Telegraaf opent 'Heimweewinkel' voor expats | RetailDetail

Telegraaf opent 'Heimweewinkel' voor expats

Dagblad De Telegraaf stapt in de verkoop van levensmiddelen. De krant heeft een webshop geopend die zich richt op Nederlanders in het buitenland die producten van thuis missen.

 

De nieuwe winkel heeft de naam Heimweewinkel meegekregen. De Telegraaf is al jaren de grootste krant van Nederland en ook in het buitenland het best verkrijgbaar. De Heimweewinkel biedt producten aan als Douwe Egberts-koffie, drop, stroopwafels, groenten van Hak, poffertjes, pindakaas en ontbijtkoek. Veelal producten die Nederlanders in het buitenland niet makkelijk kunnen krijgen.

 

Opmerkelijk is dat ook warenhuisketen Hema meelift op de vleugels van De Telegraaf. In de winkel is een beperkt aanbod aan non-food van Hema te koop. Klanten van de Heimweeshop krijgen bovendien twee maanden lang de digitale editie van De Telegraaf gratis.

Dagblad De Telegraaf stapt in de verkoop van levensmiddelen. De krant heeft een webshop geopend die zich richt op Nederlanders in het buitenland die producten van thuis missen.

 

De nieuwe winkel heeft de naam Heimweewinkel meegekregen. De Telegraaf is al jaren de grootste krant van Nederland en ook in het buitenland het best verkrijgbaar. De Heimweewinkel biedt producten aan als Douwe Egberts-koffie, drop, stroopwafels, groenten van Hak, poffertjes, pindakaas en ontbijtkoek. Veelal producten die Nederlanders in het buitenland niet makkelijk kunnen krijgen.

 

Opmerkelijk is dat ook warenhuisketen Hema meelift op de vleugels van De Telegraaf. In de winkel is een beperkt aanbod aan non-food van Hema te koop. Klanten van de Heimweeshop krijgen bovendien twee maanden lang de digitale editie van De Telegraaf gratis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.