Mitiska Reim koopt eerste Franse retailpark | RetailDetail

Mitiska Reim koopt eerste Franse retailpark

Mitiska Reim koopt eerste Franse retailpark
© Mitiska Reim

Het Belgische vastgoedbedrijf Mitiska Reim betreedt nu ook de Franse retailmarkt met de aankoop van een retailpark in de omgeving van Caen. Eerder dit jaar nam het bedrijf al retailparken over in Duitsland, Roemenië en Spanje. 

Lokaal trefpunt voor dagelijkse aankopen

Het retailpark Val Saint-Clair vlakbij de Noord-Franse stad Caen heeft een verhuurbare oppervlakte van 13.500 m², verdeeld over achttien panden. Het publiek kan er vandaag reeds terecht bij retailers als Electro Depot, Action, Sport 2000 en Maxi Zoo. 

 

In een persbericht zegt Mitiska Reim te willen mikken op een sterkere lokale verankering, met meer aandacht voor de dagelijkse behoeften van de consument. Vandaag al biedt de site een directe toegang tot de naastgelegen Carrefour Hypermarket. In de toekomst wil Mitiska ook lokale retailers aantrekken om de consument van het nodige te voorzien. 

 

Met deze eerste overname op Frans grondgebied consolideert Mitiska zijn leiderspositie als investeerder in Europese retailparken. “Investeren in en meerwaarde genereren voor volwassen en financieel gezonde retailparken, dat is onze filosofie,” zo stelt CEO Axel Despriet. “Een filosofie die vruchten afwerpt, want Frankrijk is na Spanje en Duitsland al het derde Europese land dit jaar waar wij onze succesformule introduceren. In andere landen zoals Roemenië hebben we ons portfolio de voorbije maanden sterk aangedikt. Uit elk van deze overnames vloeien overigens nieuwe opportuniteiten voort; deze investering op Franse bodem is slechts één van een hele reeks geplande overnames.”

 

Mitiska Reim bezit nu 47 retailparken in België, Duitsland, Frankrijk, Polen, Roemenië, Servië, Spanje en Tsjechië. De aanwinst in Caen is het eerste wapenfeit van investmentmanager voor Frankrijk Pierre Rochard, die pas vorige maand de overstap maakte van Carrefour naar Mitiska.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.

Frankrijk wil gratis-promoties op voeding verbieden

01/06/2018

Als het van het Franse parlement afhangt, mag de term ‘gratis’ niet langer gebruikt worden voor de promotie van voedingswaren. Het is één van de opmerkelijke maatregelen in een wet die een eind wil maken aan de prijzenoorlog.