Vleesprijs speelt kleine rol bij aankoop.

Driekwart van de Nederlandse consumenten koopt vlees meestal bij de supermarkt. De lagere prijs dan bij de slager is echter niet belangrijkste reden hiervoor. Gemak en tijdswinst spelen een belangrijkere rol. In Nederland wordt door organisaties als Wakker Dier fel actie gevoerd tegen de lage vleesprijzen in de supermarkt.

 

Onderzoek van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel wijst uit dat bijna de helft (47 procent) van de mensen die hun vlees in de supermarkt koopt, doet dat vanwege de lage prijs. Gemak wordt door 66 procent genoemd en tijdswinst door 48 procent. De slager is op dat vlak minder populair dan de bakker. Brood wordt door ongeveer 60 procent van de mensen het meest in de supermarkt gekocht.

 

Voor groenten en fruit gaan consumenten relatief het meest naar de supermarkt. Van alle Nederlanders koopt 77 procent de vitaminen het vaakst in de supermarkt.Ruim de helft van de Nederlandse consumenten (54%) heeft in de eigen woonplaats een favoriete bakker, 42% heeft een favoriete slager en bijna kwart (24 %) een favoriete groentewinkel.

Driekwart van de Nederlandse consumenten koopt vlees meestal bij de supermarkt. De lagere prijs dan bij de slager is echter niet belangrijkste reden hiervoor. Gemak en tijdswinst spelen een belangrijkere rol. In Nederland wordt door organisaties als Wakker Dier fel actie gevoerd tegen de lage vleesprijzen in de supermarkt.

 

Onderzoek van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel wijst uit dat bijna de helft (47 procent) van de mensen die hun vlees in de supermarkt koopt, doet dat vanwege de lage prijs. Gemak wordt door 66 procent genoemd en tijdswinst door 48 procent. De slager is op dat vlak minder populair dan de bakker. Brood wordt door ongeveer 60 procent van de mensen het meest in de supermarkt gekocht.

 

Voor groenten en fruit gaan consumenten relatief het meest naar de supermarkt. Van alle Nederlanders koopt 77 procent de vitaminen het vaakst in de supermarkt.Ruim de helft van de Nederlandse consumenten (54%) heeft in de eigen woonplaats een favoriete bakker, 42% heeft een favoriete slager en bijna kwart (24 %) een favoriete groentewinkel.

Tags: