Vleesprijs speelt kleine rol bij aankoop. | RetailDetail

Vleesprijs speelt kleine rol bij aankoop.

Driekwart van de Nederlandse consumenten koopt vlees meestal bij de supermarkt. De lagere prijs dan bij de slager is echter niet belangrijkste reden hiervoor. Gemak en tijdswinst spelen een belangrijkere rol. In Nederland wordt door organisaties als Wakker Dier fel actie gevoerd tegen de lage vleesprijzen in de supermarkt.

 

Onderzoek van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel wijst uit dat bijna de helft (47 procent) van de mensen die hun vlees in de supermarkt koopt, doet dat vanwege de lage prijs. Gemak wordt door 66 procent genoemd en tijdswinst door 48 procent. De slager is op dat vlak minder populair dan de bakker. Brood wordt door ongeveer 60 procent van de mensen het meest in de supermarkt gekocht.

 

Voor groenten en fruit gaan consumenten relatief het meest naar de supermarkt. Van alle Nederlanders koopt 77 procent de vitaminen het vaakst in de supermarkt.Ruim de helft van de Nederlandse consumenten (54%) heeft in de eigen woonplaats een favoriete bakker, 42% heeft een favoriete slager en bijna kwart (24 %) een favoriete groentewinkel.

Driekwart van de Nederlandse consumenten koopt vlees meestal bij de supermarkt. De lagere prijs dan bij de slager is echter niet belangrijkste reden hiervoor. Gemak en tijdswinst spelen een belangrijkere rol. In Nederland wordt door organisaties als Wakker Dier fel actie gevoerd tegen de lage vleesprijzen in de supermarkt.

 

Onderzoek van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel wijst uit dat bijna de helft (47 procent) van de mensen die hun vlees in de supermarkt koopt, doet dat vanwege de lage prijs. Gemak wordt door 66 procent genoemd en tijdswinst door 48 procent. De slager is op dat vlak minder populair dan de bakker. Brood wordt door ongeveer 60 procent van de mensen het meest in de supermarkt gekocht.

 

Voor groenten en fruit gaan consumenten relatief het meest naar de supermarkt. Van alle Nederlanders koopt 77 procent de vitaminen het vaakst in de supermarkt.Ruim de helft van de Nederlandse consumenten (54%) heeft in de eigen woonplaats een favoriete bakker, 42% heeft een favoriete slager en bijna kwart (24 %) een favoriete groentewinkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.