YUN Berlin: Een bril op maat in 20 minuten | RetailDetail

YUN Berlin: Een bril op maat in 20 minuten

YUN Berlin: Een bril op maat in 20 minuten

Binnen de 20 minuten je aangepaste bril, het kan met het Koreaanse brillenmerk YUN. In hun Berlijnse winkel zet minimalisme de toon: op het vlak van tijd en van prijs, maar ook van design.

Eenvoud en snelheid troef

YUN zag het daglicht in 2015 in Zuid-Korea en heeft een collectie eigen monturen en zonnebrillen, zowel voor vrouwen als voor mannen. De winkel van YUN in Berlijn - momenteel nog de enige van het merk - zet in op hyper-personalisatie, maar ook de snelheid en gemak zijn een troef.

 

Elk montuur wordt ter plaatse gepersonaliseerd met gecorrigeerde optische glazen. In het ‘in-store lab’ in Berlijn staat namelijk een volledig geautomatiseerd afwerkingstoestel, dat in amper twintig minuten tijd de gewenste glazen in een bril zet. Het heeft daarvoor zo’n 12.000 verschillende lenstypes op voorraad, goed voor bijna alle mogelijke brilvoorschriften. 

 

Wie dat wil, kan zijn ogen in de winkel trouwens gratis laten testen. Een afspraak maak je online of ter plaatse. De productie van de monturen en glazen gebeurt hoofdzakelijk in Korea, waar YUN ook een eigen team designers en een glazenfabriek heeft. Door de eenvoudige en korte waardeketen kan het merk ook de prijzen beperken: je bepaalt bij YUN ofwel 99 ofwel 149 euro voor een bril, inclusief aangepaste glazen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.

Groeiend Exki zet stap naar Duitsland en Spanje

01/06/2018

De Belgische restaurantketen Exki, die inzet op duurzame en gezonde voeding, vervolgt zijn buitenlandse expansie in twee nieuwe markten. Nog dit jaar zal het bedrijf de kaap van de honderd vestigingen overschrijden.

Plussize-merk Paprika verlegt de focus naar Duitsland

31/05/2018

Paprika, een modemerk voor dames met een maatje meer, is van start gegaan in Duitsland en koestert er grote ambities. Ook in Frankrijk wil het retailmerk fors groeien, maar in Nederland matigt de groep de verwachtingen.