Vleesprijs speelt kleine rol bij aankoop.

Driekwart van de Nederlandse consumenten koopt vlees meestal bij de supermarkt. De lagere prijs dan bij de slager is echter niet belangrijkste reden hiervoor. Gemak en tijdswinst spelen een belangrijkere rol. In Nederland wordt door organisaties als Wakker Dier fel actie gevoerd tegen de lage vleesprijzen in de supermarkt.

 

Onderzoek van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel wijst uit dat bijna de helft (47 procent) van de mensen die hun vlees in de supermarkt koopt, doet dat vanwege de lage prijs. Gemak wordt door 66 procent genoemd en tijdswinst door 48 procent. De slager is op dat vlak minder populair dan de bakker. Brood wordt door ongeveer 60 procent van de mensen het meest in de supermarkt gekocht.

 

Voor groenten en fruit gaan consumenten relatief het meest naar de supermarkt. Van alle Nederlanders koopt 77 procent de vitaminen het vaakst in de supermarkt.Ruim de helft van de Nederlandse consumenten (54%) heeft in de eigen woonplaats een favoriete bakker, 42% heeft een favoriete slager en bijna kwart (24 %) een favoriete groentewinkel.

Driekwart van de Nederlandse consumenten koopt vlees meestal bij de supermarkt. De lagere prijs dan bij de slager is echter niet belangrijkste reden hiervoor. Gemak en tijdswinst spelen een belangrijkere rol. In Nederland wordt door organisaties als Wakker Dier fel actie gevoerd tegen de lage vleesprijzen in de supermarkt.

 

Onderzoek van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel wijst uit dat bijna de helft (47 procent) van de mensen die hun vlees in de supermarkt koopt, doet dat vanwege de lage prijs. Gemak wordt door 66 procent genoemd en tijdswinst door 48 procent. De slager is op dat vlak minder populair dan de bakker. Brood wordt door ongeveer 60 procent van de mensen het meest in de supermarkt gekocht.

 

Voor groenten en fruit gaan consumenten relatief het meest naar de supermarkt. Van alle Nederlanders koopt 77 procent de vitaminen het vaakst in de supermarkt.Ruim de helft van de Nederlandse consumenten (54%) heeft in de eigen woonplaats een favoriete bakker, 42% heeft een favoriete slager en bijna kwart (24 %) een favoriete groentewinkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top