Spar zorgt voor leefbare buurten

Supermarktketen Spar lanceert vandaag zijn nieuwe Nederlandse baseline. Met de slogan "Mijn buurt, mijn Spar" wil de keten zijn klanten herinneren aan zijn voornaamste sterkte: de buurtsupermarkten.

 

De nieuwe baseline wordt echter niet enkel een slogan, maar een aanzet om de hele formule aan te passen. Niet alleen wordt de baseline in alle Spar-publicaties opgenomen, hij zal ook worden toegepast in allerlei acties om het "buurtgevoel te onderstrepen".

 

De uitgesproken bedoeling om de Nederlandse buurten "leefbaar te houden" zou, hoewel ongetwijfeld goed bedoeld, echter op weerstand kunnen stuiten. Kan Spar er werkelijk meer van maken dan een holle marketingslogan? En is het dan wel aan het supermarktenseigne om dat te doen?

 

Met deze aankondiging hoopt Spar zich alvast wat beter te positioneren in het Nederlandse distribrutielandschap, waar kleppers als Albert Heijn en C1000 maar weinig kruimels overlaten voor de anderen.

Supermarktketen Spar lanceert vandaag zijn nieuwe Nederlandse baseline. Met de slogan "Mijn buurt, mijn Spar" wil de keten zijn klanten herinneren aan zijn voornaamste sterkte: de buurtsupermarkten.

 

De nieuwe baseline wordt echter niet enkel een slogan, maar een aanzet om de hele formule aan te passen. Niet alleen wordt de baseline in alle Spar-publicaties opgenomen, hij zal ook worden toegepast in allerlei acties om het "buurtgevoel te onderstrepen".

 

De uitgesproken bedoeling om de Nederlandse buurten "leefbaar te houden" zou, hoewel ongetwijfeld goed bedoeld, echter op weerstand kunnen stuiten. Kan Spar er werkelijk meer van maken dan een holle marketingslogan? En is het dan wel aan het supermarktenseigne om dat te doen?

 

Met deze aankondiging hoopt Spar zich alvast wat beter te positioneren in het Nederlandse distribrutielandschap, waar kleppers als Albert Heijn en C1000 maar weinig kruimels overlaten voor de anderen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Groot renovatieplan Aldi goedgekeurd

27/07/2017

Het heeft duidelijk heel wat voeten in de aarde gehad, maar het grootse renovatieplan van Aldi Nord is volledig goedgekeurd. Daarin wordt 5,2 miljard euro geïnvesteerd om alle winkels van de discountketen te renoveren.

Nestlé niet tevreden met eigen groei

27/07/2017

Nestlé wist in de eerste helft van het jaar opnieuw enkele procenten te groeien, maar zegt zelf toch niet helemaal tevreden te zijn. De winst ging er wel met bijna 20 procent op vooruit, maar in 2016 was er een grote belastinglast.

Overname Alpro stuwt winst Danone

27/07/2017

In het tweede kwartaal van 2017 is de winst van het Franse zuivelbedrijf Danone flink gestegen en dat heeft het vooral te danken aan de overname van WhiteWave Foods, het moederbedrijf van het Belgische Alpro.

Volume AB InBev stijgt voor het eerst sinds lang

27/07/2017

Voor het eerst in anderhalf jaar is de Belgisch-Braziliaanse brouwer AB InBev er in geslaagd om het verkochte volume op te drijven. Dat had het onder andere te danken aan succes in Zuid-Afrika, waar het na de overname van SABMiller actief werd.

Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa

27/07/2017

Bacardi Limited, de grootste familiale sterkedrankengroep in de wereld, laat weten dat de Belg Francis Debeuckelaere werd benoemd als regionale president van Europa. Een nieuwe stap in een opmerkelijke carrière. 

Gezonde drankjes zorgen voor boost bij Coca-Cola

26/07/2017

Drankenproducent Coca-Cola heeft er een sterk tweede kwartaal opzitten. De omzet ging er met enkele procenten op vooruit en de winst kwam hoger uit dan verwacht. Dat heeft het vooral te danken aan duurdere en gezonde drankjes.

Back to top