Hogere bezettingsgraad en huurinkomsten voor Wereldhave Belgium

Hogere bezettingsgraad en huurinkomsten voor Wereldhave Belgium

Hogere bezettingsgraad en huurinkomsten voor Wereldhave Belgium

De retailportefeuille van Wereldhave Belgium, dat in ons land investeert in middelgrote winkelcentra, heeft een goed jaar achter de rug: zowel de bezettingsgraad als de huurinkomsten gingen er op vooruit.

Ring Shopping en Shopping 1 aan de beterhand

De retailtak van de beursgenoteerde onderneming zag zijn bezettingsgraad met een vol procentpunt stijgen tot 95,9% terwijl de huurinkomsten op vergelijkbare basis zelfs 4,9% hoger gingen. Wereldhave Belgium sloot vorig jaar 47 handelshuurcontracten af: 11 nieuwe en 36 huurhernieuwingen. Dat de zorgenkindjes ‑ Ring Shopping in Kortrijk (foto) en Shopping 1 in Genk ‑ eindelijk vooruitgang boeken (hun bezettingsgraad bedraagt respectievelijk 93,4% en 81,9%) -  stemt de analisten alvast tevreden.

 

De vastgoedgroep versterkte eerder dit jaar zijn commercieel team “om de bezettingsgraad te verhogen en de verhuur van het uitbreidingsproject in Doornik te ondersteunen”, zo lezen we in het persbericht van Wereldhave Belgium. “Dit project zal evenwel slechts vanaf 2018 bijdragen aan het direct resultaat”. Wereldhave heeft ook nog winkelcentra in Kortrijk, Luik, Nijvel, Doornik, Genk en Waterloo en een gemengd binnenstedelijk project in Gent (Overpoort).

 

De kantorentak, met eigendommen in Antwerpen, Brussel en Vilvoorde, zag zijn bezettingsgraad dalen van 93,4 naar 90,9%.Alles samen steeg de winst per aandeel met 15 cent tot 5,78 euro. Het management stelt ook een dividend voor van 5,10 euro bruto (of 3,57 euro netto), 20 cent meer dan vorig jaar. Voor dit jaar blijft Wereldhave Belgium voorzichtig: de groep verwacht een “stabilisering” van de winst per aandeel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.