V&D verovert marktaandeel in mode

De investeringen die V&D heeft gedaan in de vernieuwing van zijn warenhuizen betalen zich terug in een hoger marktaandeel. In zowel dames- als heren en kinderkleding groeit het bedrijf naar eigen zeggen sneller dan de markt. Gemiddeld is het marktaandeel van de mode-afdeling van het warenhuis in de eerste zes maanden van dit jaar met 11 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, aldus V&D zelf.

De afgelopen jaren heeft V&D het roer wederom omgegooid. Daarbij werden onder meer nieuwe A-merken aangetrokken, geïnvesteerd in shop-in-shops en een herpositionering van de eigen merken. Bij damesmode leidde dat tot een score die 12 procent hoger ligt dan de markt, bij herenmode een toename van 9 procent ten opzichte van de markt en bij kindermode ligt dat cijfer zelfs op 20 procent.

Mark McKeon van V&D is erg blij met de groei: 'De investeringen die we hebben gedaan werpen hun vruchten af. De komende jaren zetten we met Sun Capital’s steun deze strategie voort en blijven we investeren in onze vestigingen, de uitrol van nieuwe A-merken en het verder verbeteren van de eigen merken.'

De investeringen die V&D heeft gedaan in de vernieuwing van zijn warenhuizen betalen zich terug in een hoger marktaandeel. In zowel dames- als heren en kinderkleding groeit het bedrijf naar eigen zeggen sneller dan de markt. Gemiddeld is het marktaandeel van de mode-afdeling van het warenhuis in de eerste zes maanden van dit jaar met 11 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, aldus V&D zelf.

De afgelopen jaren heeft V&D het roer wederom omgegooid. Daarbij werden onder meer nieuwe A-merken aangetrokken, geïnvesteerd in shop-in-shops en een herpositionering van de eigen merken. Bij damesmode leidde dat tot een score die 12 procent hoger ligt dan de markt, bij herenmode een toename van 9 procent ten opzichte van de markt en bij kindermode ligt dat cijfer zelfs op 20 procent.

Mark McKeon van V&D is erg blij met de groei: 'De investeringen die we hebben gedaan werpen hun vruchten af. De komende jaren zetten we met Sun Capital’s steun deze strategie voort en blijven we investeren in onze vestigingen, de uitrol van nieuwe A-merken en het verder verbeteren van de eigen merken.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top