Steeds meer aanbieders dagaanbiedingen | RetailDetail

Steeds meer aanbieders dagaanbiedingen

Nederland telt steeds meer diensten die consumenten dagelijks eenmalige aanbiedingen probeert te verkopen. Deze week begint het gratis dagblad Metro met de dienst SaveMyDay waarbij in verschillende categorieën een dag lang een aanbieding met minimaal 50 procent korting kan worden gekocht.

 

Daarmee stapt het bedrijf in dezelfde markt als het Amerikaanse Groupon, dat steeds actiever wordt in Nederland. Daarnaast zijn de dagbladen van Wegener actief met dagaanbiedingen via de website Sweetdeals.nl, terwijl NRC Handelsblad onlangs al OneDayOnly en OneDayforHer lanceerde. Ook bekende sites als Marktplaats werken intussen met diensten. 

 

Al die diensten hebben tot doel om samen met ondernemers extra omzet te genereren en nieuwe klanten kennis te laten maken met een winkel of leverancier. Behalve de detailhandel wordt ook door de horeca veel gebruikgemaakt van deze diensten. Sommige diensten werken lokaal, anderen voor heel Nederland. SaveMyDay begint in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en heel Nederland. Onderscheidend is dat de deals van SaveMyDay pas doorgaan als er een minimaal aantal klanten zijn.

Nederland telt steeds meer diensten die consumenten dagelijks eenmalige aanbiedingen probeert te verkopen. Deze week begint het gratis dagblad Metro met de dienst SaveMyDay waarbij in verschillende categorieën een dag lang een aanbieding met minimaal 50 procent korting kan worden gekocht.

 

Daarmee stapt het bedrijf in dezelfde markt als het Amerikaanse Groupon, dat steeds actiever wordt in Nederland. Daarnaast zijn de dagbladen van Wegener actief met dagaanbiedingen via de website Sweetdeals.nl, terwijl NRC Handelsblad onlangs al OneDayOnly en OneDayforHer lanceerde. Ook bekende sites als Marktplaats werken intussen met diensten. 

 

Al die diensten hebben tot doel om samen met ondernemers extra omzet te genereren en nieuwe klanten kennis te laten maken met een winkel of leverancier. Behalve de detailhandel wordt ook door de horeca veel gebruikgemaakt van deze diensten. Sommige diensten werken lokaal, anderen voor heel Nederland. SaveMyDay begint in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en heel Nederland. Onderscheidend is dat de deals van SaveMyDay pas doorgaan als er een minimaal aantal klanten zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.