Rivièra Maison merkt niets van de crisis

Oprichter en eigenaar Henk Teunissen van de keten van woonaccessoires Rivièra Maison rekent op een omzetstijging met 20 tot 30 procent voor dit jaar. Afgelopen jaar was de keten goed voor 30 miljoen euro omzet. 'Crisis? Ik merk er helemaal niets van', zegt Teunissen in het weekblad Elsevier.

Rivièra Maison heeft veertien winkels in Nederland en is ook actief in België, Duitsland, Noorwegen, Italië en Finland. Recent maakte de keten zelfs zijn debuut in Londen met een shop-in-shop in het warenhuis van Selfridges. Een eenduidige verklaring voor zijn succes heeft Teunissen niet. ' Je moet blijven verrassen. Mensen hebben al die spullen natuurlijk helemaal niet nodig. Hun kasten staan al vol met glazen. Maar als jij er net even iets leuks mee doet, willen ze dat ene glas toch weer hebben.'

Entertainen

De rasondernemer zegt bijna instinctief te weten wat zijn klanten willen. Dure marktonderzoeken komen er niet aan te pas. Hij luistert gewoon heel goed. Teunissen: 'Op feestjes zit ik altijd bij de vrouwen. Dan hoor je precies wat ze nodig hebben. Als ik lees dat consumenten steeds meer online kopen, denk ik: dan doen die gewone winkels het niet goed. Als je het in je winkels leuk genoeg maakt, blijven de mensen komen. Je moet ze entertainen. Die vrouwen zien het als een dagje uit.’

Voor de nabije toekomst is Teunissen bezig met een winkel in Antwerpen en wil hij sterk uitbreiden in Duitsland. Ook uitbreiding met reizen en kleding acht hij mogelijk. '
Om het concept compleet te maken. Ach, met het Rivièra Maison-gevoel kun je zoveel kanten op.'

Oprichter en eigenaar Henk Teunissen van de keten van woonaccessoires Rivièra Maison rekent op een omzetstijging met 20 tot 30 procent voor dit jaar. Afgelopen jaar was de keten goed voor 30 miljoen euro omzet. 'Crisis? Ik merk er helemaal niets van', zegt Teunissen in het weekblad Elsevier.

Rivièra Maison heeft veertien winkels in Nederland en is ook actief in België, Duitsland, Noorwegen, Italië en Finland. Recent maakte de keten zelfs zijn debuut in Londen met een shop-in-shop in het warenhuis van Selfridges. Een eenduidige verklaring voor zijn succes heeft Teunissen niet. ' Je moet blijven verrassen. Mensen hebben al die spullen natuurlijk helemaal niet nodig. Hun kasten staan al vol met glazen. Maar als jij er net even iets leuks mee doet, willen ze dat ene glas toch weer hebben.'

Entertainen

De rasondernemer zegt bijna instinctief te weten wat zijn klanten willen. Dure marktonderzoeken komen er niet aan te pas. Hij luistert gewoon heel goed. Teunissen: 'Op feestjes zit ik altijd bij de vrouwen. Dan hoor je precies wat ze nodig hebben. Als ik lees dat consumenten steeds meer online kopen, denk ik: dan doen die gewone winkels het niet goed. Als je het in je winkels leuk genoeg maakt, blijven de mensen komen. Je moet ze entertainen. Die vrouwen zien het als een dagje uit.’

Voor de nabije toekomst is Teunissen bezig met een winkel in Antwerpen en wil hij sterk uitbreiden in Duitsland. Ook uitbreiding met reizen en kleding acht hij mogelijk. '
Om het concept compleet te maken. Ach, met het Rivièra Maison-gevoel kun je zoveel kanten op.'

Tags: