Huurinkomsten Wereldhave Belgium gestegen | RetailDetail

Huurinkomsten Wereldhave Belgium gestegen

Huurinkomsten Wereldhave Belgium gestegen

In de eerste helft van 2016 zijn de huurinkomsten van vastgoedbedrijf Wereldhave Belgium gestegen. De bezettingsgraad van de winkelcentra ging er wel licht op achteruit ten opzichte van het einde van vorig jaar.

Sterke daling winst

De totale huurinkomsten stegen naar 25 miljoen euro, 9,2% meer dan een jaar geleden. De bezettingsgraad van de winkelcentra daalde daarbij wel van 94,9% op het einde van 2015 naar 94,5% nu. Bij de kantoren steeg die dan weer van 91,4% naar 91,9%.

 

Ondanks de hogere huurinkomsten daalde de winst wel van 36,4 miljoen euro naar 19,5 miljoen euro. Dat was volgens Wereldhave Belgium te wijten aan het indirect resultaat, want het direct resultaat (de huurinkomsten min de vastgoedkosten) steeg wel van 19,4 miljoen euro naar 20,6 miljoen euro. Wereldhave Belgium rekent voor het volledige boekjaar op een direct resultaat tussen 5,70 en 5,80 euro per aandeel. In 2015 was dat 5,63 euro per aandeel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.