Wereldhave Belgium ziet huurinkomsten mooi stijgen

Wereldhave Belgium ziet huurinkomsten mooi stijgen

Wereldhave Belgium ziet huurinkomsten mooi stijgen

Wereldhave Belgium, een beursgenoteerde vastgoedvennootschap die zich specialiseert in winkelcentra, is in goeie doen. Zowel de vastgoedportefeuille als de bezettingsgraad gaat erop vooruit, en dat vertaalt zich in stijgende huurinkomsten.

37,4 miljoen euro huurinkomsten

Wereldhave Belgium zag zijn huurinkomsten over de voorbije drie kwartalen stijgen van 34,8 miljoen euro naar 37,4 miljoen euro, een groei met ruim 7%. Dat dankt Wereldhave onder andere aan het retailpark naast winkelcentrum Les Bastions in Doornik (foto), dat sinds februari operationeel is en intussen voor 97% bezet. Daarnaast kon Wereldhave enkele nieuwe contracten sluiten in Ring Shopping Kortrijk Noord (o.a. Cook & Serve en Belloy namen er hun intrek). Tegelijk had het faillissement van kledingketen MS Mode geen negatieve impact omdat de nieuwe eigenaar de lopende contracten voor de winkelpanden in Kortrijk, Luik en Nijvel heeft overgenomen.

 

Wereldhave Belgium beheert intussen een vastgoedportefeuille die zo’n 746,1 miljoen euro waard is, 13,4 miljoen euro meer dan eind 2015. De bezettingsgraad van de winkelcentra is weer tot boven de 95% geklommen.

 

In de marge van de trading update voor het derde kwartaal laat Wereldhave Belgium ook weten dat het de nodige vergunningen op zak heeft voor de uitbreiding van shoppingcenter Belle Ile in Luik, maar dat het de werken pas zal starten wanneer er voldoende huurders gevonden zijn. De renovatie en uitbreiding van Les Bastions in Doornik verloopt dan weer volgens plan: de oplevering van die werken ‑ goed voor een investering van zo’n 55 miljoen euro ‑ staat gepland voor de eerste helft van 2018.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.