RetailHunt: Nieuwe Samsung flagshipstore is geen winkel | RetailDetail

RetailHunt: Nieuwe Samsung flagshipstore is geen winkel

RetailHunt: Nieuwe Samsung flagshipstore is geen winkel

Een belevingsruimte waar je niets kan kopen, dat is de nieuwe “technologische speeltuin” die Samsung op 23 februari opende in het hippe Meatpacking district in New York. Samsung 837 is de naam, simpelweg naar het huisnummer van het pand. 

 

Beleef de Samsung-wereld

Waarom nog een winkel openen? Consumenten hebben voldoende kanalen ter beschikking om technologische producten te kopen, online en offline. Samsung 837 is daarom een marketinginitiatief dat de traditionele winkelbeleving heruitvindt. 


Op een totale oppervlakte van meer dan 5.000 m² over drie verdiepingen worden bezoekers helemaal ondergedompeld in de wereld van Samsung. 

 

Gigantisch scherm

Een klantendienst levert technische ondersteuning en workshops. In het theater met een gigantisch digitaal scherm, samengesteld uit wel 96 55 inch monitors, kan men films bekijken en livestreams volgen van talloze evenementen (onder andere ook van de Oscaruitreikingen afgelopen zondag). 


Verder vind je hier een galerij die technologische kunstinstallaties programmeert, een Virtual Reality tunnel, een radiostudio waar DJ-sets en live opnames plaatsvinden, een keuken met de nieuwste Samsung technologie, een speelkamer voor gamers, een slimme woonkamer om te relaxen en tot slot een café waar je een drankje, ontbijt, lunch of snack kunt kopen. 


Nieuwsgierig geworden? Washington Street 837 is het adres. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Albert Heijn Hoofddorp laat Coca-Cola aan huis leveren

29/06/2018

Coca-Cola experimenteert in de Albert Heijn van Hoofddorp met een bezorgscherm: klanten kunnen in de supermarkt grote verpakkingen frisdrank bestellen en gratis thuis laten leveren.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Ecco opent derde premium store in Rotterdam

30/03/2018

Het Deense schoenen- en tassenlabel Ecco opent vandaag een derde premium store in Nederland. Als locatie voor de nieuwe winkel werd gekozen voor een druk bezocht winkelcentrum in Rotterdam.

Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn

14/03/2018

Samsung en Albert Heijn gaan samenwerken voor online boodschappen: de nieuwe koelkasten van Samsung laten je vanop afstand in de koelkast kijken, waarna je met de Appie-app meteen de ontbrekende boodschappen kan bestellen.

De fysieke winkel digitaliseert aan hoog tempo

02/03/2018

Alles is geconnecteerd in de winkel van morgen en de kassa is gedoemd te verdwijnen, maar robots nemen de zaak voorlopig niet over. Dat alles bleek deze week op de retailtechnologiebeurs EuroCis in Düsseldorf.