V&D verovert marktaandeel in mode | RetailDetail

V&D verovert marktaandeel in mode

De investeringen die V&D heeft gedaan in de vernieuwing van zijn warenhuizen betalen zich terug in een hoger marktaandeel. In zowel dames- als heren en kinderkleding groeit het bedrijf naar eigen zeggen sneller dan de markt. Gemiddeld is het marktaandeel van de mode-afdeling van het warenhuis in de eerste zes maanden van dit jaar met 11 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, aldus V&D zelf.

De afgelopen jaren heeft V&D het roer wederom omgegooid. Daarbij werden onder meer nieuwe A-merken aangetrokken, geïnvesteerd in shop-in-shops en een herpositionering van de eigen merken. Bij damesmode leidde dat tot een score die 12 procent hoger ligt dan de markt, bij herenmode een toename van 9 procent ten opzichte van de markt en bij kindermode ligt dat cijfer zelfs op 20 procent.

Mark McKeon van V&D is erg blij met de groei: 'De investeringen die we hebben gedaan werpen hun vruchten af. De komende jaren zetten we met Sun Capital’s steun deze strategie voort en blijven we investeren in onze vestigingen, de uitrol van nieuwe A-merken en het verder verbeteren van de eigen merken.'

De investeringen die V&D heeft gedaan in de vernieuwing van zijn warenhuizen betalen zich terug in een hoger marktaandeel. In zowel dames- als heren en kinderkleding groeit het bedrijf naar eigen zeggen sneller dan de markt. Gemiddeld is het marktaandeel van de mode-afdeling van het warenhuis in de eerste zes maanden van dit jaar met 11 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, aldus V&D zelf.

De afgelopen jaren heeft V&D het roer wederom omgegooid. Daarbij werden onder meer nieuwe A-merken aangetrokken, geïnvesteerd in shop-in-shops en een herpositionering van de eigen merken. Bij damesmode leidde dat tot een score die 12 procent hoger ligt dan de markt, bij herenmode een toename van 9 procent ten opzichte van de markt en bij kindermode ligt dat cijfer zelfs op 20 procent.

Mark McKeon van V&D is erg blij met de groei: 'De investeringen die we hebben gedaan werpen hun vruchten af. De komende jaren zetten we met Sun Capital’s steun deze strategie voort en blijven we investeren in onze vestigingen, de uitrol van nieuwe A-merken en het verder verbeteren van de eigen merken.'

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).