V&D verovert marktaandeel in mode

De investeringen die V&D heeft gedaan in de vernieuwing van zijn warenhuizen betalen zich terug in een hoger marktaandeel. In zowel dames- als heren en kinderkleding groeit het bedrijf naar eigen zeggen sneller dan de markt. Gemiddeld is het marktaandeel van de mode-afdeling van het warenhuis in de eerste zes maanden van dit jaar met 11 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, aldus V&D zelf.

De afgelopen jaren heeft V&D het roer wederom omgegooid. Daarbij werden onder meer nieuwe A-merken aangetrokken, geïnvesteerd in shop-in-shops en een herpositionering van de eigen merken. Bij damesmode leidde dat tot een score die 12 procent hoger ligt dan de markt, bij herenmode een toename van 9 procent ten opzichte van de markt en bij kindermode ligt dat cijfer zelfs op 20 procent.

Mark McKeon van V&D is erg blij met de groei: 'De investeringen die we hebben gedaan werpen hun vruchten af. De komende jaren zetten we met Sun Capital’s steun deze strategie voort en blijven we investeren in onze vestigingen, de uitrol van nieuwe A-merken en het verder verbeteren van de eigen merken.'

De investeringen die V&D heeft gedaan in de vernieuwing van zijn warenhuizen betalen zich terug in een hoger marktaandeel. In zowel dames- als heren en kinderkleding groeit het bedrijf naar eigen zeggen sneller dan de markt. Gemiddeld is het marktaandeel van de mode-afdeling van het warenhuis in de eerste zes maanden van dit jaar met 11 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, aldus V&D zelf.

De afgelopen jaren heeft V&D het roer wederom omgegooid. Daarbij werden onder meer nieuwe A-merken aangetrokken, geïnvesteerd in shop-in-shops en een herpositionering van de eigen merken. Bij damesmode leidde dat tot een score die 12 procent hoger ligt dan de markt, bij herenmode een toename van 9 procent ten opzichte van de markt en bij kindermode ligt dat cijfer zelfs op 20 procent.

Mark McKeon van V&D is erg blij met de groei: 'De investeringen die we hebben gedaan werpen hun vruchten af. De komende jaren zetten we met Sun Capital’s steun deze strategie voort en blijven we investeren in onze vestigingen, de uitrol van nieuwe A-merken en het verder verbeteren van de eigen merken.'

Tags: