RetailHunt: Dyson flagshipstore brengt technologie tot leven | RetailDetail

RetailHunt: showroom Dyson brengt technologie tot leven

RetailHunt: showroom Dyson brengt technologie tot leven

In hartje Londen opende Dyson vorige week een winkel waar consumenten het volledige productassortiment van het merk kunnen uitproberen. Opnieuw stapt een merk rechtstreeks naar de shopper. 

Live demonstraties

Volgens Dyson mogen we hem eigenlijk geen 'flagshipstore' noemen, deze nieuwe showroom op Oxford Street. Hij luistert naar de naam Dyson Demo en de bedoeling van het merk is om hier technologie tot leven te brengen. 

 

De winkelvloer is dus niet volgestouwd met koopwaar, maar biedt ruimte voor live demonstraties van 65 verschillende producten. De winkelmedewerkers zijn geen verkopers maar “experts”, die de kenmerken van elk product helder uitleggen. Dat gebeurt allemaal in een strak design dat een beetje aan Apple doet denken, en dat van de hand is van architectenbureau WilkinsonEyre.

 

Een hoofdrol is bijvoorbeeld weggelegd voor de Dyson Supersonic-haardroger: shoppers die dat wensen, kunnen hier hun kapsel laten stylen om de voordelen van het product aan den lijve te ondervinden. Ze kunnen er ook verschillende soorten vuil schoonmaken met één van de stofzuigermodellen, of de lucht inademen die gezuiverd werd door de Dyson Pure Cool Link Purifier. Voor alle duidelijkheid: kopen kan hier echter ook…

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Tesco doet het met Carrefour in nieuw inkoopverbond

02/07/2018

Tesco en Carrefour starten samen een inkoopalliantie: de retailreuzen gaan zowel merkproducten als huismerkassortiment samen inkopen. Ook op dienstenleveranciers stappen de retailer voortaan samen af.

Ook Tesco Express test kassaloos winkelen

29/06/2018

Klanten van de Britse gemakswinkel Tesco Express kunnen producten scannen met hun smartphone en dan gewoon buitenwandelen. Met de nieuwe technologie wil de retailer rijen op piekmomenten aanpakken.

Tony's Chocolonely naar het Verenigd Koninkrijk

26/06/2018

Chocolademerk Tony's Chocolonely trekt volgend jaar naar het Verenigd Koninkrijk. Begin 2019 moeten er verschillende smaakvarianten en soorten repen van de slaafvrije chocolade in de Britse winkelrekken liggen.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Duizenden retailjobs in gevaar bij House of Fraser en Poundworld

07/06/2018

In de Britse retailsector dreigt opnieuw een sociaal bloedbad. Warenhuisketen House of Fraser sluit 31 winkels en schrapt ruim 6.000 banen. Discounter Poundworld staat op de rand van het bankroet als het niet snel een koper vindt.