Renovatie P.C. Hooftstraat heeft niet het gewenste effect | RetailDetail

Renovatie P.C. Hooftstraat heeft niet het gewenste effect

Renovatie P.C. Hooftstraat heeft niet het gewenste effect

Uit een rapport van Cushman & Wakefield blijkt dat de renovatie van de P.C. Hooftstraat in Amsterdam niet het gewenste effect heeft gehad. Daardoor zouden verschillende internationale retailers de winkelstraat al verlaten hebben.

 

Toeristen geven minder uit

De renovatie van de P.C. Hooftstraat had de bedoeling om de omzetten van de aanwezige retailers opnieuw de hoogte in te stuwen, maar dat blijkt momenteel geen succes. Vooral de uitgaven voor luxeartikelen door toeristen zijn flink gedaald. Dat schrijft RetailNews.

 

In heel Amsterdam zijn de bestedingen van toeristen met 6 procent gedaald in het eerste kwartaal, terwijl het aantal toeristen net de hoogte is in gegaan. In de Kalverstraat en omgeving bleven de uitgaven wel stabiel.

 

Volgens Cushman & Wakefield zijn er een aantal factoren voor de mindere omzet in de P.C. Hooftstraat. Zo is een deel van de parkeerruimte verdwenen en heeft de sterke profilering van de Bijenkorf in de binnenstad ook zijn effect. Daarnaast geven Chinese en Russische toeristen minder geld uit aan mode en juwelen.

 

Toeristen uit Hongkong zijn de grootste shoppers. Zij geven gemiddeld per kassabon een bedrag van 1.029 euro uit in Amsterdam. Chinese toeristen geven slechts 505 euro per kassabon uit, terwijl zijn met 36 procent wel de grootste groep toeristen zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Concept store Kauf Dich Glücklich opent in Amsterdam

29/05/2018

De Duitse keten van concept stores Kauf Dich Glücklich opent haar eerste niet-Duitstalige winkel in Amsterdam. Shoppers vinden er een mix van interieurdesign, cosmetica en mode in Scandinavische stijl. Antwerpen volgt.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Retail Estates koopt winkelpark in regio Rotterdam

03/05/2018

Amper een week na een succesvolle kapitaalronde heeft vastgoedinvesteerder Retail Estates een winkelpark gekocht in Spijkenisse, een randgemeente van Rotterdam. Met de deal is een bedrag van 47,2 miljoen euro gemoeid.