Scotch & Soda breidt uit naar Duitsland

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft een eerste eigen winkel geopend in Duitsland. Het label heeft beslag gelegd op een winkel in de havenstad Hamburg. Het moet het begin vormen van een verdere uitbreiding voor het merk in Duitsland.

 

Volgens de website Textilia.nl heeft Scotch & Soda ook nog een winkel in Berlijn in voorbereiding. Daarmee krijgt de verspreiding van het merk een nieuwe dimensie. Eerder al werden winkels geopend in onder meer België, Australië, Frankrijk en de Verenigde Staten. De winkel in Hamburg is 328 vierkante meter groot en er worden vier verschillende lijnen verkocht.

 

Scotch & Soda is afkomstig uit Amsterdam en werd opgericht in 1985. Het bedrijf is intussen wereldwijd bij zevenduizend verkooppunten actief, waaronder dertig eigen winkels. Het bedrijf is bekend om zijn marketingstrategie, waarbij relatief weinig wordt uitgegeven aan imagobuilding. De mode moet zichzelf verkopen.

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft een eerste eigen winkel geopend in Duitsland. Het label heeft beslag gelegd op een winkel in de havenstad Hamburg. Het moet het begin vormen van een verdere uitbreiding voor het merk in Duitsland.

 

Volgens de website Textilia.nl heeft Scotch & Soda ook nog een winkel in Berlijn in voorbereiding. Daarmee krijgt de verspreiding van het merk een nieuwe dimensie. Eerder al werden winkels geopend in onder meer België, Australië, Frankrijk en de Verenigde Staten. De winkel in Hamburg is 328 vierkante meter groot en er worden vier verschillende lijnen verkocht.

 

Scotch & Soda is afkomstig uit Amsterdam en werd opgericht in 1985. Het bedrijf is intussen wereldwijd bij zevenduizend verkooppunten actief, waaronder dertig eigen winkels. Het bedrijf is bekend om zijn marketingstrategie, waarbij relatief weinig wordt uitgegeven aan imagobuilding. De mode moet zichzelf verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando en Besteller stappen in joint venture FashionTrade.com

28/06/2017

Het Duitse Zalando en het Deense Bestseller hebben samen de joint venture FashionTrade.com opgericht. Zo willen ze samen de ketens van Bestseller gaan bevoorraden.

Mogelijk fraude bij faillissement Charles Vögele

27/06/2017

De curatoren die het faillissement van de Nederlandse tak van modeketen Charles Vögele afhandelen, zeggen mogelijk op een vorm van faillissementsfraude te zijn gestoten. Geld van heel wat Nederlandse filialen werd immers overgeheveld naar een Zwitserse holding.

Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje

23/06/2017

Lingerieketen Hunkemöller gaat de komende jaren sterk investeren in Spanje: ze wil er de komende jaren haar winkelnetwerk vervijfvoudigen. Tegen 2021 moeten er in het land meer dan 100 vestigingen van Hunkemöller zijn.

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

23/06/2017

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

Back to top