V&D verovert marktaandeel in mode

De investeringen die V&D heeft gedaan in de vernieuwing van zijn warenhuizen betalen zich terug in een hoger marktaandeel. In zowel dames- als heren en kinderkleding groeit het bedrijf naar eigen zeggen sneller dan de markt. Gemiddeld is het marktaandeel van de mode-afdeling van het warenhuis in de eerste zes maanden van dit jaar met 11 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, aldus V&D zelf.

De afgelopen jaren heeft V&D het roer wederom omgegooid. Daarbij werden onder meer nieuwe A-merken aangetrokken, geïnvesteerd in shop-in-shops en een herpositionering van de eigen merken. Bij damesmode leidde dat tot een score die 12 procent hoger ligt dan de markt, bij herenmode een toename van 9 procent ten opzichte van de markt en bij kindermode ligt dat cijfer zelfs op 20 procent.

Mark McKeon van V&D is erg blij met de groei: 'De investeringen die we hebben gedaan werpen hun vruchten af. De komende jaren zetten we met Sun Capital’s steun deze strategie voort en blijven we investeren in onze vestigingen, de uitrol van nieuwe A-merken en het verder verbeteren van de eigen merken.'

De investeringen die V&D heeft gedaan in de vernieuwing van zijn warenhuizen betalen zich terug in een hoger marktaandeel. In zowel dames- als heren en kinderkleding groeit het bedrijf naar eigen zeggen sneller dan de markt. Gemiddeld is het marktaandeel van de mode-afdeling van het warenhuis in de eerste zes maanden van dit jaar met 11 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, aldus V&D zelf.

De afgelopen jaren heeft V&D het roer wederom omgegooid. Daarbij werden onder meer nieuwe A-merken aangetrokken, geïnvesteerd in shop-in-shops en een herpositionering van de eigen merken. Bij damesmode leidde dat tot een score die 12 procent hoger ligt dan de markt, bij herenmode een toename van 9 procent ten opzichte van de markt en bij kindermode ligt dat cijfer zelfs op 20 procent.

Mark McKeon van V&D is erg blij met de groei: 'De investeringen die we hebben gedaan werpen hun vruchten af. De komende jaren zetten we met Sun Capital’s steun deze strategie voort en blijven we investeren in onze vestigingen, de uitrol van nieuwe A-merken en het verder verbeteren van de eigen merken.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top