Spar zorgt voor leefbare buurten | RetailDetail

Spar zorgt voor leefbare buurten

Supermarktketen Spar lanceert vandaag zijn nieuwe Nederlandse baseline. Met de slogan "Mijn buurt, mijn Spar" wil de keten zijn klanten herinneren aan zijn voornaamste sterkte: de buurtsupermarkten.

 

De nieuwe baseline wordt echter niet enkel een slogan, maar een aanzet om de hele formule aan te passen. Niet alleen wordt de baseline in alle Spar-publicaties opgenomen, hij zal ook worden toegepast in allerlei acties om het "buurtgevoel te onderstrepen".

 

De uitgesproken bedoeling om de Nederlandse buurten "leefbaar te houden" zou, hoewel ongetwijfeld goed bedoeld, echter op weerstand kunnen stuiten. Kan Spar er werkelijk meer van maken dan een holle marketingslogan? En is het dan wel aan het supermarktenseigne om dat te doen?

 

Met deze aankondiging hoopt Spar zich alvast wat beter te positioneren in het Nederlandse distribrutielandschap, waar kleppers als Albert Heijn en C1000 maar weinig kruimels overlaten voor de anderen.

Supermarktketen Spar lanceert vandaag zijn nieuwe Nederlandse baseline. Met de slogan "Mijn buurt, mijn Spar" wil de keten zijn klanten herinneren aan zijn voornaamste sterkte: de buurtsupermarkten.

 

De nieuwe baseline wordt echter niet enkel een slogan, maar een aanzet om de hele formule aan te passen. Niet alleen wordt de baseline in alle Spar-publicaties opgenomen, hij zal ook worden toegepast in allerlei acties om het "buurtgevoel te onderstrepen".

 

De uitgesproken bedoeling om de Nederlandse buurten "leefbaar te houden" zou, hoewel ongetwijfeld goed bedoeld, echter op weerstand kunnen stuiten. Kan Spar er werkelijk meer van maken dan een holle marketingslogan? En is het dan wel aan het supermarktenseigne om dat te doen?

 

Met deze aankondiging hoopt Spar zich alvast wat beter te positioneren in het Nederlandse distribrutielandschap, waar kleppers als Albert Heijn en C1000 maar weinig kruimels overlaten voor de anderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.