Zo zal Uplace eruitzien | RetailDetail

Zo zal Uplace eruitzien

Zo zal Uplace eruitzien

Het belevingscentrum dat geen shoppingcenter genoemd wil worden, hoopt in 2019 de deuren te openen. Nieuwe 3D beelden tonen hoe het project er dan zou moeten uitzien.

Slimme technologie

Afgelopen vrijdag nodigde Uplace de pers, retailers, vastgoedprofessionals en potentiële investeerders uit op het event Uplace Innovation Lab. Peter Hinssen, Steven Van Belleghem, Peter Decuypere en Chris Nouveau (Microsoft) lieten hun innovatieblik schijnen over Uplace. 

 

Bovendien konden de deelnemers de slimme technologieën waarop Uplace wil inzetten, zelf uitproberen: van gezichtsherkenning gekoppeld aan bezoekerstelling, over een 3D hologram van een sportschoen, digitaal kleuradvies, en een app met verschillende routes om op de bestemming te komen. Blikvanger was een virtueel bezoek aan Uplace zelf, waarbij je door een haast levensechte versie van de winkelstraat kon lopen, etalages bekijken, de terrasjes bezoeken of een kijkje nemen in het theater, de hotellobby en de kantoren.

 

Uplace wil heel wat (ontspannings)functies in één bestemming combineren: hotel, kantoren, concertzaal, bioscopen, entertainment voor families en kinderen, eten en drinken en 'experience shopping'.  Retailers moeten er onderscheidende concepten openen: er is onder andere sprake van een Starbucks Evening, waar je ook ’s avonds kunt eten en drinken, of een Footlocker House of Hoops basketwinkel, met een echt basketbalveld. 

 

“Hopelijk zijn we voor het einde van het jaar weer volledig vergund, en kunnen we in 2017 starten met de bouwwerken. Zodat iedereen tegen 2019 niet door een virtueel Uplace, maar door het echte belevingscentrum kan lopen”, zegt voorzitter Bart Verhaeghe.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Retail Estates koopt winkelpark in regio Rotterdam

03/05/2018

Amper een week na een succesvolle kapitaalronde heeft vastgoedinvesteerder Retail Estates een winkelpark gekocht in Spijkenisse, een randgemeente van Rotterdam. Met de deal is een bedrag van 47,2 miljoen euro gemoeid.

Hoog Catharijne ruilt Vishandel Volendam in voor TGI Fridays

24/04/2018

Vishandel Volendam trekt na 38 jaar weg uit Hoog Catharijne in Utrecht: de huurprijs is er te hoog en winkels moeten langer openblijven. Al vormt dat geen bezwaar voor grillketen TGI Fridays, die er net haar eerste Nederlandse vestiging opende. 

Versplein Presikhaaf in Arnhem krijgt vier nieuwe huurders

17/04/2018

In het winkelcentrum Presikhaaf in Arnhem komen vier nieuwe winkels: eigenaar Wereldhave heeft contracten gesloten met Delicatessehoff, Multivlaai, Roosters Maaltijden & Grill en Slagerij De Haas voor het nieuwe Versplein Presikhaaf. Dat opent volgende maand.

Versmarkt Fresh! in Mall of the Netherlands opent eind augustus

04/04/2018

Versmarkt Fresh! is het eerste deel van Mall of the Netherlands, het vroegere winkelcentrum Leidsenhage, dat op 28 augustus wordt opgeleverd. Unibail-Rodamco heeft verschillende foodformules kunnen strikken voor de versmarkt, van YoYo! Korean Food tot Salad Box.

Winkelcentrum Middenwaard krijgt vijf nieuwe winkels

03/04/2018

Het vernieuwde winkelcentrum Middenwaard in Heerhugowaard krijgt vijf nieuwe winkels: Wereldhave heeft overeenkomsten gesloten met C&A, La Place, Jeans Centre, Big Bazar en Terstal. Midden 2018 moeten alle winkels open zijn.