Sabon zet in op stevige groei | RetailDetail

Sabon zet in op stevige groei

Beautyketen Sabon breidt nog dit jaar uit van vijftig naar tachtig vestigingen. Daarna moet verdere expansie naar België en Duitsland volgen, zegt de Nederlandse exploitant van de formule Bob Ultee in een vraaggesprek met een aantal regionale dagbladen.

Ultee haalde de Amerikaanse Sabon-formulein 2005 naar Nederland nadat een eerdere poging om Starbucks naar ons land te halen was mislukt. Sabon wordt door de ondernemer omschreven als een 'snoepwinkeltje' in bodyproducts. De uitbreiding dit jaar vindt onder meer plaats in vestigingen van V&D en in eigen winkels op het platteland en op toplocaties in de grote steden.

Ultee runt de winkels samen met zijn vrouw en zakenpartner Eveline van Baardwijk. Vanuit hun huiskamer is in enkele jaren tijd een imperium onstaan. Volgens het zakenblad Quote is de retailer intussen goed voor een vermogen van dertig miljoen euro. Sabon heeft negentien filialen in Nederland, twee in België en 27 vestigingen in V&D-warenhuizen.

Beautyketen Sabon breidt nog dit jaar uit van vijftig naar tachtig vestigingen. Daarna moet verdere expansie naar België en Duitsland volgen, zegt de Nederlandse exploitant van de formule Bob Ultee in een vraaggesprek met een aantal regionale dagbladen.

Ultee haalde de Amerikaanse Sabon-formulein 2005 naar Nederland nadat een eerdere poging om Starbucks naar ons land te halen was mislukt. Sabon wordt door de ondernemer omschreven als een 'snoepwinkeltje' in bodyproducts. De uitbreiding dit jaar vindt onder meer plaats in vestigingen van V&D en in eigen winkels op het platteland en op toplocaties in de grote steden.

Ultee runt de winkels samen met zijn vrouw en zakenpartner Eveline van Baardwijk. Vanuit hun huiskamer is in enkele jaren tijd een imperium onstaan. Volgens het zakenblad Quote is de retailer intussen goed voor een vermogen van dertig miljoen euro. Sabon heeft negentien filialen in Nederland, twee in België en 27 vestigingen in V&D-warenhuizen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.