Vastgoedgroep Limitless gaat in zee met Belgische De Paepe Group

De Nederlandse vastgoedontwikkelaar Limitless Group heeft een joint venture gesloten met de Belgische De Paepe Group. De Nederlanders hebben enkele binnenstedelijke winkelvastgoedprojecten in Gent, Mechelen en Sint-Niklaas in portefeuille en zullen die in samenwerking met De Paepe Group afwerken. CB Richard Ellis behoudt het exclusieve mandaat voor de verdere commercialisatie van de retailprojecten binnen de portefeuille.

Ruim 20.000 m² winkeloppervlakte

Limitless is de vastgoedontwikkelaar achter het winkelproject aan de Bruul in Mechelen, aan de Vrijdagmarkt in Gent en in de Stationsstraat in Sint-Niklaas. In Mechelen gaat het om een winkeloppervlakte van 6.300 m², waarin onder meer een MediaMarkt komt. Het project in Gent beslaat 10.285 m² en zal onder meer onderdak bieden aan H&M en Primark. In Sint-Niklaas tot slot gaat het om een project van 4.800 m² dat verhuurd is aan MediaMarkt/Saturn.


Beide partners benadrukken echter dat de samenwerking niet beperkt blijft tot de huidige retailprojecten van Limitless. Zij hebben ook plannen om in de toekomst vergelijkbare retailprojecten op te zetten in andere Belgische steden.

Samen sterk(er)

“Wij zijn erg blij dat De Paepe Group zijn krachten met ons bundelt”, aldus Michiel van den Broek, CEO van Limitless Group. “Dit geeft ons meer draagkracht om de projecten te ontwikkelen en de resterende winkeleenheden te commercialiseren. Voor de grootste winkeleenheden bereikten we reeds een akkoord met enkele belangrijke ‘trekkers’ waaronder MediaMarkt/Saturn, Hennes & Mauritz en Primark. In het project te Gent zal Primark een winkel openen van 5.300 m².”


De joint venture met Limitless Group past dan weer perfect in de diversificatiestrategie van De Paepe Group. “Via de samenwerking krijgen we toegang tot de Belgische winkelmarkt, terwijl we onze bestaande activiteiten in de Belgische kantoren- en logistieke markt kunnen voortzetten. De retailprojecten hebben een uitzonderlijk goede ligging en ook de enseignes die al voor akkoord tekenden, zijn erg indrukwekkend”, aldus nog CEO Ignace De Paepe.

  

De Nederlandse vastgoedontwikkelaar Limitless Group heeft een joint venture gesloten met de Belgische De Paepe Group. De Nederlanders hebben enkele binnenstedelijke winkelvastgoedprojecten in Gent, Mechelen en Sint-Niklaas in portefeuille en zullen die in samenwerking met De Paepe Group afwerken. CB Richard Ellis behoudt het exclusieve mandaat voor de verdere commercialisatie van de retailprojecten binnen de portefeuille.

Ruim 20.000 m² winkeloppervlakte

Limitless is de vastgoedontwikkelaar achter het winkelproject aan de Bruul in Mechelen, aan de Vrijdagmarkt in Gent en in de Stationsstraat in Sint-Niklaas. In Mechelen gaat het om een winkeloppervlakte van 6.300 m², waarin onder meer een MediaMarkt komt. Het project in Gent beslaat 10.285 m² en zal onder meer onderdak bieden aan H&M en Primark. In Sint-Niklaas tot slot gaat het om een project van 4.800 m² dat verhuurd is aan MediaMarkt/Saturn.


Beide partners benadrukken echter dat de samenwerking niet beperkt blijft tot de huidige retailprojecten van Limitless. Zij hebben ook plannen om in de toekomst vergelijkbare retailprojecten op te zetten in andere Belgische steden.

Samen sterk(er)

“Wij zijn erg blij dat De Paepe Group zijn krachten met ons bundelt”, aldus Michiel van den Broek, CEO van Limitless Group. “Dit geeft ons meer draagkracht om de projecten te ontwikkelen en de resterende winkeleenheden te commercialiseren. Voor de grootste winkeleenheden bereikten we reeds een akkoord met enkele belangrijke ‘trekkers’ waaronder MediaMarkt/Saturn, Hennes & Mauritz en Primark. In het project te Gent zal Primark een winkel openen van 5.300 m².”


De joint venture met Limitless Group past dan weer perfect in de diversificatiestrategie van De Paepe Group. “Via de samenwerking krijgen we toegang tot de Belgische winkelmarkt, terwijl we onze bestaande activiteiten in de Belgische kantoren- en logistieke markt kunnen voortzetten. De retailprojecten hebben een uitzonderlijk goede ligging en ook de enseignes die al voor akkoord tekenden, zijn erg indrukwekkend”, aldus nog CEO Ignace De Paepe.

  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top