Steeds meer aanbieders dagaanbiedingen

Nederland telt steeds meer diensten die consumenten dagelijks eenmalige aanbiedingen probeert te verkopen. Deze week begint het gratis dagblad Metro met de dienst SaveMyDay waarbij in verschillende categorieën een dag lang een aanbieding met minimaal 50 procent korting kan worden gekocht.

 

Daarmee stapt het bedrijf in dezelfde markt als het Amerikaanse Groupon, dat steeds actiever wordt in Nederland. Daarnaast zijn de dagbladen van Wegener actief met dagaanbiedingen via de website Sweetdeals.nl, terwijl NRC Handelsblad onlangs al OneDayOnly en OneDayforHer lanceerde. Ook bekende sites als Marktplaats werken intussen met diensten. 

 

Al die diensten hebben tot doel om samen met ondernemers extra omzet te genereren en nieuwe klanten kennis te laten maken met een winkel of leverancier. Behalve de detailhandel wordt ook door de horeca veel gebruikgemaakt van deze diensten. Sommige diensten werken lokaal, anderen voor heel Nederland. SaveMyDay begint in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en heel Nederland. Onderscheidend is dat de deals van SaveMyDay pas doorgaan als er een minimaal aantal klanten zijn.

Nederland telt steeds meer diensten die consumenten dagelijks eenmalige aanbiedingen probeert te verkopen. Deze week begint het gratis dagblad Metro met de dienst SaveMyDay waarbij in verschillende categorieën een dag lang een aanbieding met minimaal 50 procent korting kan worden gekocht.

 

Daarmee stapt het bedrijf in dezelfde markt als het Amerikaanse Groupon, dat steeds actiever wordt in Nederland. Daarnaast zijn de dagbladen van Wegener actief met dagaanbiedingen via de website Sweetdeals.nl, terwijl NRC Handelsblad onlangs al OneDayOnly en OneDayforHer lanceerde. Ook bekende sites als Marktplaats werken intussen met diensten. 

 

Al die diensten hebben tot doel om samen met ondernemers extra omzet te genereren en nieuwe klanten kennis te laten maken met een winkel of leverancier. Behalve de detailhandel wordt ook door de horeca veel gebruikgemaakt van deze diensten. Sommige diensten werken lokaal, anderen voor heel Nederland. SaveMyDay begint in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en heel Nederland. Onderscheidend is dat de deals van SaveMyDay pas doorgaan als er een minimaal aantal klanten zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top