Veel lof voor personeelsbeleid Piet Zoomers

Modeketen Piet Zoomers heeft in twee weken tijd twee keer lof ontvangen voor het personeelsbeleid. De onderneming,onder meer kledingsponsor van de nationale voetbalploeg, kan daarmee worden gezien als een voorbeeld voor andere retailers als het aankomt op de manier waarop met personeel wordt omgegaan.

 

De onderneming viel vorige week al in de prijzen met de Human Capital Award van het Kenniscentrum Handel en kon luttele dagen later meer ruimte maken in de prijzenkast voor de CBW-Mitex Booster. Zoomers is een winkelketen die sinds 1972 bestaan en twaalf filialen heeft. De faam van het bedrijf reikt echter, onder meer door de vele sponsoractiviteiten, verder dan de bescheiden dekking zonder winkels in het noorden van Nederland of de Randstad. 

 

'Constant kijken we of iemand op de juiste plek zit, of dat er bijvoorbeeld meer in zit, die personen leiden we dan intern verder op',  stelt eigenaar Bas Zoomers tegen FashionUnited.'Het is een traject van een half jaar, of een jaar, afhankelijk van de functie. Regelmatig aan we met de medewerkers om de tafel zitten. Wat gaat goed? Waarbij hebben ze nog meer ondersteuning nodig? En iedereen krijgt een cultuurtraining. Daar leert het nieuwe personeel over onze geschiedenis en welke waarden centraal staan in onze winkels.'


 

Modeketen Piet Zoomers heeft in twee weken tijd twee keer lof ontvangen voor het personeelsbeleid. De onderneming,onder meer kledingsponsor van de nationale voetbalploeg, kan daarmee worden gezien als een voorbeeld voor andere retailers als het aankomt op de manier waarop met personeel wordt omgegaan.

 

De onderneming viel vorige week al in de prijzen met de Human Capital Award van het Kenniscentrum Handel en kon luttele dagen later meer ruimte maken in de prijzenkast voor de CBW-Mitex Booster. Zoomers is een winkelketen die sinds 1972 bestaan en twaalf filialen heeft. De faam van het bedrijf reikt echter, onder meer door de vele sponsoractiviteiten, verder dan de bescheiden dekking zonder winkels in het noorden van Nederland of de Randstad. 

 

'Constant kijken we of iemand op de juiste plek zit, of dat er bijvoorbeeld meer in zit, die personen leiden we dan intern verder op',  stelt eigenaar Bas Zoomers tegen FashionUnited.'Het is een traject van een half jaar, of een jaar, afhankelijk van de functie. Regelmatig aan we met de medewerkers om de tafel zitten. Wat gaat goed? Waarbij hebben ze nog meer ondersteuning nodig? En iedereen krijgt een cultuurtraining. Daar leert het nieuwe personeel over onze geschiedenis en welke waarden centraal staan in onze winkels.'


 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


CNV naar rechtbank in nasleep faillissement Tuunte

21/11/2017

Vakbond CNV heeft besloten om naar de rechter te stappen in de nasleep van het faillissement en de doorstart van de modeketen Tuunte. Daarbij vielen er 250 ontslagen en volgens de vakbond was dat de hoofdreden voor het faillissement.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Back to top