Vodafone neemt BelCompany over | RetailDetail

Vodafone neemt BelCompany over

Telefoonaanbieder Vodafone wil het winkelnetwerk van BelCompany overnemen. De Britten betalen 120 miljoen euro voor alle aandelen in de telecomformules BelCompany en zuster Telefoonkopen.nl. Daarmee verdwijnt weer een grote onafhankelijke verkoper van mobiele abonnementen van de markt. Vorig jaar nam KPN al T for Telecom over.

 

Van de grote onafhankelijke ketens blijft nu alleen The Phone House nog over. Belcompany is nu nog eigendom van het beursgenoteerde retailbedrijf Macintosh, dat ook formules als Halfords, Scapino en Kwantum uitbaat. Vodafone betaalt de overname in contanten. BelCompany heeft 176 winkels in Nederland, terwijl Telefoonkopen.nl over 34 winkels beschikt.

 

 Vodafone neemt de gehele onderneming over, inclusief de ruim duizend werknemers in de winkels en de 120 mensen op het hoofdkantoor. Het winkelnetwerk van het telecombedrijf verdrievoudigd door de overname, die nog moet worden goedgekeurd door de kartelautoriteiten. Het is nog de vraag of alle winkels openblijven, gezien het feit dat filialen van Vodafone en BelCompany soms dichtbij elkaar gevestigd zijn. Macintosh gaat zich meer richten op woon- en modewinkels.

Telefoonaanbieder Vodafone wil het winkelnetwerk van BelCompany overnemen. De Britten betalen 120 miljoen euro voor alle aandelen in de telecomformules BelCompany en zuster Telefoonkopen.nl. Daarmee verdwijnt weer een grote onafhankelijke verkoper van mobiele abonnementen van de markt. Vorig jaar nam KPN al T for Telecom over.

 

Van de grote onafhankelijke ketens blijft nu alleen The Phone House nog over. Belcompany is nu nog eigendom van het beursgenoteerde retailbedrijf Macintosh, dat ook formules als Halfords, Scapino en Kwantum uitbaat. Vodafone betaalt de overname in contanten. BelCompany heeft 176 winkels in Nederland, terwijl Telefoonkopen.nl over 34 winkels beschikt.

 

 Vodafone neemt de gehele onderneming over, inclusief de ruim duizend werknemers in de winkels en de 120 mensen op het hoofdkantoor. Het winkelnetwerk van het telecombedrijf verdrievoudigd door de overname, die nog moet worden goedgekeurd door de kartelautoriteiten. Het is nog de vraag of alle winkels openblijven, gezien het feit dat filialen van Vodafone en BelCompany soms dichtbij elkaar gevestigd zijn. Macintosh gaat zich meer richten op woon- en modewinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon brengt robots naar de huiskamer

24/04/2018

Amazon sleutelt in het geheim aan robots voor bij mensen thuis. Volgens persagentschap Bloomberg wil de technologiereus de robots nog dit jaar bij medewerkers in huis testen en de huisrobots mogelijk al in 2019 uitrollen.

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicareus Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekte naar eigen zeggen grote vooruitgang in zijn herstelplan: eind 2018 wil het bedrijf voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen realiseren.

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

16/04/2018

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.