Rivièra Maison merkt niets van de crisis

Oprichter en eigenaar Henk Teunissen van de keten van woonaccessoires Rivièra Maison rekent op een omzetstijging met 20 tot 30 procent voor dit jaar. Afgelopen jaar was de keten goed voor 30 miljoen euro omzet. 'Crisis? Ik merk er helemaal niets van', zegt Teunissen in het weekblad Elsevier.

Rivièra Maison heeft veertien winkels in Nederland en is ook actief in België, Duitsland, Noorwegen, Italië en Finland. Recent maakte de keten zelfs zijn debuut in Londen met een shop-in-shop in het warenhuis van Selfridges. Een eenduidige verklaring voor zijn succes heeft Teunissen niet. ' Je moet blijven verrassen. Mensen hebben al die spullen natuurlijk helemaal niet nodig. Hun kasten staan al vol met glazen. Maar als jij er net even iets leuks mee doet, willen ze dat ene glas toch weer hebben.'

Entertainen

De rasondernemer zegt bijna instinctief te weten wat zijn klanten willen. Dure marktonderzoeken komen er niet aan te pas. Hij luistert gewoon heel goed. Teunissen: 'Op feestjes zit ik altijd bij de vrouwen. Dan hoor je precies wat ze nodig hebben. Als ik lees dat consumenten steeds meer online kopen, denk ik: dan doen die gewone winkels het niet goed. Als je het in je winkels leuk genoeg maakt, blijven de mensen komen. Je moet ze entertainen. Die vrouwen zien het als een dagje uit.’

Voor de nabije toekomst is Teunissen bezig met een winkel in Antwerpen en wil hij sterk uitbreiden in Duitsland. Ook uitbreiding met reizen en kleding acht hij mogelijk. '
Om het concept compleet te maken. Ach, met het Rivièra Maison-gevoel kun je zoveel kanten op.'

Oprichter en eigenaar Henk Teunissen van de keten van woonaccessoires Rivièra Maison rekent op een omzetstijging met 20 tot 30 procent voor dit jaar. Afgelopen jaar was de keten goed voor 30 miljoen euro omzet. 'Crisis? Ik merk er helemaal niets van', zegt Teunissen in het weekblad Elsevier.

Rivièra Maison heeft veertien winkels in Nederland en is ook actief in België, Duitsland, Noorwegen, Italië en Finland. Recent maakte de keten zelfs zijn debuut in Londen met een shop-in-shop in het warenhuis van Selfridges. Een eenduidige verklaring voor zijn succes heeft Teunissen niet. ' Je moet blijven verrassen. Mensen hebben al die spullen natuurlijk helemaal niet nodig. Hun kasten staan al vol met glazen. Maar als jij er net even iets leuks mee doet, willen ze dat ene glas toch weer hebben.'

Entertainen

De rasondernemer zegt bijna instinctief te weten wat zijn klanten willen. Dure marktonderzoeken komen er niet aan te pas. Hij luistert gewoon heel goed. Teunissen: 'Op feestjes zit ik altijd bij de vrouwen. Dan hoor je precies wat ze nodig hebben. Als ik lees dat consumenten steeds meer online kopen, denk ik: dan doen die gewone winkels het niet goed. Als je het in je winkels leuk genoeg maakt, blijven de mensen komen. Je moet ze entertainen. Die vrouwen zien het als een dagje uit.’

Voor de nabije toekomst is Teunissen bezig met een winkel in Antwerpen en wil hij sterk uitbreiden in Duitsland. Ook uitbreiding met reizen en kleding acht hij mogelijk. '
Om het concept compleet te maken. Ach, met het Rivièra Maison-gevoel kun je zoveel kanten op.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stuntte Leen Bakker eerder al met bedden?

19/09/2017

Leen Bakker zou vorig jaar al hebben gestunt met een spotgoedkope hoogslaper. Dat zegt de advocaat van de misnoegde klanten die een hoogslaper aan stuntprijs kochten, maar deze niet geleverd kregen omdat het volgens de woonketen "een fout" betrof.

Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

30/08/2017

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

Karwei opent City Loft op Utrecht Centraal

24/08/2017

Karwei opent vandaag een pop-upwinkel op Utrecht Centraal. In de City Loft kunnen klanten drie weken lang de wooncampagne en de nieuwe woonstijlen van dit najaar ontdekken.

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

01/08/2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

Beter Bed ziet omzet alweer groeien

14/07/2017

De omzet van de Beter Bed Holding is in het tweede kwartaal van 2017 met 5,3% gegroeid ten opzichte van een jaar eerder, naar 94,6 miljoen euro. Ook zonder de overname van Sängjätten was er nog een mooie groei.

Back to top