Sabon zet in op stevige groei

Beautyketen Sabon breidt nog dit jaar uit van vijftig naar tachtig vestigingen. Daarna moet verdere expansie naar België en Duitsland volgen, zegt de Nederlandse exploitant van de formule Bob Ultee in een vraaggesprek met een aantal regionale dagbladen.

Ultee haalde de Amerikaanse Sabon-formulein 2005 naar Nederland nadat een eerdere poging om Starbucks naar ons land te halen was mislukt. Sabon wordt door de ondernemer omschreven als een 'snoepwinkeltje' in bodyproducts. De uitbreiding dit jaar vindt onder meer plaats in vestigingen van V&D en in eigen winkels op het platteland en op toplocaties in de grote steden.

Ultee runt de winkels samen met zijn vrouw en zakenpartner Eveline van Baardwijk. Vanuit hun huiskamer is in enkele jaren tijd een imperium onstaan. Volgens het zakenblad Quote is de retailer intussen goed voor een vermogen van dertig miljoen euro. Sabon heeft negentien filialen in Nederland, twee in België en 27 vestigingen in V&D-warenhuizen.

Beautyketen Sabon breidt nog dit jaar uit van vijftig naar tachtig vestigingen. Daarna moet verdere expansie naar België en Duitsland volgen, zegt de Nederlandse exploitant van de formule Bob Ultee in een vraaggesprek met een aantal regionale dagbladen.

Ultee haalde de Amerikaanse Sabon-formulein 2005 naar Nederland nadat een eerdere poging om Starbucks naar ons land te halen was mislukt. Sabon wordt door de ondernemer omschreven als een 'snoepwinkeltje' in bodyproducts. De uitbreiding dit jaar vindt onder meer plaats in vestigingen van V&D en in eigen winkels op het platteland en op toplocaties in de grote steden.

Ultee runt de winkels samen met zijn vrouw en zakenpartner Eveline van Baardwijk. Vanuit hun huiskamer is in enkele jaren tijd een imperium onstaan. Volgens het zakenblad Quote is de retailer intussen goed voor een vermogen van dertig miljoen euro. Sabon heeft negentien filialen in Nederland, twee in België en 27 vestigingen in V&D-warenhuizen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

DIO-drogisterijen worden allemaal DA

16/10/2017

De Mosadex-groep heeft de toekomstplannen voor de ketens DIO en DA uit de doeken gedaan. Het plan is om in de toekomst beide ketens te laten verdergaan onder de naam van DA, DIO verdwijnt zo uit het straatbeeld.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Back to top