Veel lof voor personeelsbeleid Piet Zoomers

Modeketen Piet Zoomers heeft in twee weken tijd twee keer lof ontvangen voor het personeelsbeleid. De onderneming,onder meer kledingsponsor van de nationale voetbalploeg, kan daarmee worden gezien als een voorbeeld voor andere retailers als het aankomt op de manier waarop met personeel wordt omgegaan.

 

De onderneming viel vorige week al in de prijzen met de Human Capital Award van het Kenniscentrum Handel en kon luttele dagen later meer ruimte maken in de prijzenkast voor de CBW-Mitex Booster. Zoomers is een winkelketen die sinds 1972 bestaan en twaalf filialen heeft. De faam van het bedrijf reikt echter, onder meer door de vele sponsoractiviteiten, verder dan de bescheiden dekking zonder winkels in het noorden van Nederland of de Randstad. 

 

'Constant kijken we of iemand op de juiste plek zit, of dat er bijvoorbeeld meer in zit, die personen leiden we dan intern verder op',  stelt eigenaar Bas Zoomers tegen FashionUnited.'Het is een traject van een half jaar, of een jaar, afhankelijk van de functie. Regelmatig aan we met de medewerkers om de tafel zitten. Wat gaat goed? Waarbij hebben ze nog meer ondersteuning nodig? En iedereen krijgt een cultuurtraining. Daar leert het nieuwe personeel over onze geschiedenis en welke waarden centraal staan in onze winkels.'


 

Modeketen Piet Zoomers heeft in twee weken tijd twee keer lof ontvangen voor het personeelsbeleid. De onderneming,onder meer kledingsponsor van de nationale voetbalploeg, kan daarmee worden gezien als een voorbeeld voor andere retailers als het aankomt op de manier waarop met personeel wordt omgegaan.

 

De onderneming viel vorige week al in de prijzen met de Human Capital Award van het Kenniscentrum Handel en kon luttele dagen later meer ruimte maken in de prijzenkast voor de CBW-Mitex Booster. Zoomers is een winkelketen die sinds 1972 bestaan en twaalf filialen heeft. De faam van het bedrijf reikt echter, onder meer door de vele sponsoractiviteiten, verder dan de bescheiden dekking zonder winkels in het noorden van Nederland of de Randstad. 

 

'Constant kijken we of iemand op de juiste plek zit, of dat er bijvoorbeeld meer in zit, die personen leiden we dan intern verder op',  stelt eigenaar Bas Zoomers tegen FashionUnited.'Het is een traject van een half jaar, of een jaar, afhankelijk van de functie. Regelmatig aan we met de medewerkers om de tafel zitten. Wat gaat goed? Waarbij hebben ze nog meer ondersteuning nodig? En iedereen krijgt een cultuurtraining. Daar leert het nieuwe personeel over onze geschiedenis en welke waarden centraal staan in onze winkels.'


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Doorstart Tuunte zeker een mogelijkheid

11/08/2017

De curator van het failliet verklaarde Tuunte Fashion zegt dat er een grote kans is op een doorstart van de modeketen. Er hebben zich al een aantal partijen gemeld en alle winkels blijven voorlopig gewoon geopend.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Loake Shoemakers zet eerste stap in Nederland

09/08/2017

De Britse keten Loake Shoemakers zet met een conceptwinkel in Maastricht haar eerste stap in Nederland. De winkel brengt vanaf oktober in de Stokstraat een brede collectie klassieke herenschoenen. 

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Back to top