Scotch & Soda breidt uit naar Duitsland

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft een eerste eigen winkel geopend in Duitsland. Het label heeft beslag gelegd op een winkel in de havenstad Hamburg. Het moet het begin vormen van een verdere uitbreiding voor het merk in Duitsland.

 

Volgens de website Textilia.nl heeft Scotch & Soda ook nog een winkel in Berlijn in voorbereiding. Daarmee krijgt de verspreiding van het merk een nieuwe dimensie. Eerder al werden winkels geopend in onder meer België, Australië, Frankrijk en de Verenigde Staten. De winkel in Hamburg is 328 vierkante meter groot en er worden vier verschillende lijnen verkocht.

 

Scotch & Soda is afkomstig uit Amsterdam en werd opgericht in 1985. Het bedrijf is intussen wereldwijd bij zevenduizend verkooppunten actief, waaronder dertig eigen winkels. Het bedrijf is bekend om zijn marketingstrategie, waarbij relatief weinig wordt uitgegeven aan imagobuilding. De mode moet zichzelf verkopen.

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft een eerste eigen winkel geopend in Duitsland. Het label heeft beslag gelegd op een winkel in de havenstad Hamburg. Het moet het begin vormen van een verdere uitbreiding voor het merk in Duitsland.

 

Volgens de website Textilia.nl heeft Scotch & Soda ook nog een winkel in Berlijn in voorbereiding. Daarmee krijgt de verspreiding van het merk een nieuwe dimensie. Eerder al werden winkels geopend in onder meer België, Australië, Frankrijk en de Verenigde Staten. De winkel in Hamburg is 328 vierkante meter groot en er worden vier verschillende lijnen verkocht.

 

Scotch & Soda is afkomstig uit Amsterdam en werd opgericht in 1985. Het bedrijf is intussen wereldwijd bij zevenduizend verkooppunten actief, waaronder dertig eigen winkels. Het bedrijf is bekend om zijn marketingstrategie, waarbij relatief weinig wordt uitgegeven aan imagobuilding. De mode moet zichzelf verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

CNV naar rechtbank in nasleep faillissement Tuunte

21/11/2017

Vakbond CNV heeft besloten om naar de rechter te stappen in de nasleep van het faillissement en de doorstart van de modeketen Tuunte. Daarbij vielen er 250 ontslagen: volgens de vakbond was dat de hoofdreden voor het faillissement.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Back to top