Scotch & Soda breidt uit naar Duitsland

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft een eerste eigen winkel geopend in Duitsland. Het label heeft beslag gelegd op een winkel in de havenstad Hamburg. Het moet het begin vormen van een verdere uitbreiding voor het merk in Duitsland.

 

Volgens de website Textilia.nl heeft Scotch & Soda ook nog een winkel in Berlijn in voorbereiding. Daarmee krijgt de verspreiding van het merk een nieuwe dimensie. Eerder al werden winkels geopend in onder meer België, Australië, Frankrijk en de Verenigde Staten. De winkel in Hamburg is 328 vierkante meter groot en er worden vier verschillende lijnen verkocht.

 

Scotch & Soda is afkomstig uit Amsterdam en werd opgericht in 1985. Het bedrijf is intussen wereldwijd bij zevenduizend verkooppunten actief, waaronder dertig eigen winkels. Het bedrijf is bekend om zijn marketingstrategie, waarbij relatief weinig wordt uitgegeven aan imagobuilding. De mode moet zichzelf verkopen.

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft een eerste eigen winkel geopend in Duitsland. Het label heeft beslag gelegd op een winkel in de havenstad Hamburg. Het moet het begin vormen van een verdere uitbreiding voor het merk in Duitsland.

 

Volgens de website Textilia.nl heeft Scotch & Soda ook nog een winkel in Berlijn in voorbereiding. Daarmee krijgt de verspreiding van het merk een nieuwe dimensie. Eerder al werden winkels geopend in onder meer België, Australië, Frankrijk en de Verenigde Staten. De winkel in Hamburg is 328 vierkante meter groot en er worden vier verschillende lijnen verkocht.

 

Scotch & Soda is afkomstig uit Amsterdam en werd opgericht in 1985. Het bedrijf is intussen wereldwijd bij zevenduizend verkooppunten actief, waaronder dertig eigen winkels. Het bedrijf is bekend om zijn marketingstrategie, waarbij relatief weinig wordt uitgegeven aan imagobuilding. De mode moet zichzelf verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top