Gent krijgt met Kouterdreef ‘winkelstraat voor betere merken’

Gent krijgt met Kouterdreef ‘winkelstraat voor betere merken’

Gent krijgt met Kouterdreef ‘winkelstraat voor betere merken’
Matexi

Momenteel is het nog een werf, maar vanaf maart krijgt Gent er met de ‘Kouterdreef’ een nieuwe winkelstraat bij, waar de ‘betere merken’ thuis zijn. Deze week maakte ontwikkelaar Matexi op de retailvastgoedbeurs Mapic in Cannes enkele ronkende namen bekend.

“Geen nieuwe Veldstraat”

Voor wie niet helemaal thuis is in Gent: de Kouterdreef verbindt de Kouter met de Kalandeberg, in hartje Gent, en zal qua stijl helemaal aansluiten bij naburige straten als de Koestraat, de Kortedagsteeg en de Brabantdam. In de nieuwe winkelstraat zal alles samen plaats zijn voor een tiental merkwinkels, allemaal tussen 200 en 400 m². “Boetieks”, benadrukt Alexis De Groote van projectontwikkelaar Matexi in De Gentenaar: “Dit wordt géén nieuwe Veldstraat.

 

Eerder raakte al bekend dat AS Adventure-zusje Juttu haar intrek neemt aan de Kouterdreef. In Cannes is nu bekendgemaakt dat ook Tommy Hilfiger, River Woods en Gant er een boetiek zullen openen. Tot voldoening van schepen van Middenstand Christophe Peeters: “Dit is een prachtig project. Het bewijst dat veel grote merken absoluut in Gent willen zijn en in onze stad willen investeren.”

 

Vooral de komst van Tommy Hilfiger is een verrassing, want het kledingmerk heeft even verderop, op de hoek van de Zonnestraat en de Veldstraat, een winkel. “De kant van de Veldstraat waar zij zaten, ziet heel hard af”, zegt De Groote. “Wij noemen dat het Primark-effect. De massa is aan het opschuiven naar de Korenmarkt en de Lange Munt. Tommy Hilfiger anticipeert daarop en wil zich positioneren tussen de andere merken die voor de Kouterdreef kiezen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Retail Estates koopt winkelpark in regio Rotterdam

03/05/2018

Amper een week na een succesvolle kapitaalronde heeft vastgoedinvesteerder Retail Estates een winkelpark gekocht in Spijkenisse, een randgemeente van Rotterdam. Met de deal is een bedrag van 47,2 miljoen euro gemoeid.

Hoog Catharijne ruilt Vishandel Volendam in voor TGI Fridays

24/04/2018

Vishandel Volendam trekt na 38 jaar weg uit Hoog Catharijne in Utrecht: de huurprijs is er te hoog en winkels moeten langer openblijven. Al vormt dat geen bezwaar voor grillketen TGI Fridays, die er net haar eerste Nederlandse vestiging opende. 

Versplein Presikhaaf in Arnhem krijgt vier nieuwe huurders

17/04/2018

In het winkelcentrum Presikhaaf in Arnhem komen vier nieuwe winkels: eigenaar Wereldhave heeft contracten gesloten met Delicatessehoff, Multivlaai, Roosters Maaltijden & Grill en Slagerij De Haas voor het nieuwe Versplein Presikhaaf. Dat opent volgende maand.

Versmarkt Fresh! in Mall of the Netherlands opent eind augustus

04/04/2018

Versmarkt Fresh! is het eerste deel van Mall of the Netherlands, het vroegere winkelcentrum Leidsenhage, dat op 28 augustus wordt opgeleverd. Unibail-Rodamco heeft verschillende foodformules kunnen strikken voor de versmarkt, van YoYo! Korean Food tot Salad Box.

Winkelcentrum Middenwaard krijgt vijf nieuwe winkels

03/04/2018

Het vernieuwde winkelcentrum Middenwaard in Heerhugowaard krijgt vijf nieuwe winkels: Wereldhave heeft overeenkomsten gesloten met C&A, La Place, Jeans Centre, Big Bazar en Terstal. Midden 2018 moeten alle winkels open zijn.