Visa verovert plek in betalingsverkeer Nederland. | RetailDetail

Visa verovert plek in betalingsverkeer Nederland.

Betaalbedrijf Visa heeft een rol veroverd op de competitieve markt voor betalingsverkeer in Nederland. Het V-Pay-systeem komt op de betaalpassen van SNS-bank, dat daarmee de eerste grote partij is die overstapt naar het door Visa ontwikkelde systeem.

 

In Nederland wordt op dit moment voornamelijk betaald met het eigen pin-systeem dat werkt met een magneetstrip. Dit maakt echter dit jaar plaats voor het betalen met een chip dat veiliger is en dat door heel Europa wordt gebruikt. Dat maakt het voor buitenlandse partijen interessant om de Nederlandse markt te betreden. Deze wordt nu nog beheerst door aartsrivaal Mastercard met zijn Maestro-systeem.

 

Voor winkeliers kan de introductie van V-Pay een gunstig effect hebben. Pin is op dit moment nog erg goedkoop voor winkeliers vergeleken met systemen uit het buitenland. Met de overgang van het betalen met de chip was er de vrees voor flinke tariefverhogingen. Daartoe is vorig jaar afgesproken dat de prijzen de komende vijf jaar niet stijgen. De beste garantie voor voordelig betalingsverkeer is echter concurrentie, waardoor winkeliers uit verschillende systemen kunnen kiezen.

Betaalbedrijf Visa heeft een rol veroverd op de competitieve markt voor betalingsverkeer in Nederland. Het V-Pay-systeem komt op de betaalpassen van SNS-bank, dat daarmee de eerste grote partij is die overstapt naar het door Visa ontwikkelde systeem.

 

In Nederland wordt op dit moment voornamelijk betaald met het eigen pin-systeem dat werkt met een magneetstrip. Dit maakt echter dit jaar plaats voor het betalen met een chip dat veiliger is en dat door heel Europa wordt gebruikt. Dat maakt het voor buitenlandse partijen interessant om de Nederlandse markt te betreden. Deze wordt nu nog beheerst door aartsrivaal Mastercard met zijn Maestro-systeem.

 

Voor winkeliers kan de introductie van V-Pay een gunstig effect hebben. Pin is op dit moment nog erg goedkoop voor winkeliers vergeleken met systemen uit het buitenland. Met de overgang van het betalen met de chip was er de vrees voor flinke tariefverhogingen. Daartoe is vorig jaar afgesproken dat de prijzen de komende vijf jaar niet stijgen. De beste garantie voor voordelig betalingsverkeer is echter concurrentie, waardoor winkeliers uit verschillende systemen kunnen kiezen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.