Talking French breidt uit in België en Nederland.

Het afgelopen jaar heeft Talking French acht winkels geopend in België en Nederland. De Belgische kledinglijn heeft in 2010 vooral zijn doorbraak in Nederland bewerkstelligd. In 2011 wil de modeketen op hetzelfde elan voortgaan.

 

Talking French is één van de groeiende groep jonge Belgische retailers die zich onbevreesd op het Nederlandse grondgebied wagen. Van de acht winkelopeningen waren er twee in Nederland, met name in Haarlem en Rotterdam. Het modemerk dekt zich evenwel enigszins in bij de noorderburen door met franchising te werken, terwijl de Belgische winkels onder eigen beheer vallen.

 

Concrete doelstellingen voor 2011 zijn niet bekend, maar het staat vast dat Talking French de kaap van dertig winkels wil overschrijden. Op dit moment heeft het Belgische merk 24 winkels en 7 shop-in-shops binnen multimerkzaken. In Nederland staan nog twee winkelopeningen op het programma.

 

Talking French is een Belgisch damesmodemerk dat zes jaar geleden het daglicht zag. Het merk mikt op het midden tot hoge segment met elegante snits en stoffen als zijde, tricot en jersey. Alle elementen van de waardeketen, gaande van productie tot logistiek zijn volledig in eigen beheer. 

 

 

Bron: FashionUnited

Het afgelopen jaar heeft Talking French acht winkels geopend in België en Nederland. De Belgische kledinglijn heeft in 2010 vooral zijn doorbraak in Nederland bewerkstelligd. In 2011 wil de modeketen op hetzelfde elan voortgaan.

 

Talking French is één van de groeiende groep jonge Belgische retailers die zich onbevreesd op het Nederlandse grondgebied wagen. Van de acht winkelopeningen waren er twee in Nederland, met name in Haarlem en Rotterdam. Het modemerk dekt zich evenwel enigszins in bij de noorderburen door met franchising te werken, terwijl de Belgische winkels onder eigen beheer vallen.

 

Concrete doelstellingen voor 2011 zijn niet bekend, maar het staat vast dat Talking French de kaap van dertig winkels wil overschrijden. Op dit moment heeft het Belgische merk 24 winkels en 7 shop-in-shops binnen multimerkzaken. In Nederland staan nog twee winkelopeningen op het programma.

 

Talking French is een Belgisch damesmodemerk dat zes jaar geleden het daglicht zag. Het merk mikt op het midden tot hoge segment met elegante snits en stoffen als zijde, tricot en jersey. Alle elementen van de waardeketen, gaande van productie tot logistiek zijn volledig in eigen beheer. 

 

 

Bron: FashionUnited

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Skechers wil 15 winkels in de Benelux

24/07/2017

Schoenenmerk Skechers heeft plannen voor 15 winkels in de Benelux. Momenteel heeft het merk al winkels in onder andere Amsterdam, Eindhoven en Wijnegem en een outlet in Roermond. De komende jaren moet dat aanbod nog uitgebreid worden.

Prognoses outletcentra niet geloofwaardig

24/07/2017

Volgens de Nederlandse brancheorganisatie INretail zijn de bezoekersverwachtingen van outletcentra niet realistisch. Samen mikken ze op meer dan 20 miljoen bezoekers per jaar, maar daarbij houden ze volgens INretail te weinig rekening met kannibalisatie.

Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO

19/07/2017

De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

Nieuwe CEO voor Marc O’Polo

19/07/2017

Modemerk Marc O’Polo neemt op 31 augustus afscheid van huidig CEO Alexander Gedat. Hij zal vervangen worden door Dieter Holzer, die al heel wat ervaring heeft als leidinggevende figuur binnen de mode-industrie.

Meerdere geïnteresseerden voor overname Jimmy Choo

19/07/2017

Er worden verschillende namen genoemd rond de overname van het schoenmerk Jimmy Choo. Zo zouden onder andere Michael Kors, Interparfums en Hony Capital allemaal een bod willen doen op het luxemerk.

Puma verhoogt opnieuw winstverwachting

18/07/2017

Het Duitse sportmerk Puma heeft voor de tweede keer dit boekjaar zijn winstverwachtingen verhoogd. Het deed dat al na een sterk eerste kwartaal en ook het tweede kwartaal was blijkbaar beter dan verwacht.

Back to top