Tienduizend wachtenden voor Drie Dwaze Dagen

Bijna 9300 klanten staan al sinds het begin van deze maand in een virtuele rij om een vroege start te winnen voor de zogenoemde Drie Dwaze Dagen van warenhuisketen de Bijenkorf. De Drie Dwaze Dagen gelden als het succesvolste marketingevenement in de Nederlandse detailhandel, met naar verwachting dit jaar 1,2 miljoen klanten.

Dat meldt Marketing Tribune. De Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf worden dit jaar gehouden vanaf donderdag 29 september. Volgens marketing directeur Robert Bohemen van de warenhuisketen werden er op piekmomenten vorig jaar acht transacties per seconde verwacht, was het bedrijf geruime tijd trending op Twitter en werd de website van de keten 4,5 miljoen keer per dag bezocht.

Het worden de eerste Drie Dwaze Dagen onder de vlag van de nieuwe eigenaar van Bijenkorf, de Britse waren Selfridges. Deze keten is op zijn beurt weer eigendom van het Canadese familiebedrijf Wittington Investments. Zoals gebruikelijk worden er rond het evenement optredens georganiseerd in de vestigingen van Bijenkorf.

Bijna 9300 klanten staan al sinds het begin van deze maand in een virtuele rij om een vroege start te winnen voor de zogenoemde Drie Dwaze Dagen van warenhuisketen de Bijenkorf. De Drie Dwaze Dagen gelden als het succesvolste marketingevenement in de Nederlandse detailhandel, met naar verwachting dit jaar 1,2 miljoen klanten.

Dat meldt Marketing Tribune. De Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf worden dit jaar gehouden vanaf donderdag 29 september. Volgens marketing directeur Robert Bohemen van de warenhuisketen werden er op piekmomenten vorig jaar acht transacties per seconde verwacht, was het bedrijf geruime tijd trending op Twitter en werd de website van de keten 4,5 miljoen keer per dag bezocht.

Het worden de eerste Drie Dwaze Dagen onder de vlag van de nieuwe eigenaar van Bijenkorf, de Britse waren Selfridges. Deze keten is op zijn beurt weer eigendom van het Canadese familiebedrijf Wittington Investments. Zoals gebruikelijk worden er rond het evenement optredens georganiseerd in de vestigingen van Bijenkorf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top