Sabon zet in op stevige groei

Beautyketen Sabon breidt nog dit jaar uit van vijftig naar tachtig vestigingen. Daarna moet verdere expansie naar België en Duitsland volgen, zegt de Nederlandse exploitant van de formule Bob Ultee in een vraaggesprek met een aantal regionale dagbladen.

Ultee haalde de Amerikaanse Sabon-formulein 2005 naar Nederland nadat een eerdere poging om Starbucks naar ons land te halen was mislukt. Sabon wordt door de ondernemer omschreven als een 'snoepwinkeltje' in bodyproducts. De uitbreiding dit jaar vindt onder meer plaats in vestigingen van V&D en in eigen winkels op het platteland en op toplocaties in de grote steden.

Ultee runt de winkels samen met zijn vrouw en zakenpartner Eveline van Baardwijk. Vanuit hun huiskamer is in enkele jaren tijd een imperium onstaan. Volgens het zakenblad Quote is de retailer intussen goed voor een vermogen van dertig miljoen euro. Sabon heeft negentien filialen in Nederland, twee in België en 27 vestigingen in V&D-warenhuizen.

Beautyketen Sabon breidt nog dit jaar uit van vijftig naar tachtig vestigingen. Daarna moet verdere expansie naar België en Duitsland volgen, zegt de Nederlandse exploitant van de formule Bob Ultee in een vraaggesprek met een aantal regionale dagbladen.

Ultee haalde de Amerikaanse Sabon-formulein 2005 naar Nederland nadat een eerdere poging om Starbucks naar ons land te halen was mislukt. Sabon wordt door de ondernemer omschreven als een 'snoepwinkeltje' in bodyproducts. De uitbreiding dit jaar vindt onder meer plaats in vestigingen van V&D en in eigen winkels op het platteland en op toplocaties in de grote steden.

Ultee runt de winkels samen met zijn vrouw en zakenpartner Eveline van Baardwijk. Vanuit hun huiskamer is in enkele jaren tijd een imperium onstaan. Volgens het zakenblad Quote is de retailer intussen goed voor een vermogen van dertig miljoen euro. Sabon heeft negentien filialen in Nederland, twee in België en 27 vestigingen in V&D-warenhuizen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top