RetailHunt: Pop-upstore Blend it by Schoenen Torfs

RetailHunt: Pop-upstore Blend it by Schoenen Torfs

RetailHunt: Pop-upstore Blend it by Schoenen Torfs

Schoenen Torfs opende op 27 augustus de pop-upwinkel Blend It, die naar eigen zeggen “helemaal in teken van diversiteit, fashion en vrouwen” staat. Een winkel voor jonge, modebewuste moslima’s dus, maar vooral ook een straf concept.

Workshops en thee

Met workshops, een thee-bar en een winkel ineen biedt de winkel een waaier aan activiteiten, die zowel de allochtone doelgroep als andere Antwerpse fashionista’s aantrekt. Voor de kleding en cosmetica wordt ook expliciet samengewerkt met merken die gespecialiseerd zijn in mode voor moslima’s. 


Om de winkel levendig en dynamisch te houden, is volop ingezet op beleving. Er worden regelmatig workshops georganiseerd, gaande van leren bloggen, cursussen styling en maquillage tot het leren knopen van een hijab. Ook in de thee-bar worden verschillende workshops gegeven.  Bij Blend it kunnen shoppers bovendien voor tien euro een manicure en voor twintig euro een volledige make-upbehandeling krijgen met ‘tips and tricks’. Eenmaal opgemaakt, kunnen klanten plaatsnemen in een fotohokje, waar ze als covermodel mogen poseren voor een gepersonaliseerde magazinecover.

 

Blend it werd helemaal uitgedacht en uitgewerkt door Lise Conix, duurzaamheidsmanager bij Schoenen Torfs. De winkel is nog open tot en met 10 september, in de Lange Beeldekensstraat 115, 2060 Antwerpen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Ontdek de nieuwste retailtrends in Antwerpen

26/03/2018

Hoe blijf je als retailer relevant in de retailrevolutie? Boek onze Trend Tour Antwerpen en maak kennis met een tiental innovatieve conceptstores in het kloppend hart van een toonaangevende winkelstad.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Coolblue opent nieuw Belgisch hoofdkantoor

01/12/2017

Het nieuws was een tijdje geleden al gelekt, maar nu is het officieel: Coolblue heeft in Berchem een nieuw Belgisch hoofdkantoor geopend. De Nederlandse online retailer neemt er zijn intrek in het kantorencomplex Post X.

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

Kruidvat lanceert nieuw stadsconcept in Antwerpen

26/10/2017

Kruidvat heeft met 'Kruidvat in de stad' een nieuw concept ontwikkeld dat speciaal gericht is op winkels in de binnenstad van grote steden. De primeur van het concept is net geopend in Antwerpen en ook Genk staat al op de planning.