Talking French breidt uit in België en Nederland.

Het afgelopen jaar heeft Talking French acht winkels geopend in België en Nederland. De Belgische kledinglijn heeft in 2010 vooral zijn doorbraak in Nederland bewerkstelligd. In 2011 wil de modeketen op hetzelfde elan voortgaan.

 

Talking French is één van de groeiende groep jonge Belgische retailers die zich onbevreesd op het Nederlandse grondgebied wagen. Van de acht winkelopeningen waren er twee in Nederland, met name in Haarlem en Rotterdam. Het modemerk dekt zich evenwel enigszins in bij de noorderburen door met franchising te werken, terwijl de Belgische winkels onder eigen beheer vallen.

 

Concrete doelstellingen voor 2011 zijn niet bekend, maar het staat vast dat Talking French de kaap van dertig winkels wil overschrijden. Op dit moment heeft het Belgische merk 24 winkels en 7 shop-in-shops binnen multimerkzaken. In Nederland staan nog twee winkelopeningen op het programma.

 

Talking French is een Belgisch damesmodemerk dat zes jaar geleden het daglicht zag. Het merk mikt op het midden tot hoge segment met elegante snits en stoffen als zijde, tricot en jersey. Alle elementen van de waardeketen, gaande van productie tot logistiek zijn volledig in eigen beheer. 

 

 

Bron: FashionUnited

Het afgelopen jaar heeft Talking French acht winkels geopend in België en Nederland. De Belgische kledinglijn heeft in 2010 vooral zijn doorbraak in Nederland bewerkstelligd. In 2011 wil de modeketen op hetzelfde elan voortgaan.

 

Talking French is één van de groeiende groep jonge Belgische retailers die zich onbevreesd op het Nederlandse grondgebied wagen. Van de acht winkelopeningen waren er twee in Nederland, met name in Haarlem en Rotterdam. Het modemerk dekt zich evenwel enigszins in bij de noorderburen door met franchising te werken, terwijl de Belgische winkels onder eigen beheer vallen.

 

Concrete doelstellingen voor 2011 zijn niet bekend, maar het staat vast dat Talking French de kaap van dertig winkels wil overschrijden. Op dit moment heeft het Belgische merk 24 winkels en 7 shop-in-shops binnen multimerkzaken. In Nederland staan nog twee winkelopeningen op het programma.

 

Talking French is een Belgisch damesmodemerk dat zes jaar geleden het daglicht zag. Het merk mikt op het midden tot hoge segment met elegante snits en stoffen als zijde, tricot en jersey. Alle elementen van de waardeketen, gaande van productie tot logistiek zijn volledig in eigen beheer. 

 

 

Bron: FashionUnited

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top