Steve Maddenwinkels rijzen als paddenstoelen uit de grond

Steve Madden vindt aan sneltempo ingang in de Benelux. Afgelopen donderdag opende een winkel van de schoenenketen in Amsterdam, de derde in Nedeland in amper een maand tijd. Ook België heeft in Antwerpen ondertussen een winkel van het merk.Dat is te danken aan Macintosh Retail Group, die het populaire Amerikaanse schoenmerk naar de Benelux heeft gehaald.

 

In december kondigde retailgroep Macintosh, reeds eigenaar van onder meer Dolcis en Scapino, dat het Steve Madden zou verdelen in de Benelux. Het vervolg liet niet lang op zich wachten. In april openden achtereenvolgens winkels van het merk in Antwerpen, Maastricht, Rotterdam en Amsterdam.

 

Steve Madden maakt in de Verenigde Staten reeds jarenlang furore met zijn bijzonder trendy schoenen aan betaalbare prijzen. Geïnspireerd op de laatste nieuwe modellen van designermerken, produceert Steve Madden op grote schaal goedkopere versies. Ondanks frequente rechtszaken aangespannen door grote modehuizen, blijft het Amerikaanse merk trouw aan die succesformule.
 

Steve Madden vindt aan sneltempo ingang in de Benelux. Afgelopen donderdag opende een winkel van de schoenenketen in Amsterdam, de derde in Nedeland in amper een maand tijd. Ook België heeft in Antwerpen ondertussen een winkel van het merk.Dat is te danken aan Macintosh Retail Group, die het populaire Amerikaanse schoenmerk naar de Benelux heeft gehaald.

 

In december kondigde retailgroep Macintosh, reeds eigenaar van onder meer Dolcis en Scapino, dat het Steve Madden zou verdelen in de Benelux. Het vervolg liet niet lang op zich wachten. In april openden achtereenvolgens winkels van het merk in Antwerpen, Maastricht, Rotterdam en Amsterdam.

 

Steve Madden maakt in de Verenigde Staten reeds jarenlang furore met zijn bijzonder trendy schoenen aan betaalbare prijzen. Geïnspireerd op de laatste nieuwe modellen van designermerken, produceert Steve Madden op grote schaal goedkopere versies. Ondanks frequente rechtszaken aangespannen door grote modehuizen, blijft het Amerikaanse merk trouw aan die succesformule.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top