Vleesprijs speelt kleine rol bij aankoop.

Driekwart van de Nederlandse consumenten koopt vlees meestal bij de supermarkt. De lagere prijs dan bij de slager is echter niet belangrijkste reden hiervoor. Gemak en tijdswinst spelen een belangrijkere rol. In Nederland wordt door organisaties als Wakker Dier fel actie gevoerd tegen de lage vleesprijzen in de supermarkt.

 

Onderzoek van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel wijst uit dat bijna de helft (47 procent) van de mensen die hun vlees in de supermarkt koopt, doet dat vanwege de lage prijs. Gemak wordt door 66 procent genoemd en tijdswinst door 48 procent. De slager is op dat vlak minder populair dan de bakker. Brood wordt door ongeveer 60 procent van de mensen het meest in de supermarkt gekocht.

 

Voor groenten en fruit gaan consumenten relatief het meest naar de supermarkt. Van alle Nederlanders koopt 77 procent de vitaminen het vaakst in de supermarkt.Ruim de helft van de Nederlandse consumenten (54%) heeft in de eigen woonplaats een favoriete bakker, 42% heeft een favoriete slager en bijna kwart (24 %) een favoriete groentewinkel.

Driekwart van de Nederlandse consumenten koopt vlees meestal bij de supermarkt. De lagere prijs dan bij de slager is echter niet belangrijkste reden hiervoor. Gemak en tijdswinst spelen een belangrijkere rol. In Nederland wordt door organisaties als Wakker Dier fel actie gevoerd tegen de lage vleesprijzen in de supermarkt.

 

Onderzoek van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel wijst uit dat bijna de helft (47 procent) van de mensen die hun vlees in de supermarkt koopt, doet dat vanwege de lage prijs. Gemak wordt door 66 procent genoemd en tijdswinst door 48 procent. De slager is op dat vlak minder populair dan de bakker. Brood wordt door ongeveer 60 procent van de mensen het meest in de supermarkt gekocht.

 

Voor groenten en fruit gaan consumenten relatief het meest naar de supermarkt. Van alle Nederlanders koopt 77 procent de vitaminen het vaakst in de supermarkt.Ruim de helft van de Nederlandse consumenten (54%) heeft in de eigen woonplaats een favoriete bakker, 42% heeft een favoriete slager en bijna kwart (24 %) een favoriete groentewinkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Groot renovatieplan Aldi goedgekeurd

27/07/2017

Het heeft duidelijk heel wat voeten in de aarde gehad, maar het grootse renovatieplan van Aldi Nord is volledig goedgekeurd. Daarin wordt 5,2 miljard euro geïnvesteerd om alle winkels van de discountketen te renoveren.

Nestlé niet tevreden met eigen groei

27/07/2017

Nestlé wist in de eerste helft van het jaar opnieuw enkele procenten te groeien, maar zegt zelf toch niet helemaal tevreden te zijn. De winst ging er wel met bijna 20 procent op vooruit, maar in 2016 was er een grote belastinglast.

Overname Alpro stuwt winst Danone

27/07/2017

In het tweede kwartaal van 2017 is de winst van het Franse zuivelbedrijf Danone flink gestegen en dat heeft het vooral te danken aan de overname van WhiteWave Foods, het moederbedrijf van het Belgische Alpro.

Volume AB InBev stijgt voor het eerst sinds lang

27/07/2017

Voor het eerst in anderhalf jaar is de Belgisch-Braziliaanse brouwer AB InBev er in geslaagd om het verkochte volume op te drijven. Dat had het onder andere te danken aan succes in Zuid-Afrika, waar het na de overname van SABMiller actief werd.

Belg Francis Debeuckelaere aan het hoofd van Bacardi in Europa

27/07/2017

Bacardi Limited, de grootste familiale sterkedrankengroep in de wereld, laat weten dat de Belg Francis Debeuckelaere werd benoemd als regionale president van Europa. Een nieuwe stap in een opmerkelijke carrière. 

Gezonde drankjes zorgen voor boost bij Coca-Cola

26/07/2017

Drankenproducent Coca-Cola heeft er een sterk tweede kwartaal opzitten. De omzet ging er met enkele procenten op vooruit en de winst kwam hoger uit dan verwacht. Dat heeft het vooral te danken aan duurdere en gezonde drankjes.

Back to top