Bezoekersaantallen Corio licht gegroeid

Bezoekersaantallen Corio licht gegroeid

In de eerste negen maanden van het jaar zijn de bezoekersaantallen van de winkelcentra van Corio met 1,1 procent gestegen ten opzichte van een jaar eerder. De vastgoedreus staat dicht bij een overname door Klépierre.

Zuid-Europa onder druk

De grootste groei qua bezoekers kwam in Frankrijk (+4,8 %) en Turkije (+4,6 %). Ook in Nederland en Duitsland was er sprake van een opmars, maar in Italië, Spanje en Portugal moest Corio een daling in het aantal bezoekers toestaan.

 

De inkomsten uit huurgelden bleven ten opzichte van een jaar geleden stabiel op vergelijkbare basis. Ook de bezettingsgraad bleef met 94,8 procent quasi stabiel ten opzichte van de eerste negen maanden van 2013.

 

Het vergelijkbare netto huurinkomen was wel 1 procent lager dan in 2013. Dat komt omdat vooral in Spanje een aantal huurders kortingen hebben gekregen, om ze te ondersteunen tijdens economisch moeilijke tijden. Het totale netto huurinkomen kwam neer op 286,7 miljoen euro, tijdens de eerste negen maanden van 2013 was dat nog 316,3 miljoen euro.

 

Al 1 miljoen bezoekers voor Markthal

Corio is ook tevreden met de opening van de Markthal Rotterdam, waar het in december van dit jaar waarschijnlijk eigenaar van zal worden. In de eerste drie weken na de opening kreeg de Markthal al 1 miljoen bezoekers over de vloer.

 

Op 8 december zullen de aandeelhouders zich uitspreken over het overnamebod van de Franse groep Klépierre. Als die doorgaat, is de nieuwe groep het op één na grootste beursgenoteerde vastgoedfonds van Europa, met een waarde van 21,3 miljard en een portefeuille van 182 winkelcentra.

Tags: