Scotch & Soda breidt uit naar Duitsland

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft een eerste eigen winkel geopend in Duitsland. Het label heeft beslag gelegd op een winkel in de havenstad Hamburg. Het moet het begin vormen van een verdere uitbreiding voor het merk in Duitsland.

 

Volgens de website Textilia.nl heeft Scotch & Soda ook nog een winkel in Berlijn in voorbereiding. Daarmee krijgt de verspreiding van het merk een nieuwe dimensie. Eerder al werden winkels geopend in onder meer België, Australië, Frankrijk en de Verenigde Staten. De winkel in Hamburg is 328 vierkante meter groot en er worden vier verschillende lijnen verkocht.

 

Scotch & Soda is afkomstig uit Amsterdam en werd opgericht in 1985. Het bedrijf is intussen wereldwijd bij zevenduizend verkooppunten actief, waaronder dertig eigen winkels. Het bedrijf is bekend om zijn marketingstrategie, waarbij relatief weinig wordt uitgegeven aan imagobuilding. De mode moet zichzelf verkopen.

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft een eerste eigen winkel geopend in Duitsland. Het label heeft beslag gelegd op een winkel in de havenstad Hamburg. Het moet het begin vormen van een verdere uitbreiding voor het merk in Duitsland.

 

Volgens de website Textilia.nl heeft Scotch & Soda ook nog een winkel in Berlijn in voorbereiding. Daarmee krijgt de verspreiding van het merk een nieuwe dimensie. Eerder al werden winkels geopend in onder meer België, Australië, Frankrijk en de Verenigde Staten. De winkel in Hamburg is 328 vierkante meter groot en er worden vier verschillende lijnen verkocht.

 

Scotch & Soda is afkomstig uit Amsterdam en werd opgericht in 1985. Het bedrijf is intussen wereldwijd bij zevenduizend verkooppunten actief, waaronder dertig eigen winkels. Het bedrijf is bekend om zijn marketingstrategie, waarbij relatief weinig wordt uitgegeven aan imagobuilding. De mode moet zichzelf verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top