Van Bommel opent eerste Nederlandse winkel

Het Nederlandse schoenenmerk Van Bommel heeft nu eindelijk ook een winkel in Nederland. Deze week opent in Amsterdam een flagshipstore van het familiebedrijf dat intussen al 277 jaar bestaat. De geschiedenis van het bedrijf wordt aan de muur weergegeven met een stamboom van de familie.

 

Begin vorig jaar opende Van Bommel al een eigen winkel in Duitsland, in Berlin Mitte. Daarnaast is het bedrijf met eigen winkels vertegenwoordigd in Antwerpen en Brugge. Nederland bleef voorlopig echter buiten beeld. De opening van de eerste winkel betekent echter niet dat de fabrikant zich gaat ontwikkelen tot een retailer. Het bedrijf denkt wel aan uitbreiding, maar wil dit geleidelijk doen. Van een golf aan winkelopeningen zal geen sprake zijn.

 

Nederland, België en Duitsland blijven voorlopig de kerngebieden voor Van Bommel. Daarna wordt gedacht over uitbreiding naar Scandinavië of het Verenigd Koninkrijk. Van Bommel is er de laatse vijfiten jaar in geslaagd zich te ontwikkelen tot één van de belangrijkste schoenenmerken van Nederland, die bij verschillende generaties consumenten aanspreekt.

Het Nederlandse schoenenmerk Van Bommel heeft nu eindelijk ook een winkel in Nederland. Deze week opent in Amsterdam een flagshipstore van het familiebedrijf dat intussen al 277 jaar bestaat. De geschiedenis van het bedrijf wordt aan de muur weergegeven met een stamboom van de familie.

 

Begin vorig jaar opende Van Bommel al een eigen winkel in Duitsland, in Berlin Mitte. Daarnaast is het bedrijf met eigen winkels vertegenwoordigd in Antwerpen en Brugge. Nederland bleef voorlopig echter buiten beeld. De opening van de eerste winkel betekent echter niet dat de fabrikant zich gaat ontwikkelen tot een retailer. Het bedrijf denkt wel aan uitbreiding, maar wil dit geleidelijk doen. Van een golf aan winkelopeningen zal geen sprake zijn.

 

Nederland, België en Duitsland blijven voorlopig de kerngebieden voor Van Bommel. Daarna wordt gedacht over uitbreiding naar Scandinavië of het Verenigd Koninkrijk. Van Bommel is er de laatse vijfiten jaar in geslaagd zich te ontwikkelen tot één van de belangrijkste schoenenmerken van Nederland, die bij verschillende generaties consumenten aanspreekt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

CNV naar rechtbank in nasleep faillissement Tuunte

21/11/2017

Vakbond CNV heeft besloten om naar de rechter te stappen in de nasleep van het faillissement en de doorstart van de modeketen Tuunte. Daarbij vielen er 250 ontslagen: volgens de vakbond was dat de hoofdreden voor het faillissement.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Back to top