Tienduizend wachtenden voor Drie Dwaze Dagen

Bijna 9300 klanten staan al sinds het begin van deze maand in een virtuele rij om een vroege start te winnen voor de zogenoemde Drie Dwaze Dagen van warenhuisketen de Bijenkorf. De Drie Dwaze Dagen gelden als het succesvolste marketingevenement in de Nederlandse detailhandel, met naar verwachting dit jaar 1,2 miljoen klanten.

Dat meldt Marketing Tribune. De Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf worden dit jaar gehouden vanaf donderdag 29 september. Volgens marketing directeur Robert Bohemen van de warenhuisketen werden er op piekmomenten vorig jaar acht transacties per seconde verwacht, was het bedrijf geruime tijd trending op Twitter en werd de website van de keten 4,5 miljoen keer per dag bezocht.

Het worden de eerste Drie Dwaze Dagen onder de vlag van de nieuwe eigenaar van Bijenkorf, de Britse waren Selfridges. Deze keten is op zijn beurt weer eigendom van het Canadese familiebedrijf Wittington Investments. Zoals gebruikelijk worden er rond het evenement optredens georganiseerd in de vestigingen van Bijenkorf.

Bijna 9300 klanten staan al sinds het begin van deze maand in een virtuele rij om een vroege start te winnen voor de zogenoemde Drie Dwaze Dagen van warenhuisketen de Bijenkorf. De Drie Dwaze Dagen gelden als het succesvolste marketingevenement in de Nederlandse detailhandel, met naar verwachting dit jaar 1,2 miljoen klanten.

Dat meldt Marketing Tribune. De Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf worden dit jaar gehouden vanaf donderdag 29 september. Volgens marketing directeur Robert Bohemen van de warenhuisketen werden er op piekmomenten vorig jaar acht transacties per seconde verwacht, was het bedrijf geruime tijd trending op Twitter en werd de website van de keten 4,5 miljoen keer per dag bezocht.

Het worden de eerste Drie Dwaze Dagen onder de vlag van de nieuwe eigenaar van Bijenkorf, de Britse waren Selfridges. Deze keten is op zijn beurt weer eigendom van het Canadese familiebedrijf Wittington Investments. Zoals gebruikelijk worden er rond het evenement optredens georganiseerd in de vestigingen van Bijenkorf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Niet alle retailers zijn fan van Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk zijn er een aantal retailers die bewust Black Friday vermijden. Sommige onder hen gaan zelfs nog een stapje verder en maken van Black Friday gebruik om een andere boodschap over consumeren te sturen.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Back to top