Supermarktklanten bepalen zelf prijs door Facebook check-in

Het toonaangevende Noord-Europese retailbedrijf ICA gebruikt geolocatietechnologie van Facebook om supermarktklanten kortingen te laten bepalen. In de pilot store in Stockholm biedt ICA de bezoeker de mogelijkheid om de actuele prijs van een specifiek artikel te verlagen door met hun smartphone 'in te checken' bij de winkel. Op een tv-monitor in die winkel kan de klant direct de actuele prijs met korting lezen - en hoe hij dit product kan verkrijgen.

QR-code

De klant kan een verkort webadres of een QR-code gebruiken om aan de Facebook 'check-in' actie mee te doen. Elke korting of actieprijs is geldig voor één week, waardoor de korting kan oplopen wanneer meerdere klanten aan deze actie meedoen.


Het toonaangevende Noord-Europese retailbedrijf ICA gebruikt geolocatietechnologie van Facebook om supermarktklanten kortingen te laten bepalen. In de pilot store in Stockholm biedt ICA de bezoeker de mogelijkheid om de actuele prijs van een specifiek artikel te verlagen door met hun smartphone 'in te checken' bij de winkel. Op een tv-monitor in die winkel kan de klant direct de actuele prijs met korting lezen - en hoe hij dit product kan verkrijgen.

QR-code

De klant kan een verkort webadres of een QR-code gebruiken om aan de Facebook 'check-in' actie mee te doen. Elke korting of actieprijs is geldig voor één week, waardoor de korting kan oplopen wanneer meerdere klanten aan deze actie meedoen.


Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top