Warenhuisketen Maison de Bonneterie krimpt verder. | RetailDetail

Warenhuisketen Maison de Bonneterie krimpt verder.

De kleine warenhuisketen Maison de Bonneterie krimpt in van vier naar twee filialen. Het bedrijf blijft nog louter actief met de grootste vestigingen in Amsterdam en Den Haag. De twee winkels in Laren, die dames- en herenmode verkopen, worden overgedaan aan het modebedrijf McGregor.

 

'De wens van de klant staat altijd centraal', zegt commercieel directeur Peter Seemann van Maison de Bonneterie tegen Fashion United.. 'Wij merken dat we op de goede weg zijn met de aangescherpte verkoopformule met shop-in-shops in de grote winkels. Maar ook dat we regelmatig klanten moeten teleurstellen, omdat we in de kleinere winkels niet voorradig hebben wat wordt gewenst.'

 

Het 120-jaar oude familiebedrijf telde vier jaar geleden nog vijf filialen. Twee jaar geleden al werd de vestiging in Heemstede omgezet in een outletwinkel. Toen werd in de grote winkels ook een nieuwe formule geïntroduceerd, die vooral inzette op shop-in-shops.

De kleine warenhuisketen Maison de Bonneterie krimpt in van vier naar twee filialen. Het bedrijf blijft nog louter actief met de grootste vestigingen in Amsterdam en Den Haag. De twee winkels in Laren, die dames- en herenmode verkopen, worden overgedaan aan het modebedrijf McGregor.

 

'De wens van de klant staat altijd centraal', zegt commercieel directeur Peter Seemann van Maison de Bonneterie tegen Fashion United.. 'Wij merken dat we op de goede weg zijn met de aangescherpte verkoopformule met shop-in-shops in de grote winkels. Maar ook dat we regelmatig klanten moeten teleurstellen, omdat we in de kleinere winkels niet voorradig hebben wat wordt gewenst.'

 

Het 120-jaar oude familiebedrijf telde vier jaar geleden nog vijf filialen. Twee jaar geleden al werd de vestiging in Heemstede omgezet in een outletwinkel. Toen werd in de grote winkels ook een nieuwe formule geïntroduceerd, die vooral inzette op shop-in-shops.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.