RetailHunt: Check Point Mol kiest voor spectaculaire kerstetalage | RetailDetail

RetailHunt: Check Point Mol kiest voor spectaculaire kerstetalage

RetailHunt: Check Point Mol kiest voor spectaculaire kerstetalage
Check Point

Herenboetiek Check Point in het Kempische Mol maakt al jaren bijzonder veel werk van de etalages, in een poging om de consument op de straat te verbazen. Deze kerstperiode pakt de winkel uit met naar eigen zeggen de meest opzienbarende etalage ooit.

Auto door de vitrine

De nieuwe etalage wekt de illusie dat de Kerstman door plotse sneeuwval met zijn auto van de weg is geraakt en de vitrine van de winkel is binnengereden. De voorkant van de knalrode auto steekt in de winkel, terwijl de achterkant nog over het voetpad hangt. “Om dit effect te verkrijgen, hebben we een volledige auto in de helft gesneden, en aan beide zijden van venster geplaatst.  Sneeuwmachines zorgen voor extra beleving”, klinkt het bij Check Point.

 

Om de etalage aan te kondigen kwam Check Point met een videoteaser, waarin te zien is hoe de Kerstman na een avondje uit terechtkomt in een sneeuwstorm en zo de controle over het stuur verliest.

 

Eigenheid en creativiteit

De investeringen in de fysieke winkel zijn bij Check Point een bewuste keuze, waarin die zich liever offline dan online wil profileren. “Onze sterkste punten zijn onze eigenheid en creativiteit.  We hebben het gevoel dat concullega’s uit de boetieksector uit angst zich enkel en alleen beginnen focussen op het onlineverhaal”, zegt het daarover.

 

Check Point investeert wel in het online verhaal, maar wil toch vooral opvallen door de eigen sterke persoonlijkheid. “Voor een echte boetiek is volgens ons, misschien zelfs nog meer dan ooit, nog plaats, zelfs in een kleiner handelscentrum.”

 

 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


RetailDetail lanceert co-creatieplatform Home of Retail

08/03/2017

Meer dan ooit hebben winkelbedrijven nood aan ondersteuning in een wereld die razendsnel verandert. In Home of Retail werken retailers, fabrikanten en toeleveranciers samen aan het winkelen van morgen.

RetailHunt: Media Markt Digital Store in Barcelona

30/09/2016

In Barcelona experimenteert Media Markt met Digital Store, een uniek winkelconcept dat omnichannel, technologische snufjes en de beperkte ruimte in een stadswinkel ten volle benut. RetailDetail ging het voor u bekijken.

 

RetailHunt: showroom Dyson brengt technologie tot leven

13/07/2016

In hartje Londen opende Dyson vorige week een winkel waar consumenten het volledige productassortiment van het merk kunnen uitproberen. Opnieuw stapt een merk rechtstreeks naar de shopper. 

RetailHunt: Nieuwe Samsung flagshipstore is geen winkel

29/02/2016

Een belevingsruimte waar je niets kan kopen, dat is de nieuwe “technologische speeltuin” die Samsung op 23 februari opende in het hippe Meatpacking district in New York. Samsung 837 is de naam, simpelweg naar het huisnummer van het pand.