Roland Kahn wint prestigieuze Retail Award

Roland Kahn van Cool Cat is deze week tijdens het congres What's Going On in Retailing onderscheiden met de prestigieuze Retail Award. De award wordt uitgereikt aan een retailer die internationaal uitblinkt en grote verdienste heeft voor de Europese retailmarkt.

 

De eigenaar van onder meer de modeketen Cool Cat mocht de prijs in ontvangst nemen vanwege zijn plan om met Cool Cat en Wonder Woman uit te breiden naar tweehonderd winkels in Europa. Dat zijn er veertig meer dan nu. Vandaag is de retailer reeds aanwezig in de grote winkelstraten van Nederland, België, Frankrijk en in het Midden Oosten.

 

Ter ondersteuning van dat winkelpark worden op het Support Office en Distributie Centrum in Houten en het Support Office in Amsterdam 170 mensen tewerkgesteld. Bij het bedrijf werken in totaal 1.500 mensen.

 

Kahn wordt gezien als een van de innovatiefste retailondernemers van Nederland. Hij heeft zijn eigen winkelketen opgebouwd, om deze daarna uit te bouwen tot een leidende winkelketen in Nederland en daarbuiten. Voor die realisatie mocht de ondernemer op het congres een bronzen award in ontvangst nemen, gemaakt door kunstenaar Ruurd Hallema.

Roland Kahn van Cool Cat is deze week tijdens het congres What's Going On in Retailing onderscheiden met de prestigieuze Retail Award. De award wordt uitgereikt aan een retailer die internationaal uitblinkt en grote verdienste heeft voor de Europese retailmarkt.

 

De eigenaar van onder meer de modeketen Cool Cat mocht de prijs in ontvangst nemen vanwege zijn plan om met Cool Cat en Wonder Woman uit te breiden naar tweehonderd winkels in Europa. Dat zijn er veertig meer dan nu. Vandaag is de retailer reeds aanwezig in de grote winkelstraten van Nederland, België, Frankrijk en in het Midden Oosten.

 

Ter ondersteuning van dat winkelpark worden op het Support Office en Distributie Centrum in Houten en het Support Office in Amsterdam 170 mensen tewerkgesteld. Bij het bedrijf werken in totaal 1.500 mensen.

 

Kahn wordt gezien als een van de innovatiefste retailondernemers van Nederland. Hij heeft zijn eigen winkelketen opgebouwd, om deze daarna uit te bouwen tot een leidende winkelketen in Nederland en daarbuiten. Voor die realisatie mocht de ondernemer op het congres een bronzen award in ontvangst nemen, gemaakt door kunstenaar Ruurd Hallema.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top