Supermarktklanten bepalen zelf prijs door Facebook check-in

Het toonaangevende Noord-Europese retailbedrijf ICA gebruikt geolocatietechnologie van Facebook om supermarktklanten kortingen te laten bepalen. In de pilot store in Stockholm biedt ICA de bezoeker de mogelijkheid om de actuele prijs van een specifiek artikel te verlagen door met hun smartphone 'in te checken' bij de winkel. Op een tv-monitor in die winkel kan de klant direct de actuele prijs met korting lezen - en hoe hij dit product kan verkrijgen.

QR-code

De klant kan een verkort webadres of een QR-code gebruiken om aan de Facebook 'check-in' actie mee te doen. Elke korting of actieprijs is geldig voor één week, waardoor de korting kan oplopen wanneer meerdere klanten aan deze actie meedoen.


Het toonaangevende Noord-Europese retailbedrijf ICA gebruikt geolocatietechnologie van Facebook om supermarktklanten kortingen te laten bepalen. In de pilot store in Stockholm biedt ICA de bezoeker de mogelijkheid om de actuele prijs van een specifiek artikel te verlagen door met hun smartphone 'in te checken' bij de winkel. Op een tv-monitor in die winkel kan de klant direct de actuele prijs met korting lezen - en hoe hij dit product kan verkrijgen.

QR-code

De klant kan een verkort webadres of een QR-code gebruiken om aan de Facebook 'check-in' actie mee te doen. Elke korting of actieprijs is geldig voor één week, waardoor de korting kan oplopen wanneer meerdere klanten aan deze actie meedoen.


Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand met de hulp van de Amerikaanse startup Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo

01/08/2017

Lidl gaat in Venlo een nieuw distributiecentrum openen, dat dienst moet doen om klanten van de webshop te bedienen. Het zou daarbij gaan over een internationaal project, dat dus niet uitgaat van Lidl Nederland.

Amazon zet eigen afhaalkluisjes bij consumenten thuis

31/07/2017

Amazon heeft The Hub voorgesteld, een eigen systeem van afhaalkluisjes die overal kunnen worden geplaatst. De kluisjes zijn er in verschillende maten en kunnen zowel in gebouwen als buiten gezet worden.

Winst Amazon krijgt flinke klap

28/07/2017

De winst van het Amerikaanse Amazon is in het tweede kwartaal fors teruggevallen. Hij was bovendien zelfs nog een stuk lager dan wat analisten verwacht hadden. De omzet steeg wel opnieuw met een kwart.

Back to top