Gelderlandplein officieel geopend | RetailDetail

Gelderlandplein officieel geopend

Gelderlandplein officieel geopend

Het vernieuwde Gelderlandplein in Amsterdam is op 8 april officieel geopend. Daarbij werd de oppervlakte van het winkelcentrum met 7.000 m² uitgebreid tot 27.200 m² en kwamen er een aantal nieuwe winkels van grote merken.

Veel aandacht aan audiovisuele invulling

Mango, IKKS, Marqt, Sissy Boy, Bever, Costes en McGregor openden nieuwe winkels in het centrum, en ook de horeca werd uitgebreid dankzij de komst van Le Pain Quotidien, Takumi – Lobster & Burger, Tanuki en Saigon.

 

Om de bereikbaarheid te verbeteren kwamen er 200 extra parkeerplaatsen bij en rijdt er op kosten van de Kroonenberg Groep, het vastgoedbedrijf achter het Gelderlandplein, op de Zuidas en in Buitenveldert een gratis bus van en naar het winkelcentrum. Bovendien mag er het eerste anderhalf uur gratis geparkeerd worden.

 

Om het plein aantrekkelijker te maken voor de bezoeker, werd er ook veel aandacht besteed aan de audiovisuele invulling. Zo zijn er een aantal kunstwerken aangekocht en is de Nederlandse componist, pianist en producer Michiel Borstlap verantwoordelijk voor de muziek rond het winkelcentrum. “Winkelen anno nu is een totaalbeleving die alle zintuigen prikkelt. Klanten verwachten meer en beter en dat is wat we ze nu op het geheel vernieuwde Gelderlandplein willen bieden”, zegt Lesley Bamberger, directeur van de Kroonenberg Groep.

 

In de maand voor de opening van het Gelderlandplein werd ook een glossy magazine verdeeld onder 100.000 Amsterdammers, die alvast de aandacht moest trekken voor de nakende heropening.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Concept store Kauf Dich Glücklich opent in Amsterdam

29/05/2018

De Duitse keten van concept stores Kauf Dich Glücklich opent haar eerste niet-Duitstalige winkel in Amsterdam. Shoppers vinden er een mix van interieurdesign, cosmetica en mode in Scandinavische stijl. Antwerpen volgt.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Retail Estates koopt winkelpark in regio Rotterdam

03/05/2018

Amper een week na een succesvolle kapitaalronde heeft vastgoedinvesteerder Retail Estates een winkelpark gekocht in Spijkenisse, een randgemeente van Rotterdam. Met de deal is een bedrag van 47,2 miljoen euro gemoeid.