V&D verovert marktaandeel in mode

De investeringen die V&D heeft gedaan in de vernieuwing van zijn warenhuizen betalen zich terug in een hoger marktaandeel. In zowel dames- als heren en kinderkleding groeit het bedrijf naar eigen zeggen sneller dan de markt. Gemiddeld is het marktaandeel van de mode-afdeling van het warenhuis in de eerste zes maanden van dit jaar met 11 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, aldus V&D zelf.

De afgelopen jaren heeft V&D het roer wederom omgegooid. Daarbij werden onder meer nieuwe A-merken aangetrokken, geïnvesteerd in shop-in-shops en een herpositionering van de eigen merken. Bij damesmode leidde dat tot een score die 12 procent hoger ligt dan de markt, bij herenmode een toename van 9 procent ten opzichte van de markt en bij kindermode ligt dat cijfer zelfs op 20 procent.

Mark McKeon van V&D is erg blij met de groei: 'De investeringen die we hebben gedaan werpen hun vruchten af. De komende jaren zetten we met Sun Capital’s steun deze strategie voort en blijven we investeren in onze vestigingen, de uitrol van nieuwe A-merken en het verder verbeteren van de eigen merken.'

De investeringen die V&D heeft gedaan in de vernieuwing van zijn warenhuizen betalen zich terug in een hoger marktaandeel. In zowel dames- als heren en kinderkleding groeit het bedrijf naar eigen zeggen sneller dan de markt. Gemiddeld is het marktaandeel van de mode-afdeling van het warenhuis in de eerste zes maanden van dit jaar met 11 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, aldus V&D zelf.

De afgelopen jaren heeft V&D het roer wederom omgegooid. Daarbij werden onder meer nieuwe A-merken aangetrokken, geïnvesteerd in shop-in-shops en een herpositionering van de eigen merken. Bij damesmode leidde dat tot een score die 12 procent hoger ligt dan de markt, bij herenmode een toename van 9 procent ten opzichte van de markt en bij kindermode ligt dat cijfer zelfs op 20 procent.

Mark McKeon van V&D is erg blij met de groei: 'De investeringen die we hebben gedaan werpen hun vruchten af. De komende jaren zetten we met Sun Capital’s steun deze strategie voort en blijven we investeren in onze vestigingen, de uitrol van nieuwe A-merken en het verder verbeteren van de eigen merken.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Doorstart Tuunte zeker een mogelijkheid

11/08/2017

De curator van het failliet verklaarde Tuunte Fashion zegt dat er een grote kans is op een doorstart van de modeketen. Er hebben zich al een aantal partijen gemeld en alle winkels blijven voorlopig gewoon geopend.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Loake Shoemakers zet eerste stap in Nederland

09/08/2017

De Britse keten Loake Shoemakers zet met een conceptwinkel in Maastricht haar eerste stap in Nederland. De winkel brengt vanaf oktober in de Stokstraat een brede collectie klassieke herenschoenen. 

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Back to top