Spar zorgt voor leefbare buurten | RetailDetail

Spar zorgt voor leefbare buurten

Supermarktketen Spar lanceert vandaag zijn nieuwe Nederlandse baseline. Met de slogan "Mijn buurt, mijn Spar" wil de keten zijn klanten herinneren aan zijn voornaamste sterkte: de buurtsupermarkten.

 

De nieuwe baseline wordt echter niet enkel een slogan, maar een aanzet om de hele formule aan te passen. Niet alleen wordt de baseline in alle Spar-publicaties opgenomen, hij zal ook worden toegepast in allerlei acties om het "buurtgevoel te onderstrepen".

 

De uitgesproken bedoeling om de Nederlandse buurten "leefbaar te houden" zou, hoewel ongetwijfeld goed bedoeld, echter op weerstand kunnen stuiten. Kan Spar er werkelijk meer van maken dan een holle marketingslogan? En is het dan wel aan het supermarktenseigne om dat te doen?

 

Met deze aankondiging hoopt Spar zich alvast wat beter te positioneren in het Nederlandse distribrutielandschap, waar kleppers als Albert Heijn en C1000 maar weinig kruimels overlaten voor de anderen.

Supermarktketen Spar lanceert vandaag zijn nieuwe Nederlandse baseline. Met de slogan "Mijn buurt, mijn Spar" wil de keten zijn klanten herinneren aan zijn voornaamste sterkte: de buurtsupermarkten.

 

De nieuwe baseline wordt echter niet enkel een slogan, maar een aanzet om de hele formule aan te passen. Niet alleen wordt de baseline in alle Spar-publicaties opgenomen, hij zal ook worden toegepast in allerlei acties om het "buurtgevoel te onderstrepen".

 

De uitgesproken bedoeling om de Nederlandse buurten "leefbaar te houden" zou, hoewel ongetwijfeld goed bedoeld, echter op weerstand kunnen stuiten. Kan Spar er werkelijk meer van maken dan een holle marketingslogan? En is het dan wel aan het supermarktenseigne om dat te doen?

 

Met deze aankondiging hoopt Spar zich alvast wat beter te positioneren in het Nederlandse distribrutielandschap, waar kleppers als Albert Heijn en C1000 maar weinig kruimels overlaten voor de anderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top