Delhaize trekpleister van nieuw winkelcentrum in Schengen

Delhaize trekpleister van nieuw winkelcentrum in Schengen

Delhaize trekpleister van nieuw winkelcentrum in Schengen

In het Luxemburgse Schengen wordt volop gebouwd aan een nieuw winkelcomplex, dat in de zomer van 2017 zijn deuren moet openen. Absolute ‘lokvogel’ wordt een 3.500 m² grote flagshipstore van Delhaize.

 

Investering van circa 30 miljoen euro

In Schengen, het Luxemburgse stadje in het drielandenpunt tussen Luxemburg, Duitsland en Frankrijk (waar destijds het akkoord over de Schengenzone werd beklonken), wordt met man en macht gewerkt aan een 7.000 m² groot winkelcentrum. Het kreeg de passende naam ‘Borders’ (‘Grenzen’). Bouwheer van dienst is de Luxemburgse investeringsgroep Ikogest Ikodomos Holding, zo meldt de Luxemburgse krant Tageblatt.

 

Behalve een tankstation en parkeergelegenheid voor 210 wagens komen er alles samen een twintigtal winkels ‑ van ‘Beauty & Cosmetica’ over huishoudartikelen tot binnenhuis- en buitendecoratie ‑ alsook een restaurant en een supermarkt. Distributeur Delhaize plant er alvast een flagship van de nieuwste generatie, die ecologie en regionale producten (onder meer wijn uit de streek) hoog in het vaandel voert. De distributeur zal er een vestiging van 3.500 m² neerpoten, waarvan 2.300 m² winkelruimte.

 

Als alles volgens plan verloopt, opent ‘Borders’ volgende zomer de deuren. Met het project is een investering van om en bij de 30 miljoen euro gemoeid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Dick Boer (Ahold Delhaize): “Stop kindermarketing”

29/06/2018

Dick Boer, de topman van Ahold Delhaize, vindt dat bedrijven moeten stoppen met marketing van ongezonde producten gericht op kinderen. Hij benadrukt het belang van een sterke merkstrategie voor retail en ziet nog groot potentieel in online.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Delhaize-topman Xavier Piesvaux drukt het gaspedaal in

02/06/2018

Delhaize moet sneller en wendbaarder worden. De introductie van een Nutri-Score, de ontwikkeling van een nieuw type conveniencestore en de upgrade naar een nieuwe generatie supermarkt staan dit jaar op het programma.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.

Albert Heijn breidt Allerhandebox uit, Delhaize start met HelloFresh

08/05/2018

Albert Heijn en Delhaize zetten verder in op maaltijdboxen: terwijl AH's Allerhande vanaf morgen tal van extra bestelmogelijkheden biedt, gaat Delhaize dozen van HelloFresh aanbieden.