Hasselt gaat flink investeren in promotie binnenstad | RetailDetail

Hasselt gaat flink investeren in promotie binnenstad

Hasselt gaat flink investeren in promotie binnenstad

De stad Hasselt en Unizo hebben onlangs de vzw Centrummanagement opgericht. Daarmee wil het de Limburgse stad beter promoten als winkelstad in Vlaanderen. De komende jaren wil het daarin 500.000 euro per jaar investeren.

 

“Unieke kans”

Hasselt is momenteel al de vierde grootste winkelstad van Vlaanderen, maar het wil blijven groeien. Daarom gaat het zichzelf promoten in een ruimere regio binnen en buiten de provincie Limburg. “Met de komst van het project Blauwe Boulevard krijgt Hasselt immers een unieke kans om klanten van buiten de provincie aan te trekken. Gerichte promoacties en ruime media-aandacht moeten er dan ook voor zorgen dat het Hasselts aanbod buiten de provincie bekend gemaakt wordt en ook nieuwe klanten kan aantrekken”, zegt burgemeester Hilde Claes aan Limburg Actueel.

 

Om het beleid in goede banen te leiden werd de vzw Centrummanagement opgericht. De vzw zal bestaan uit vertegenwoordigers van verschillende instanties, zoals de stad en Unizo, maar ook Comeos, Horeca Limburg en het Modemuseum. Zij zullen in onderling overleg een strategie bepalen en de doelstellingen uitzetten. Daarbij zal vooral de focus liggen op promoacties en ruime media-aandacht. De vzw moet er bovendien voor zorgen dat de leegstand in de stad verder wordt teruggedrongen.

 

In 2016 zal er zo 250.000 euro geïnvesteerd worden in de promotie van de binnenstad en in de periode 2017-2019 moet de vzw beschikken over een promotiebudget van 500.000 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Retail Estates koopt winkelpark in regio Rotterdam

03/05/2018

Amper een week na een succesvolle kapitaalronde heeft vastgoedinvesteerder Retail Estates een winkelpark gekocht in Spijkenisse, een randgemeente van Rotterdam. Met de deal is een bedrag van 47,2 miljoen euro gemoeid.

Hoog Catharijne ruilt Vishandel Volendam in voor TGI Fridays

24/04/2018

Vishandel Volendam trekt na 38 jaar weg uit Hoog Catharijne in Utrecht: de huurprijs is er te hoog en winkels moeten langer openblijven. Al vormt dat geen bezwaar voor grillketen TGI Fridays, die er net haar eerste Nederlandse vestiging opende. 

Versplein Presikhaaf in Arnhem krijgt vier nieuwe huurders

17/04/2018

In het winkelcentrum Presikhaaf in Arnhem komen vier nieuwe winkels: eigenaar Wereldhave heeft contracten gesloten met Delicatessehoff, Multivlaai, Roosters Maaltijden & Grill en Slagerij De Haas voor het nieuwe Versplein Presikhaaf. Dat opent volgende maand.

Versmarkt Fresh! in Mall of the Netherlands opent eind augustus

04/04/2018

Versmarkt Fresh! is het eerste deel van Mall of the Netherlands, het vroegere winkelcentrum Leidsenhage, dat op 28 augustus wordt opgeleverd. Unibail-Rodamco heeft verschillende foodformules kunnen strikken voor de versmarkt, van YoYo! Korean Food tot Salad Box.

Winkelcentrum Middenwaard krijgt vijf nieuwe winkels

03/04/2018

Het vernieuwde winkelcentrum Middenwaard in Heerhugowaard krijgt vijf nieuwe winkels: Wereldhave heeft overeenkomsten gesloten met C&A, La Place, Jeans Centre, Big Bazar en Terstal. Midden 2018 moeten alle winkels open zijn.