Telegraaf opent 'Heimweewinkel' voor expats | RetailDetail

Telegraaf opent 'Heimweewinkel' voor expats

Dagblad De Telegraaf stapt in de verkoop van levensmiddelen. De krant heeft een webshop geopend die zich richt op Nederlanders in het buitenland die producten van thuis missen.

 

De nieuwe winkel heeft de naam Heimweewinkel meegekregen. De Telegraaf is al jaren de grootste krant van Nederland en ook in het buitenland het best verkrijgbaar. De Heimweewinkel biedt producten aan als Douwe Egberts-koffie, drop, stroopwafels, groenten van Hak, poffertjes, pindakaas en ontbijtkoek. Veelal producten die Nederlanders in het buitenland niet makkelijk kunnen krijgen.

 

Opmerkelijk is dat ook warenhuisketen Hema meelift op de vleugels van De Telegraaf. In de winkel is een beperkt aanbod aan non-food van Hema te koop. Klanten van de Heimweeshop krijgen bovendien twee maanden lang de digitale editie van De Telegraaf gratis.

Dagblad De Telegraaf stapt in de verkoop van levensmiddelen. De krant heeft een webshop geopend die zich richt op Nederlanders in het buitenland die producten van thuis missen.

 

De nieuwe winkel heeft de naam Heimweewinkel meegekregen. De Telegraaf is al jaren de grootste krant van Nederland en ook in het buitenland het best verkrijgbaar. De Heimweewinkel biedt producten aan als Douwe Egberts-koffie, drop, stroopwafels, groenten van Hak, poffertjes, pindakaas en ontbijtkoek. Veelal producten die Nederlanders in het buitenland niet makkelijk kunnen krijgen.

 

Opmerkelijk is dat ook warenhuisketen Hema meelift op de vleugels van De Telegraaf. In de winkel is een beperkt aanbod aan non-food van Hema te koop. Klanten van de Heimweeshop krijgen bovendien twee maanden lang de digitale editie van De Telegraaf gratis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.