Reclame Jumbo misleidend volgens Reclame Code Commissie | RetailDetail

Reclame Jumbo misleidend volgens Reclame Code Commissie

Reclame Jumbo misleidend volgens Reclame Code Commissie

De Reclame Code Commissie heeft Jumbo op de vingers getikt in verband met de nieuwe reclame rond de laagste prijsgarantie op groenten en fruit. Volgens de commissie is die misleidend.

Onvolledige informatie

De Reclame Code Commissie zegt dat de producten die volgens Jumbo de laagste prijs hebben in sommige gevallen goedkoper te vinden zijn op de markt. Jumbo stelt echter op zijn website dat de markt voor de laagsteprijsgarantie wordt uitgesloten.

 

Omdat Jumbo dat echter niet vermeldt in zijn reclame, is die volgens de commissie onduidelijk voor de consument. Enkel een verwijzing naar de website is volgens hen ook niet voldoende om die onduidelijkheid weg te nemen.

 

Jumbo heeft nu het verbod van de Reclame Code Commissie gekregen om nog op dergelijke wijze te adverteren. Eerder moest ook Lidl de slogan 'de beste in groente en fruit' aanpassen naar 'de beste supermarkt in groente en fruit'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.