Van Bommel opent eerste Nederlandse winkel | RetailDetail

Van Bommel opent eerste Nederlandse winkel

Het Nederlandse schoenenmerk Van Bommel heeft nu eindelijk ook een winkel in Nederland. Deze week opent in Amsterdam een flagshipstore van het familiebedrijf dat intussen al 277 jaar bestaat. De geschiedenis van het bedrijf wordt aan de muur weergegeven met een stamboom van de familie.

 

Begin vorig jaar opende Van Bommel al een eigen winkel in Duitsland, in Berlin Mitte. Daarnaast is het bedrijf met eigen winkels vertegenwoordigd in Antwerpen en Brugge. Nederland bleef voorlopig echter buiten beeld. De opening van de eerste winkel betekent echter niet dat de fabrikant zich gaat ontwikkelen tot een retailer. Het bedrijf denkt wel aan uitbreiding, maar wil dit geleidelijk doen. Van een golf aan winkelopeningen zal geen sprake zijn.

 

Nederland, België en Duitsland blijven voorlopig de kerngebieden voor Van Bommel. Daarna wordt gedacht over uitbreiding naar Scandinavië of het Verenigd Koninkrijk. Van Bommel is er de laatse vijfiten jaar in geslaagd zich te ontwikkelen tot één van de belangrijkste schoenenmerken van Nederland, die bij verschillende generaties consumenten aanspreekt.

Het Nederlandse schoenenmerk Van Bommel heeft nu eindelijk ook een winkel in Nederland. Deze week opent in Amsterdam een flagshipstore van het familiebedrijf dat intussen al 277 jaar bestaat. De geschiedenis van het bedrijf wordt aan de muur weergegeven met een stamboom van de familie.

 

Begin vorig jaar opende Van Bommel al een eigen winkel in Duitsland, in Berlin Mitte. Daarnaast is het bedrijf met eigen winkels vertegenwoordigd in Antwerpen en Brugge. Nederland bleef voorlopig echter buiten beeld. De opening van de eerste winkel betekent echter niet dat de fabrikant zich gaat ontwikkelen tot een retailer. Het bedrijf denkt wel aan uitbreiding, maar wil dit geleidelijk doen. Van een golf aan winkelopeningen zal geen sprake zijn.

 

Nederland, België en Duitsland blijven voorlopig de kerngebieden voor Van Bommel. Daarna wordt gedacht over uitbreiding naar Scandinavië of het Verenigd Koninkrijk. Van Bommel is er de laatse vijfiten jaar in geslaagd zich te ontwikkelen tot één van de belangrijkste schoenenmerken van Nederland, die bij verschillende generaties consumenten aanspreekt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.