijf op zoek naar verdere locaties voor de zusterketen van Zara.

 

Pull & Bear krijgt een vestiging aan de Spuistraat in Den Haag, die in januari van dit jaar werd gehuurd via Vastned Retail en nu ook aan de Heuvelstraat in Tilburg en ergens in Rotterdam, zo meldt het modevakblad Textilia. De winkel in Rotterdam wordt met een oppervlakte van duizend vierkante meter de grootste van de drie. De andere twee hebben een oppervlak van vierhonderd vierkante meter.

 

Nederland is voor Pull & Bear nog maar een kleine markt. De in 1991 opgerichte formule telt 690 winkels in 47 landen. Daarmee is het in aantal winkels de derde keten van het Inditex-concern na het internationale succesnummer Zara en de formule Bershka.


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top