Stoelendans bij Unilever Benelux | RetailDetail

Stoelendans bij Unilever Benelux

FMCG-producent Unilever gaat het nieuwe schooljaar in met een vernieuwde bestuursraad. Met ingang van 1 september 2011 is Frank Weijers (46) benoemd tot Chairman van Unilever Benelux. Maar de fabrikant van consumptiegoederen stelt ook onder meer een nieuw hoofd voor België en een nieuwe financieel directeur aan.

Dominique Leroy naar Belgacom

Na liefst 24 jaar dienst ruilt voormalig country manager België Dominique Leroy de FMCG-producent in voor Belgacom. Ze wordt er verkoopsdirecteur. Ondertussen is ook haar opvolger bekend. Vanaf oktober neemt Nils Van Dam (tot nu toe Head of Marketing Benelux) haar taak bij Unilever over, evenals die van VP Customer Development België.

Frank Weijers naar de top

Ook krijgt Unilever Benelux een nieuwe verantwoordelijke voor zijn financiën. Op 1 september volgt Thomas Grunzke (47) Andrea Steinacher op als VP Finance Unilever Benelux. Grunzke was hiervoor binnen Unilever verantwoordelijk voor Finance in Vietnam. Andrea Steinacher vervolgt haar carrière binnen de Europese Unilever-organisatie.


Aan het hoofd van dat alles komt Frank Weijers, die de afgelopen jaren verantwoordelijk was voor de wereldwijde categorie margarine en dressings. Hij volgt Peter ter Kulve op, die het regionale cluster South East Asia & Australasia gaat leiden. Weijers neemt in eerste instantie ook de taak van marketingdirecteur op zich.

FMCG-producent Unilever gaat het nieuwe schooljaar in met een vernieuwde bestuursraad. Met ingang van 1 september 2011 is Frank Weijers (46) benoemd tot Chairman van Unilever Benelux. Maar de fabrikant van consumptiegoederen stelt ook onder meer een nieuw hoofd voor België en een nieuwe financieel directeur aan.

Dominique Leroy naar Belgacom

Na liefst 24 jaar dienst ruilt voormalig country manager België Dominique Leroy de FMCG-producent in voor Belgacom. Ze wordt er verkoopsdirecteur. Ondertussen is ook haar opvolger bekend. Vanaf oktober neemt Nils Van Dam (tot nu toe Head of Marketing Benelux) haar taak bij Unilever over, evenals die van VP Customer Development België.

Frank Weijers naar de top

Ook krijgt Unilever Benelux een nieuwe verantwoordelijke voor zijn financiën. Op 1 september volgt Thomas Grunzke (47) Andrea Steinacher op als VP Finance Unilever Benelux. Grunzke was hiervoor binnen Unilever verantwoordelijk voor Finance in Vietnam. Andrea Steinacher vervolgt haar carrière binnen de Europese Unilever-organisatie.


Aan het hoofd van dat alles komt Frank Weijers, die de afgelopen jaren verantwoordelijk was voor de wereldwijde categorie margarine en dressings. Hij volgt Peter ter Kulve op, die het regionale cluster South East Asia & Australasia gaat leiden. Weijers neemt in eerste instantie ook de taak van marketingdirecteur op zich.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.