Van Bommel opent eerste Nederlandse winkel | RetailDetail

Van Bommel opent eerste Nederlandse winkel

Het Nederlandse schoenenmerk Van Bommel heeft nu eindelijk ook een winkel in Nederland. Deze week opent in Amsterdam een flagshipstore van het familiebedrijf dat intussen al 277 jaar bestaat. De geschiedenis van het bedrijf wordt aan de muur weergegeven met een stamboom van de familie.

 

Begin vorig jaar opende Van Bommel al een eigen winkel in Duitsland, in Berlin Mitte. Daarnaast is het bedrijf met eigen winkels vertegenwoordigd in Antwerpen en Brugge. Nederland bleef voorlopig echter buiten beeld. De opening van de eerste winkel betekent echter niet dat de fabrikant zich gaat ontwikkelen tot een retailer. Het bedrijf denkt wel aan uitbreiding, maar wil dit geleidelijk doen. Van een golf aan winkelopeningen zal geen sprake zijn.

 

Nederland, België en Duitsland blijven voorlopig de kerngebieden voor Van Bommel. Daarna wordt gedacht over uitbreiding naar Scandinavië of het Verenigd Koninkrijk. Van Bommel is er de laatse vijfiten jaar in geslaagd zich te ontwikkelen tot één van de belangrijkste schoenenmerken van Nederland, die bij verschillende generaties consumenten aanspreekt.

Het Nederlandse schoenenmerk Van Bommel heeft nu eindelijk ook een winkel in Nederland. Deze week opent in Amsterdam een flagshipstore van het familiebedrijf dat intussen al 277 jaar bestaat. De geschiedenis van het bedrijf wordt aan de muur weergegeven met een stamboom van de familie.

 

Begin vorig jaar opende Van Bommel al een eigen winkel in Duitsland, in Berlin Mitte. Daarnaast is het bedrijf met eigen winkels vertegenwoordigd in Antwerpen en Brugge. Nederland bleef voorlopig echter buiten beeld. De opening van de eerste winkel betekent echter niet dat de fabrikant zich gaat ontwikkelen tot een retailer. Het bedrijf denkt wel aan uitbreiding, maar wil dit geleidelijk doen. Van een golf aan winkelopeningen zal geen sprake zijn.

 

Nederland, België en Duitsland blijven voorlopig de kerngebieden voor Van Bommel. Daarna wordt gedacht over uitbreiding naar Scandinavië of het Verenigd Koninkrijk. Van Bommel is er de laatse vijfiten jaar in geslaagd zich te ontwikkelen tot één van de belangrijkste schoenenmerken van Nederland, die bij verschillende generaties consumenten aanspreekt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.