Van Bommel opent eerste Nederlandse winkel

Het Nederlandse schoenenmerk Van Bommel heeft nu eindelijk ook een winkel in Nederland. Deze week opent in Amsterdam een flagshipstore van het familiebedrijf dat intussen al 277 jaar bestaat. De geschiedenis van het bedrijf wordt aan de muur weergegeven met een stamboom van de familie.

 

Begin vorig jaar opende Van Bommel al een eigen winkel in Duitsland, in Berlin Mitte. Daarnaast is het bedrijf met eigen winkels vertegenwoordigd in Antwerpen en Brugge. Nederland bleef voorlopig echter buiten beeld. De opening van de eerste winkel betekent echter niet dat de fabrikant zich gaat ontwikkelen tot een retailer. Het bedrijf denkt wel aan uitbreiding, maar wil dit geleidelijk doen. Van een golf aan winkelopeningen zal geen sprake zijn.

 

Nederland, België en Duitsland blijven voorlopig de kerngebieden voor Van Bommel. Daarna wordt gedacht over uitbreiding naar Scandinavië of het Verenigd Koninkrijk. Van Bommel is er de laatse vijfiten jaar in geslaagd zich te ontwikkelen tot één van de belangrijkste schoenenmerken van Nederland, die bij verschillende generaties consumenten aanspreekt.

Het Nederlandse schoenenmerk Van Bommel heeft nu eindelijk ook een winkel in Nederland. Deze week opent in Amsterdam een flagshipstore van het familiebedrijf dat intussen al 277 jaar bestaat. De geschiedenis van het bedrijf wordt aan de muur weergegeven met een stamboom van de familie.

 

Begin vorig jaar opende Van Bommel al een eigen winkel in Duitsland, in Berlin Mitte. Daarnaast is het bedrijf met eigen winkels vertegenwoordigd in Antwerpen en Brugge. Nederland bleef voorlopig echter buiten beeld. De opening van de eerste winkel betekent echter niet dat de fabrikant zich gaat ontwikkelen tot een retailer. Het bedrijf denkt wel aan uitbreiding, maar wil dit geleidelijk doen. Van een golf aan winkelopeningen zal geen sprake zijn.

 

Nederland, België en Duitsland blijven voorlopig de kerngebieden voor Van Bommel. Daarna wordt gedacht over uitbreiding naar Scandinavië of het Verenigd Koninkrijk. Van Bommel is er de laatse vijfiten jaar in geslaagd zich te ontwikkelen tot één van de belangrijkste schoenenmerken van Nederland, die bij verschillende generaties consumenten aanspreekt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top