Maasmechelen Village plukt vruchten van internationale marketing

Maasmechelen Village plukt vruchten van internationale marketing

Het outletcenter Maasmechelen Village heeft het aantal internationale bezoekers zien stijgen, dankzij eerdere partnerships die het heeft afgesloten met touroperators, luchtvaartmaatschappijen en andere tussenpersonen.

 

Bezoek uit Taipei

Zo zijn er de laatste maanden opmerkelijk meer bezoekers uit Korea, Thailand en Taiwan. Uit dat laatste land zijn er bijvoorbeeld 150 procent meer bezoekers gekomen de laatste periode.

 

“Niet alleen een gevolg van de goede contacten die we ginds hebben opgebouwd, maar ook door de historische relaties die onze gemeente met Taiwan heeft onderhouden,” zegt manager David Winkels aan Made in Limburg.

 

Vrijdag kwam dan ook de vertegenwoordiger van Taipei in de Europese Unie, Kuoyu Tung, op bezoek in Maasmechelen Village. Hij werd er onder andere rondgeleid door burgemeester Raf Terwingen.

 

Tung was alvast onder de indruk en ziet ook mogelijkheden voor een gelijkaardig concept in zijn stad. “Ik ben ervan overtuigd dat deze formule de Taiwanezen die in Europa op bezoek zijn aanspreekt,” aldus Tung. “Tegelijk zou een outlet in Taipei vast en zeker een groot succes zijn. De koopkracht van onze landgenoten laat toe dat u ginds goede zaken kan doen.”