Warenhuisketen Maison de Bonneterie krimpt verder.

De kleine warenhuisketen Maison de Bonneterie krimpt in van vier naar twee filialen. Het bedrijf blijft nog louter actief met de grootste vestigingen in Amsterdam en Den Haag. De twee winkels in Laren, die dames- en herenmode verkopen, worden overgedaan aan het modebedrijf McGregor.

 

'De wens van de klant staat altijd centraal', zegt commercieel directeur Peter Seemann van Maison de Bonneterie tegen Fashion United.. 'Wij merken dat we op de goede weg zijn met de aangescherpte verkoopformule met shop-in-shops in de grote winkels. Maar ook dat we regelmatig klanten moeten teleurstellen, omdat we in de kleinere winkels niet voorradig hebben wat wordt gewenst.'

 

Het 120-jaar oude familiebedrijf telde vier jaar geleden nog vijf filialen. Twee jaar geleden al werd de vestiging in Heemstede omgezet in een outletwinkel. Toen werd in de grote winkels ook een nieuwe formule geïntroduceerd, die vooral inzette op shop-in-shops.

De kleine warenhuisketen Maison de Bonneterie krimpt in van vier naar twee filialen. Het bedrijf blijft nog louter actief met de grootste vestigingen in Amsterdam en Den Haag. De twee winkels in Laren, die dames- en herenmode verkopen, worden overgedaan aan het modebedrijf McGregor.

 

'De wens van de klant staat altijd centraal', zegt commercieel directeur Peter Seemann van Maison de Bonneterie tegen Fashion United.. 'Wij merken dat we op de goede weg zijn met de aangescherpte verkoopformule met shop-in-shops in de grote winkels. Maar ook dat we regelmatig klanten moeten teleurstellen, omdat we in de kleinere winkels niet voorradig hebben wat wordt gewenst.'

 

Het 120-jaar oude familiebedrijf telde vier jaar geleden nog vijf filialen. Twee jaar geleden al werd de vestiging in Heemstede omgezet in een outletwinkel. Toen werd in de grote winkels ook een nieuwe formule geïntroduceerd, die vooral inzette op shop-in-shops.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top