Recordomzet winkels in belastingvrije inkopen.

Toeristen hebben afgelopen jaar voor een recordbedrag gebruik gemaakt van de mogelijkheid om Nederland belastingvrij inkopen te doen. In totaal is er voor 108 miljoen euro besteed aan tax free inkopen.

 

Vooral toeristen uit China, Brazilië, Rusland en Indonesië hebben veel gebruik gemaakt van deze mogelijkheid, blijkt uit cijfers van Global Blue. Deze organisatie richt zich op optimalisatie van reizigersbestedingen. Vooral in de tweede helft van 2010 namen de bestedingen behoorlijk toe. Het groeipercentage bedroeg 37 procent. Het uiteindelijke bedrag van 108 miljoen euro is een record voor Nederland.

 

De gemiddelde besteding op een vliegveld in Nederland ligt nu rond de 430 euro, wat 9 procent hoger ligt dan in 2009. Vooral horloges, juwelen en kleding gaan grif over de toonbank. Voor het komend jaar rekent Global Blue op een verdere groei van de belastingvrije bestedingen met 14 procent.

Toeristen hebben afgelopen jaar voor een recordbedrag gebruik gemaakt van de mogelijkheid om Nederland belastingvrij inkopen te doen. In totaal is er voor 108 miljoen euro besteed aan tax free inkopen.

 

Vooral toeristen uit China, Brazilië, Rusland en Indonesië hebben veel gebruik gemaakt van deze mogelijkheid, blijkt uit cijfers van Global Blue. Deze organisatie richt zich op optimalisatie van reizigersbestedingen. Vooral in de tweede helft van 2010 namen de bestedingen behoorlijk toe. Het groeipercentage bedroeg 37 procent. Het uiteindelijke bedrag van 108 miljoen euro is een record voor Nederland.

 

De gemiddelde besteding op een vliegveld in Nederland ligt nu rond de 430 euro, wat 9 procent hoger ligt dan in 2009. Vooral horloges, juwelen en kleding gaan grif over de toonbank. Voor het komend jaar rekent Global Blue op een verdere groei van de belastingvrije bestedingen met 14 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Big Bazar brengt logistiek onder bij Bakker Logistiek

24/07/2017

Big Bazar brengt vanaf volgend jaar de logistiek onder bij Bakker Logistiek. Met deze nieuwe partner ondersteunt de discountformule van Blokker Holding haar verdere groei in de Benelux.

FonQ versterkt aanbod lifestyle

24/07/2017

FonQ versterkt haar aanbod in lifestyle met horloges en zonnebrillen. Het webwarenhuis wil met dergelijke global fashion brands haar retailformule verstevigen. Daarin ligt de focus op producten in wonen, koken en lifestyle.

“Blokker gaat niet ten onder”

24/07/2017

Blokker werd het slachtoffer van branchevervaging, stelt Richard Otto, medeauteur van een nieuw boek over de retailer. Toch heeft de keten overlevingskansen, op voorwaarde dat ze weer trendsettend en prijscompetitief wordt.

Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

 Hudson’s Bay gaat boeken van Scheltema brengen

18/07/2017

Hudson’s Bay en Boekhandel Scheltema gaan samenwerken. De Amsterdamse boekhandel gaat in de Nederlandse warenhuizen van de Canadese formule een uitgekozen assortiment boeken brengen. De eerste winkel opent in de tweede helft van augustus aan het Amsterdamse Rokin.

Grote namen bevestigen voor Shoptalk Europe

18/07/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, het grote nieuwe event voor innovatie in retail en e-commerce, kan al rekenen op meer dan 100 exposanten. Startups die zich willen voorstellen aan de Europese retailscene, kunnen dat aan gunstige voorwaarden.

Back to top