Scotch & Soda breidt uit naar Duitsland | RetailDetail

Scotch & Soda breidt uit naar Duitsland

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft een eerste eigen winkel geopend in Duitsland. Het label heeft beslag gelegd op een winkel in de havenstad Hamburg. Het moet het begin vormen van een verdere uitbreiding voor het merk in Duitsland.

 

Volgens de website Textilia.nl heeft Scotch & Soda ook nog een winkel in Berlijn in voorbereiding. Daarmee krijgt de verspreiding van het merk een nieuwe dimensie. Eerder al werden winkels geopend in onder meer België, Australië, Frankrijk en de Verenigde Staten. De winkel in Hamburg is 328 vierkante meter groot en er worden vier verschillende lijnen verkocht.

 

Scotch & Soda is afkomstig uit Amsterdam en werd opgericht in 1985. Het bedrijf is intussen wereldwijd bij zevenduizend verkooppunten actief, waaronder dertig eigen winkels. Het bedrijf is bekend om zijn marketingstrategie, waarbij relatief weinig wordt uitgegeven aan imagobuilding. De mode moet zichzelf verkopen.

Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft een eerste eigen winkel geopend in Duitsland. Het label heeft beslag gelegd op een winkel in de havenstad Hamburg. Het moet het begin vormen van een verdere uitbreiding voor het merk in Duitsland.

 

Volgens de website Textilia.nl heeft Scotch & Soda ook nog een winkel in Berlijn in voorbereiding. Daarmee krijgt de verspreiding van het merk een nieuwe dimensie. Eerder al werden winkels geopend in onder meer België, Australië, Frankrijk en de Verenigde Staten. De winkel in Hamburg is 328 vierkante meter groot en er worden vier verschillende lijnen verkocht.

 

Scotch & Soda is afkomstig uit Amsterdam en werd opgericht in 1985. Het bedrijf is intussen wereldwijd bij zevenduizend verkooppunten actief, waaronder dertig eigen winkels. Het bedrijf is bekend om zijn marketingstrategie, waarbij relatief weinig wordt uitgegeven aan imagobuilding. De mode moet zichzelf verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.