Maasmechelen Village plukt vruchten van internationale marketing | RetailDetail

Maasmechelen Village plukt vruchten van internationale marketing

Maasmechelen Village plukt vruchten van internationale marketing

Het outletcenter Maasmechelen Village heeft het aantal internationale bezoekers zien stijgen, dankzij eerdere partnerships die het heeft afgesloten met touroperators, luchtvaartmaatschappijen en andere tussenpersonen.

 

Bezoek uit Taipei

Zo zijn er de laatste maanden opmerkelijk meer bezoekers uit Korea, Thailand en Taiwan. Uit dat laatste land zijn er bijvoorbeeld 150 procent meer bezoekers gekomen de laatste periode.

 

“Niet alleen een gevolg van de goede contacten die we ginds hebben opgebouwd, maar ook door de historische relaties die onze gemeente met Taiwan heeft onderhouden,” zegt manager David Winkels aan Made in Limburg.

 

Vrijdag kwam dan ook de vertegenwoordiger van Taipei in de Europese Unie, Kuoyu Tung, op bezoek in Maasmechelen Village. Hij werd er onder andere rondgeleid door burgemeester Raf Terwingen.

 

Tung was alvast onder de indruk en ziet ook mogelijkheden voor een gelijkaardig concept in zijn stad. “Ik ben ervan overtuigd dat deze formule de Taiwanezen die in Europa op bezoek zijn aanspreekt,” aldus Tung. “Tegelijk zou een outlet in Taipei vast en zeker een groot succes zijn. De koopkracht van onze landgenoten laat toe dat u ginds goede zaken kan doen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Retail Estates koopt winkelpark in regio Rotterdam

03/05/2018

Amper een week na een succesvolle kapitaalronde heeft vastgoedinvesteerder Retail Estates een winkelpark gekocht in Spijkenisse, een randgemeente van Rotterdam. Met de deal is een bedrag van 47,2 miljoen euro gemoeid.

Hoog Catharijne ruilt Vishandel Volendam in voor TGI Fridays

24/04/2018

Vishandel Volendam trekt na 38 jaar weg uit Hoog Catharijne in Utrecht: de huurprijs is er te hoog en winkels moeten langer openblijven. Al vormt dat geen bezwaar voor grillketen TGI Fridays, die er net haar eerste Nederlandse vestiging opende. 

Versplein Presikhaaf in Arnhem krijgt vier nieuwe huurders

17/04/2018

In het winkelcentrum Presikhaaf in Arnhem komen vier nieuwe winkels: eigenaar Wereldhave heeft contracten gesloten met Delicatessehoff, Multivlaai, Roosters Maaltijden & Grill en Slagerij De Haas voor het nieuwe Versplein Presikhaaf. Dat opent volgende maand.

Versmarkt Fresh! in Mall of the Netherlands opent eind augustus

04/04/2018

Versmarkt Fresh! is het eerste deel van Mall of the Netherlands, het vroegere winkelcentrum Leidsenhage, dat op 28 augustus wordt opgeleverd. Unibail-Rodamco heeft verschillende foodformules kunnen strikken voor de versmarkt, van YoYo! Korean Food tot Salad Box.

Winkelcentrum Middenwaard krijgt vijf nieuwe winkels

03/04/2018

Het vernieuwde winkelcentrum Middenwaard in Heerhugowaard krijgt vijf nieuwe winkels: Wereldhave heeft overeenkomsten gesloten met C&A, La Place, Jeans Centre, Big Bazar en Terstal. Midden 2018 moeten alle winkels open zijn.