Schiphol profiteert van winkelende passagiers.

Luchthaven Schiphol zag de omzet met 2 procent toenemen tot 1,18 miljard euro. De uitgaven van passagiers bij de winkels en de horeca nam echter met liefst 5 procent toe tot 15,84 euro per passagier.

 

Deze meerinkomsten compenseerden omzetverlies door het slechte winterweer en de aswolk uit IJsland, die voor een forse ontregeling van het vliegverkeer zorgden. Schiphol boekte een nettowinst van 169 miljoen euro, tegen 132 miljoen een jaar eerder. In totaal passeerden 45,2 miljoen passagiers Schiphol, een toename met 3,8 procent.

 

Passagiers gaven in de winkels vooral veel meer geld uit aan luxegoederen als sieraden en mode. Vooral reizigers uit Azië en Oost-Europa trokken vaak de portemonnee. Volgens de directie van Schiphol is er hard gewerkt om de wachtrijen bij de balies weg te werken, waardoor klanten meer tijd hadden om te winkelen en dus meer geld konden uitgeven.

Luchthaven Schiphol zag de omzet met 2 procent toenemen tot 1,18 miljard euro. De uitgaven van passagiers bij de winkels en de horeca nam echter met liefst 5 procent toe tot 15,84 euro per passagier.

 

Deze meerinkomsten compenseerden omzetverlies door het slechte winterweer en de aswolk uit IJsland, die voor een forse ontregeling van het vliegverkeer zorgden. Schiphol boekte een nettowinst van 169 miljoen euro, tegen 132 miljoen een jaar eerder. In totaal passeerden 45,2 miljoen passagiers Schiphol, een toename met 3,8 procent.

 

Passagiers gaven in de winkels vooral veel meer geld uit aan luxegoederen als sieraden en mode. Vooral reizigers uit Azië en Oost-Europa trokken vaak de portemonnee. Volgens de directie van Schiphol is er hard gewerkt om de wachtrijen bij de balies weg te werken, waardoor klanten meer tijd hadden om te winkelen en dus meer geld konden uitgeven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


RetailDetail Day 2017 stoomt u klaar voor de toekomst

27/07/2017

Hoe blijven retailers ook morgen succesvol? Op de RetailDetail Day 2017 presenteren acht topondernemers hun eigenzinnige visie op de toekomst. Het wordt een congres dat barst van de inspiratie, zegt dagvoorzitter Gino Van Ossel.

Big Bazar brengt logistiek onder bij Bakker Logistiek

24/07/2017

Big Bazar brengt vanaf volgend jaar de logistiek onder bij Bakker Logistiek. Met deze nieuwe partner ondersteunt de discountformule van Blokker Holding haar verdere groei in de Benelux.

FonQ versterkt aanbod lifestyle

24/07/2017

FonQ versterkt haar aanbod in lifestyle met horloges en zonnebrillen. Het webwarenhuis wil met dergelijke global fashion brands haar retailformule verstevigen. Daarin ligt de focus op producten in wonen, koken en lifestyle.

“Blokker gaat niet ten onder”

24/07/2017

Blokker werd het slachtoffer van branchevervaging, stelt Richard Otto, medeauteur van een nieuw boek over de retailer. Toch heeft de keten overlevingskansen, op voorwaarde dat ze weer trendsettend en prijscompetitief wordt.

Schrijf u nu in voor de RetailDetail Day 2017

20/07/2017

De inschrijvingen voor de jaarlijkse RetailDetail Day zijn vanaf nu geopend. Dit jaar vindt de retailhoogdag plaats op 21 september in Mechelen. Het bijzonder diverse programma brengt zowel gerenommeerde retailers als digitale voorlopers.

 Hudson’s Bay gaat boeken van Scheltema brengen

18/07/2017

Hudson’s Bay en Boekhandel Scheltema gaan samenwerken. De Amsterdamse boekhandel gaat in de Nederlandse warenhuizen van de Canadese formule een uitgekozen assortiment boeken brengen. De eerste winkel opent in de tweede helft van augustus aan het Amsterdamse Rokin.

Back to top