Steve Maddenwinkels rijzen als paddenstoelen uit de grond

Steve Madden vindt aan sneltempo ingang in de Benelux. Afgelopen donderdag opende een winkel van de schoenenketen in Amsterdam, de derde in Nedeland in amper een maand tijd. Ook België heeft in Antwerpen ondertussen een winkel van het merk.Dat is te danken aan Macintosh Retail Group, die het populaire Amerikaanse schoenmerk naar de Benelux heeft gehaald.

 

In december kondigde retailgroep Macintosh, reeds eigenaar van onder meer Dolcis en Scapino, dat het Steve Madden zou verdelen in de Benelux. Het vervolg liet niet lang op zich wachten. In april openden achtereenvolgens winkels van het merk in Antwerpen, Maastricht, Rotterdam en Amsterdam.

 

Steve Madden maakt in de Verenigde Staten reeds jarenlang furore met zijn bijzonder trendy schoenen aan betaalbare prijzen. Geïnspireerd op de laatste nieuwe modellen van designermerken, produceert Steve Madden op grote schaal goedkopere versies. Ondanks frequente rechtszaken aangespannen door grote modehuizen, blijft het Amerikaanse merk trouw aan die succesformule.
 

Steve Madden vindt aan sneltempo ingang in de Benelux. Afgelopen donderdag opende een winkel van de schoenenketen in Amsterdam, de derde in Nedeland in amper een maand tijd. Ook België heeft in Antwerpen ondertussen een winkel van het merk.Dat is te danken aan Macintosh Retail Group, die het populaire Amerikaanse schoenmerk naar de Benelux heeft gehaald.

 

In december kondigde retailgroep Macintosh, reeds eigenaar van onder meer Dolcis en Scapino, dat het Steve Madden zou verdelen in de Benelux. Het vervolg liet niet lang op zich wachten. In april openden achtereenvolgens winkels van het merk in Antwerpen, Maastricht, Rotterdam en Amsterdam.

 

Steve Madden maakt in de Verenigde Staten reeds jarenlang furore met zijn bijzonder trendy schoenen aan betaalbare prijzen. Geïnspireerd op de laatste nieuwe modellen van designermerken, produceert Steve Madden op grote schaal goedkopere versies. Ondanks frequente rechtszaken aangespannen door grote modehuizen, blijft het Amerikaanse merk trouw aan die succesformule.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Nordstrom lanceert winkel zonder stock

13/09/2017

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Primark profiteert van zwakkere Britse economie

12/09/2017

De Ierse modeketen Primark profiteert momenteel van de zwakke Britse economie, waardoor moederbedrijf AB Foods de verwachtingen voor het volledige jaar optrekt. De keten zal ook verder blijven uitbreiden.

Back to top