Makro verwerft laatste eigen panden | RetailDetail

Makro verwerft laatste eigen panden

Makro verwerft laatste eigen panden
Zelfbedieningsgroothandel Makro heeft eind dit jaar alle panden waar het bedrijf gevestigd is in eigen handen. De onderneming heeft deze week de vestiging in Amsterdam gekocht, eind deze maand volgen Nuth en Best. Daarmee is Makro, een dochteronderneming van de Duitse retailgigant Metro, volledig baas in eigen huis in Nederland.

Met de aankoop van de drie vestigingen is een totaalbedrag van ruim 58 miljoen euro gemoeid. Directeur Jean-Pierre Bienfait: "Makro begon 43 jaar geleden in Amsterdam. Met de aankoop van deze vestiging is de cirkel rond. Makro vernieuwt momenteel in Nederland op vele fronten voor ondernemers. Deze aankopen geven ons daartoe nog meer gelegenheid."

 

Amsterdam is met een winkeloppervlak van 18.000 m² één van de grootste vestigingen van het bedrijf. Nuth en Best zijn respectievelijk 13.000 en 12.500 m² groot. Omdat alleen vertegenwoordigers van bedrijven en organisaties toegang hebben tot Makro mag het bedrijf zich vestigen op industrieterreinen. Veel klanten doen echter ook hun privé-aankopen bij Makro, vandaar dat de vestigingen vaak een doorn in het oog van lokale supermarkten zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


200 miljoen euro voor vernieuwing Stadshart Amstelveen

14/02/2018

De gemeente Amstelveen en Unibail-Rodamco, eigenaar van Stadshart Amstelveen, hebben een akkoord gesloten rond de vernieuwing van het winkelcentrum. Daarvoor wordt ongeveer 200 miljoen euro uitgetrokken.

Vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco kijkt tevreden terug op boekjaar

02/02/2018

Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco, dat vooral belegt in winkelcentra, kijkt tevreden terug op het voorbije boekjaar. Het wist immers in alle regio’s te groeien.

Kruidvat blijft de grootste winkelketen van Nederland

26/01/2018

Kruidvat is de grootste winkelketen van Nederland. Al vijf jaar op rij heeft de drogist het grootste aantal winkels, blijkt uit de nieuwe top 100 van Locatus. Albert Heijn is de grootste qua oppervlakte en overschrijdt het miljoen vierkante winkelmeters.

Nederlandse groep neemt Woluwe Shopping Center over

22/01/2018

Het Nederlandse Eurocommercial Properties krijgt het Woluwe Shopping Center in handen, nadat het bod van het vastgoedbedrijf - 425 miljoen euro - aanvaard werd.

Vastned Retail wil Belgische tak van de beurs halen

15/01/2018

Het Nederlandse vastgoedbedrijf Vastned Retail wil zijn Belgische tak van de Brusselse beurs halen. Het bezit momenteel al 65,5 procent van de aandelen van Vastned Retail Belgium en wil nu ook de rest overnemen.

Leegstand in Nederlandse winkelstraat daalt

11/01/2018

Uit het laatste onderzoek van onderzoeksbureau Locatus blijkt dat de leegstand in de winkelstraten in Nederland ook het voorbije jaar verder is gedaald. Het is al het derde jaar op rij dat er minder panden leegstaan.

Back to top