Hogere bezettingsgraad en huurinkomsten voor Wereldhave Belgium

Hogere bezettingsgraad en huurinkomsten voor Wereldhave Belgium

Hogere bezettingsgraad en huurinkomsten voor Wereldhave Belgium

De retailportefeuille van Wereldhave Belgium, dat in ons land investeert in middelgrote winkelcentra, heeft een goed jaar achter de rug: zowel de bezettingsgraad als de huurinkomsten gingen er op vooruit.

Ring Shopping en Shopping 1 aan de beterhand

De retailtak van de beursgenoteerde onderneming zag zijn bezettingsgraad met een vol procentpunt stijgen tot 95,9% terwijl de huurinkomsten op vergelijkbare basis zelfs 4,9% hoger gingen. Wereldhave Belgium sloot vorig jaar 47 handelshuurcontracten af: 11 nieuwe en 36 huurhernieuwingen. Dat de zorgenkindjes ‑ Ring Shopping in Kortrijk (foto) en Shopping 1 in Genk ‑ eindelijk vooruitgang boeken (hun bezettingsgraad bedraagt respectievelijk 93,4% en 81,9%) -  stemt de analisten alvast tevreden.

 

De vastgoedgroep versterkte eerder dit jaar zijn commercieel team “om de bezettingsgraad te verhogen en de verhuur van het uitbreidingsproject in Doornik te ondersteunen”, zo lezen we in het persbericht van Wereldhave Belgium. “Dit project zal evenwel slechts vanaf 2018 bijdragen aan het direct resultaat”. Wereldhave heeft ook nog winkelcentra in Kortrijk, Luik, Nijvel, Doornik, Genk en Waterloo en een gemengd binnenstedelijk project in Gent (Overpoort).

 

De kantorentak, met eigendommen in Antwerpen, Brussel en Vilvoorde, zag zijn bezettingsgraad dalen van 93,4 naar 90,9%.Alles samen steeg de winst per aandeel met 15 cent tot 5,78 euro. Het management stelt ook een dividend voor van 5,10 euro bruto (of 3,57 euro netto), 20 cent meer dan vorig jaar. Voor dit jaar blijft Wereldhave Belgium voorzichtig: de groep verwacht een “stabilisering” van de winst per aandeel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.

Opnieuw minder kwartaalwinst voor H&M Group

28/06/2018

De Zweedse kledinggroep Hennes & Mauritz, de groep boven modeketens als H&M, COS, Monki of nog &Other Stories, ziet zijn winst nu al voor het vierde kwartaal op een rij lager uitkomen dan gedacht.