Veel lof voor personeelsbeleid Piet Zoomers | RetailDetail

Veel lof voor personeelsbeleid Piet Zoomers

Modeketen Piet Zoomers heeft in twee weken tijd twee keer lof ontvangen voor het personeelsbeleid. De onderneming,onder meer kledingsponsor van de nationale voetbalploeg, kan daarmee worden gezien als een voorbeeld voor andere retailers als het aankomt op de manier waarop met personeel wordt omgegaan.

 

De onderneming viel vorige week al in de prijzen met de Human Capital Award van het Kenniscentrum Handel en kon luttele dagen later meer ruimte maken in de prijzenkast voor de CBW-Mitex Booster. Zoomers is een winkelketen die sinds 1972 bestaan en twaalf filialen heeft. De faam van het bedrijf reikt echter, onder meer door de vele sponsoractiviteiten, verder dan de bescheiden dekking zonder winkels in het noorden van Nederland of de Randstad. 

 

'Constant kijken we of iemand op de juiste plek zit, of dat er bijvoorbeeld meer in zit, die personen leiden we dan intern verder op',  stelt eigenaar Bas Zoomers tegen FashionUnited.'Het is een traject van een half jaar, of een jaar, afhankelijk van de functie. Regelmatig aan we met de medewerkers om de tafel zitten. Wat gaat goed? Waarbij hebben ze nog meer ondersteuning nodig? En iedereen krijgt een cultuurtraining. Daar leert het nieuwe personeel over onze geschiedenis en welke waarden centraal staan in onze winkels.'


 

Modeketen Piet Zoomers heeft in twee weken tijd twee keer lof ontvangen voor het personeelsbeleid. De onderneming,onder meer kledingsponsor van de nationale voetbalploeg, kan daarmee worden gezien als een voorbeeld voor andere retailers als het aankomt op de manier waarop met personeel wordt omgegaan.

 

De onderneming viel vorige week al in de prijzen met de Human Capital Award van het Kenniscentrum Handel en kon luttele dagen later meer ruimte maken in de prijzenkast voor de CBW-Mitex Booster. Zoomers is een winkelketen die sinds 1972 bestaan en twaalf filialen heeft. De faam van het bedrijf reikt echter, onder meer door de vele sponsoractiviteiten, verder dan de bescheiden dekking zonder winkels in het noorden van Nederland of de Randstad. 

 

'Constant kijken we of iemand op de juiste plek zit, of dat er bijvoorbeeld meer in zit, die personen leiden we dan intern verder op',  stelt eigenaar Bas Zoomers tegen FashionUnited.'Het is een traject van een half jaar, of een jaar, afhankelijk van de functie. Regelmatig aan we met de medewerkers om de tafel zitten. Wat gaat goed? Waarbij hebben ze nog meer ondersteuning nodig? En iedereen krijgt een cultuurtraining. Daar leert het nieuwe personeel over onze geschiedenis en welke waarden centraal staan in onze winkels.'


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).