Vilvoorde zoekt plaats voor grote winkelketens | RetailDetail

Vilvoorde zoekt plaats voor grote winkelketens

Vilvoorde zoekt plaats voor grote winkelketens

De stad Vilvoorde is op zoek naar oplossingen voor grote winkelketens die ruimte zoeken in de stad. De bevolking in Vilvoorde groeit immers flink, maar momenteel zijn er geen geschikte winkelpanden voor nieuwe supermarkten.

Renaultsite mogelijkheid

Zo zijn Delhaize en Albert Heijn op zoek naar een pand in Vilvoorde waar ze een nieuwe supermarkt kunnen openen. “Zij kunnen echter niet terecht in de relatief kleine leegstaande panden in de handelskern”, zegt burgemeester Hans Bonte aan goeiedag.be. Delhaize had al een aanvraag ingediend om zich te vestigen naast een filiaal van Aldi op de Leuvensesteenweg, maar voornamelijk vanwege mobiliteitsperspectieven ziet Bonte dat niet zitten. Er moet dus gezocht worden naar een andere oplossing.

 

Eén van de mogelijke opties is de voormalige site van Renault. “Die dient nu als superparking voor de luchthaven. Maar dat is toch niet wat we willen voor onze stad.” De oude fabriekshallen staan momenteel nog gedeeltelijk leeg en kunnen dus nog ontwikkeld worden.

 

Op korte termijn oplossing

Volgens Bonte zal er op korte termijn al een oplossing worden gevonden. “De diensten Stedenbouw en Lokale Economie zijn hier volop mee bezig. Er moet een oplossing komen, ook in het belang van de Vilvoordenaar. Want het is absurd dat onze inwoners in de wagen moeten kruipen om in de overvolle Delhaize van Melsbroek of Grimbergen in de wachtrij te gaan staan.”

 

Op de nieuwe locatie moet niet enkel ruimte komen voor een aantal supermarkten. Bonte wil er ook andere handelszaken die willen uitbreiden of die niet in het centrum van de stad horen bundelen. Ook voor Lidl wordt er naar een tijdelijk onderkomen gezocht. Dat gaat zijn winkel aan de kerk verbouwen en tijdelijk sluiten, maar zoekt nu naar een manier om gedurende die verbouwingen toch open te blijven op een andere locatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Lidl aansprakelijk voor zelfdoding medewerker

05/07/2018

Discountketen Lidl is in Frankrijk aansprakelijk gesteld voor de zelfdoding van een onderhoudstechnicus in een distributiecentrum, intussen drie jaar geleden.

Dick Boer (Ahold Delhaize): “Stop kindermarketing”

29/06/2018

Dick Boer, de topman van Ahold Delhaize, vindt dat bedrijven moeten stoppen met marketing van ongezonde producten gericht op kinderen. Hij benadrukt het belang van een sterke merkstrategie voor retail en ziet nog groot potentieel in online.

Albert Heijn Hoofddorp laat Coca-Cola aan huis leveren

29/06/2018

Coca-Cola experimenteert in de Albert Heijn van Hoofddorp met een bezorgscherm: klanten kunnen in de supermarkt grote verpakkingen frisdrank bestellen en gratis thuis laten leveren.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.