Delhaize trekpleister van nieuw Luxemburgs shoppingcenter

Delhaize trekpleister van nieuw Luxemburgs winkelcentrum

Delhaize trekpleister van nieuw Luxemburgs winkelcentrum

Vandaag opent winkelcentrum Borders de deuren op een boogscheut van Schengen. De winkelgalerij, met als trekpleister de grootste Delhaize van het Groothertogdom Luxemburg, zal op termijn onderdak bieden aan een twintigtal retailers.

Grootste Delhaize van Luxemburg

Borders beslaat een totale oppervlakte van 7.000 m². De helft daarvan wordt ingenomen door Delhaize: 2.300 m² verkoopoppervlakte, de rest logistieke ruimte. Het is meteen de grootste vestiging van de Belgische distributieketen. Behalve Delhaize openden vanochtend in Borders ook gehoorspecialist Acuitis, kappersketen Beim Figaro, bloemenwinkel Florathéik, krantenkiosk K-Kiosk, parfumerie Milady en reisagentschap Emile Weber de deuren. Heel binnenkort is het de beurt aan de Italiaanse boetiek Benetton, restaurant Elch Drénken en bakkersketen Paul.

 

Het project van Ikogest en Luxembourg Capital, werd getekend door het bureau “Beiler + François Architectes” en heeft zo’n 30 miljoen euro gekost. Het winkelcentrum, vlak naast de autosnelweg A13, biedt werk aan 115 mensen. Door zijn ligging mikt het winkelcentrum zowel op Luxemburgers, Fransen als Duitsers mikt.

 

Eerste van vijf nieuwe winkelcentra

Borders is niet het enige winkelcentrum dat de komende maanden en jaren zijn deuren opent in het Groothertogdom: dit jaar alleen al staan er nog drie openingen op de agenda. Op 27 september is het de beurt aan “Nordstrooss” in Marnach (11 boetieks, een restaurant en een Cactus-supermarkt) en een maand later, op 26 oktober, volgt “Opkorn” in Differdange (27 boetieks, 5 restaurants en een Auchan). In november tot slot krijgt Bettembourg een nieuw centrum met 12 boetieks en een Cactus.

 

In 2018 en 2019 zijn alle ogen dan gericht op Luxemburg-Stad, met “Cloche d’Or” (130 boetieks en een Auchan-hypermarkt) en “Royal Hamilius” (goed voor zo’n 16.000 m² winkelplezier).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Koekjesmerk Jules Destrooper duikt op in Schiphol

05/07/2018

De Belgische koekjesfabrikant Jules Destrooper lanceert een reisgamma, ‘Global Travel Retail’, en opent daarvoor ook een tijdelijke winkel op Schiphol Airport. In de zomermaanden kunnen reizigers er speciale verpakkingen kopen.

Dick Boer (Ahold Delhaize): “Stop kindermarketing”

29/06/2018

Dick Boer, de topman van Ahold Delhaize, vindt dat bedrijven moeten stoppen met marketing van ongezonde producten gericht op kinderen. Hij benadrukt het belang van een sterke merkstrategie voor retail en ziet nog groot potentieel in online.

Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.