De Vlier verkoopt Loches Frun Shopping | RetailDetail

De Vlier verkoopt Loches Frun Shopping

De Vlier verkoopt Loches Frun Shopping

De Vlier Retail Development heeft zijn 11.560 m² grote Frun Shopping retailpark in het Franse Loches verkocht aan Patrimoine & Commerce, een Franse vastgoedvennootschap die bij onze zuiderburen al zeventig winkelparken in portefeuille heeft.

Focus op Franse regionale markten

Loches Frun Shopping opende de deuren in augustus 2014 en bestaat uit acht winkels, die  verhuurd zijn aan Bricomarché, Intersport, Gémo, Chauss'Expo, Styleco, Centrakord, Imajeans en Optical Center. Daarnaast is er ook een Super U. Welk bedrag met de verkoop gemoeid is, werd niet meegedeeld.

 

De verkoop aan Patrimoine & Commerce geeft De Vlier Retail Development de mogelijkheid om zijn “groei in de kernmarkten België, Frankrijk en Oostenrijk stevig verder te zetten”. Daarbij focust de ontwikkelaar sterk op Franse regionale markten. “Vandaag zijn er Frun winkelcentra in Halluin en Loches”, zegt CEO Peter De Roo. “Frunshopping Haezebrouck werd zopas opgestart. Verder staan Nancy-Sud op de agenda voor 2016 en wordt La Roche-sur-Yon gepland voor 2017. Daarnaast bereiden we nieuwe Fruns voor in Saint-Omer Nord en Dieppe.”

 

De groep is al meer dan 35 jaar actief in de ontwikkeling van perifere handelsclusters en retailparken. De groep ontwikkelde “FrunShopping, When runshopping becomes fun” als een integraal winkelconcept dat de bezoeker een grote bereikbaarheid en toegankelijkheid biedt en waarbij de componenten van het winkelcentrum zijn opgebouwd rond één centrale, gratis parking.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.