Shoebazaar.nl opent fysieke winkels | RetailDetail

Shoebazaar.nl opent fysieke winkels

De online schoenenwinkel Shoebazaar.nl breidt uit naar de winkelstraten. Deze week opent de webwinkelier fysieke winkels in Eindhoven en Nijmegen. De winkels zijn een combinatie van Shoebazaar en Hype Concepts, het bedrijf achter de online shop.

Hype Concepts is naar eigen zeggen een Retail 3.0-concept, de combinatie van webshop, fysieke winkel en social media. De winkel in Eindhoven wordt officieel geopend op 27 augustus, terwijl de opening van Nijmegen voor 3 september op het programma staat. Het pand is echter wel al gewoon open voor klanten.

'Een cross channel-aanpak is in deze tijd van levensbelang', zegt Eric van Liempe, één van de oprichters van Hype Concepts tegen de modeportal Fashion United. Als de winkels goed lopen hoopt het bedrijf volgend jaar meer winkels te openen.

De online schoenenwinkel Shoebazaar.nl breidt uit naar de winkelstraten. Deze week opent de webwinkelier fysieke winkels in Eindhoven en Nijmegen. De winkels zijn een combinatie van Shoebazaar en Hype Concepts, het bedrijf achter de online shop.

Hype Concepts is naar eigen zeggen een Retail 3.0-concept, de combinatie van webshop, fysieke winkel en social media. De winkel in Eindhoven wordt officieel geopend op 27 augustus, terwijl de opening van Nijmegen voor 3 september op het programma staat. Het pand is echter wel al gewoon open voor klanten.

'Een cross channel-aanpak is in deze tijd van levensbelang', zegt Eric van Liempe, één van de oprichters van Hype Concepts tegen de modeportal Fashion United. Als de winkels goed lopen hoopt het bedrijf volgend jaar meer winkels te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.