Resatec: veel meer dan winkeldiefstalbeveiliging.

altZaakvoerder Lieven Steel en zijn team bogen op decennialange ervaring in de winkelbeveiligingsector. Met Resatec tillen ze die expertise naar een hoger niveau. Wat Resatec de retailer biedt, overstijgt duidelijk gewone beveiliging. Hun hoogtechnologische systemen werken zelfs verkoopstimulerend en verschaffen de handelaar essentiële data.


De slogan van Resatec luidt niet zomaar Safety/Service. Voor het bedrijf gaan beide elementen hand in hand. Vernieuwende producten en diensten die het leven van de retailer verrijken, zijn er prioriteit.


Resatec beveiligt.
Resatec heeft een zeer ruim aanbod aan producten en diensten voor beveiliging tegen winkeldiefstal. Men denkt algauw aan de alom bekende detectiesystemen voor winkeldeuren. Maar tegenwoordig zijn er ook subtielere producten om winkeldiefstal te voorkomen. Het bedrijf levert een ruim scala aan beveiligingstags, houders voor onder andere multimediatoestellen en nog zoveel meer.


De ware sterkte van Resatec ligt desalniettemin in zijn innovativiteit. Het beveiligingsbedrijf is steeds op zoek naar nieuwe mogelijkheden om van winkeldiefstalbeveiliging veel meer te maken. Om voor de retailer werkelijk een meerwaarde te bieden, voegt Resatec aan simpele beveiliging een hoop intelligentia toe. Hun hoogtechnologische systemen staan in interactie met de eindconsument, los van interactie met het personeel. Op die manier leveren ze interessante data over het klantengedrag.


Resatec laat proeven.
Hetalt motto van Resatec is “Touch me, feel me, buy me.” Ze vinden het van cruciaal belang dat winkelbeveiliging een optimale klantenbelevenis ondersteunt, in plaats van die in de weg staat. “Onze beveiliging wilt verkoopstimulerend werken”, verklaart oprichter Lieven Steel.


Al te vaak worden waardevolle producten in winkels aan kettingen gelegd of worden dure toestellen verstopt achter glas en grendel om toch maar geen risico op diefstal te lopen. Het spreekt echter voor zich dat die houding anticommercieel is. Consumenten willen goederen kunnen vastnemen, passen, testen, voelen en noem maar op.


Resatec zorgt er daarom voor dat hun beveiligingsystemen onopvallend zijn en zelfs een meerwaarde bieden voor de klant, eerder dan een storend obstakel te zijn. Lieven Steel en zijn team denken graag mee na over de perfecte presentatie van koopwaar.


Zo kunnen toestellen op elegante houders worden geplaatst waar ook een stuk content is in ingebouwd, zoals grote multimediaspelers als MediaMarkt, Saturn en Phone House tot hun genoegen hebben ontdekt. Onder meer via ingebouwde schermpjes op de houders kan de klant uitgebreide productinformatie terugvinden. Maar de toepassingen van Resatec worden in de meest uiteenlopende sectoren gesmaakt.


Resatec informeert.
Ook de retailer haalt uit de intelligente winkelbeveiligingssystemen meer voordeel dan enkel bescherming tegen diefstal. De technologieën van Resatec zijn voorzien van de laatste nieuwe snufjes om de handelaar bij te staan in zijn bedrijfsvoering. “Meten is weten,” hebben ze bij Resatec heel goed begrepen.


altDe poortjes die obligatoir te vinden zijn aan bijna elke winkeldeur doen bij Resatec bijvoorbeeld heel wat meer dan enkel piepen wanneer iemand met gestolen koopwaar naar buiten wandelt. Ze zijn voorzien van intelligentia die tellen hoeveel personen de winkel binnen en buiten lopen, zodat de retailer die info gemakkelijk kan vertalen naar conversieratio’s. Bovendien laten de klantentellers toe een onderscheid te maken tussen klanten die met een slecht gedeactiveerd product de winkel binnenkomen en echte winkeldieven.


Simpel ogende objecten als beveiligingspoortjes sturen vervolgens helemaal autonoom en met regelmatige intervallen uitgewerkte rapporten uit van het verkeer in de winkels. De retailer ontvangt op die manier hapklare en essentiële statistieken in zijn mailbox.


Resatec luistert.
“Bij ons gaat het allesbehalve louter om productverkoop. Het bieden van service is waar het bij ons om draait. Daarom is het erg belangrijk om vanuit de behoeften van de retailer te vertrekken.”


Met Resatec kunnen winkeliers een volledig concept uitdenken om winkeldiefstalbeveiliging te integreren met optimale productpresentatie en het verkrijgen van klanteninzichten. Een geïntegreerde aanpak op maat bedenken, daar blinkt Resatec in uit. “Wij doen veel meer dan een doosje tags opsturen.”


De zoektocht naar innovatie van het bedrijf vertaalt zich onder andere in partnerships met architecten en conversie-rapportage door samenwerking met kassaproducenten. Resatec probeert constant zijn producten voor winkeldiefstalbeveiliging te koppelen aan andere technologie.


alt“Omdat we probleemoplossend denken vanuit de praktische en commerciële bekommernissen van de retailer, hebben we een heel andere aanpak dan onze collega’s,” weet Lieven Steel. “Wat echt plezier doet, is als onze klant met ons mee wilt gaan in intelligente beveiliging. De specialiteit van Resatec zijn projecten waar we samen met de klant iets kunnen opbouwen.”


Wie een dusdanige hoge servicegraad wilt bereiken, moet zich volgens Steel vooral flexibel kunnen opstellen. De service die voor Resatec zo belangrijk is, moet ook in de praktijk worden geïmplementeerd bij de klant. “Wij, als beveiligingsleverancier, staan meestal aan het eind van de rij bij het openen van een nieuwe winkel. Daarom staat flexibiliteit helemaal bovenaan in onze prioriteitenlijst. Ook het committeren van beloftes is voor ons een kernwaarde.”


Resatec ondersteunt.
Het team van Resatec bestaat uit drie sub-teams die elk op een eigen domein bijdragen aan zowel de safety als de service waar het bedrijf garant voor wilt staan. Zowel een goede pre- als after-sales service vindt Lieven Steel belangrijk.


Het commerciële team bekijkt samen met de winkelier oplossingen op maat. Voor bepaalde marktsegmenten, zoals de multimediasector, heeft Resatec zelfs een speciale dedicated account manager. Die weet bijvoorbeeld alles over de meest slimme en esthetische presentatie van multimediatoestellen.


De klantendienst is een belangrijke verantwoordelijkheid van het administratief team. Zij zorgen ervoor dat er 24/24 een dispatch bereikbaar is. Ook het ervaren team technische specialisten is 24 op 24 beschikbaar dankzij wachtdiensten. Naast het implementeren van de beveiligingstechnologieën, staat Resatec verder in voor het onderhoud van de systemen.


Om een zo efficiënt mogelijke klantenservice te bieden, maakt het bedrijf gebruik van slimme technologie. Quasi alle systemen zijn met het internet verbonden, om zo problemen of data direct terug te koppelen. Het systeem meldt als het ware zichzelf.


De technicus van dienst logt van op afstand onmiddellijk op het systeem in. Hij hoeft niet per se ter plaatse te gaan om te zien wat er mis is. Alles wat door de beveiligingssystemen wordt gezien als een abnormaal feit, wordt direct gemaild naar zowel de manager van de winkel alsnaar Resatec. Op die manier kan ogenblikkelijk ingegrepen worden en is er constante ondersteuning mogelijk, zonder hoge verplaatsingskosten.


altResatec investeert eveneens in training voor de gebruikers van hun beveiligingstechnologieën. “Wie onze technologieën hanteert, moet ermee kunnen werken,” vinden ze bij Resatec. Om de winkelbediendes te bereiken zoeken ze dan ook steeds de meest gepaste manier, gaande van vormingsmomenten tot heldere posters met pictogrammen. De systemen werken bovendien steeds autonoom, om het winkelpersoneel zo min mogelijk te belasten.


Het bedrijf wilt er dankzij al die inspanningen mede voor zorgen dat systemen en processen efficiënter worden. Zo wilt het zijn effectiviteit bewijzen aan klanten. “Onze producten moeten zichzelf snel terugverdienen. Enkel dan kan en wil Resatec een goede relatie met de retailer onderhouden.”

 

 

Meer uitgebreide informatie over Resatec kunt u terugvinden op www.resatec.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

19/04/2016

Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn.

Heikki Haldre: “De juiste maat is dubbele winst”

04/06/2014

“Een kwart van de kleding die online wordt besteld, wordt teruggestuurd door de consument. In 70% van de gevallen is dat omdat de maat niet correct is en niet omdat er een probleem is met de kwaliteit van het artikel”, zegt Heikki Haldre, medeoprichter en CEO van Fits.me.

25 praktische tips om e-mailadressen te verzamelen

03/06/2014

(publireportage) Er zijn talloze manieren om zelf e-mailadressen te verzamelen. Toch weten veel bedrijven niet hoe ze dit goed, en volgens de wetgeving, moeten aanpakken. Om te helpen, heeft MailPlus 25 praktische tips op een rij gezet.

Casebundel “Succesvolle e-mailmarketing”

28/05/2014

(publireportage) De nieuwe bundel van Blinker biedt drie inspirerende cases over de inzet van e-mailmarketing in verschillende branches. Hun grote overeenkomst? Bij elk van hen draagt e-mailmarketing meetbaar bij aan het realiseren van de doelstellingen.

12 inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing

24/04/2014

(publireportage) E-mailmarketing is veel meer dan alleen een nieuwsbrief versturen: marketingbureau Blinker heeft daarom 12 inspirerende praktijkvoorbeelden uitgewerkt, die geïnteresseerden langs de verschillende toepassingen van e-mailmarketing leiden.

Back to top