Spar zorgt voor leefbare buurten | RetailDetail

Spar zorgt voor leefbare buurten

Supermarktketen Spar lanceert vandaag zijn nieuwe Nederlandse baseline. Met de slogan "Mijn buurt, mijn Spar" wil de keten zijn klanten herinneren aan zijn voornaamste sterkte: de buurtsupermarkten.

 

De nieuwe baseline wordt echter niet enkel een slogan, maar een aanzet om de hele formule aan te passen. Niet alleen wordt de baseline in alle Spar-publicaties opgenomen, hij zal ook worden toegepast in allerlei acties om het "buurtgevoel te onderstrepen".

 

De uitgesproken bedoeling om de Nederlandse buurten "leefbaar te houden" zou, hoewel ongetwijfeld goed bedoeld, echter op weerstand kunnen stuiten. Kan Spar er werkelijk meer van maken dan een holle marketingslogan? En is het dan wel aan het supermarktenseigne om dat te doen?

 

Met deze aankondiging hoopt Spar zich alvast wat beter te positioneren in het Nederlandse distribrutielandschap, waar kleppers als Albert Heijn en C1000 maar weinig kruimels overlaten voor de anderen.

Supermarktketen Spar lanceert vandaag zijn nieuwe Nederlandse baseline. Met de slogan "Mijn buurt, mijn Spar" wil de keten zijn klanten herinneren aan zijn voornaamste sterkte: de buurtsupermarkten.

 

De nieuwe baseline wordt echter niet enkel een slogan, maar een aanzet om de hele formule aan te passen. Niet alleen wordt de baseline in alle Spar-publicaties opgenomen, hij zal ook worden toegepast in allerlei acties om het "buurtgevoel te onderstrepen".

 

De uitgesproken bedoeling om de Nederlandse buurten "leefbaar te houden" zou, hoewel ongetwijfeld goed bedoeld, echter op weerstand kunnen stuiten. Kan Spar er werkelijk meer van maken dan een holle marketingslogan? En is het dan wel aan het supermarktenseigne om dat te doen?

 

Met deze aankondiging hoopt Spar zich alvast wat beter te positioneren in het Nederlandse distribrutielandschap, waar kleppers als Albert Heijn en C1000 maar weinig kruimels overlaten voor de anderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.